כוח הדיבור: המילים שבראו את העולם והצפרדע שניצחה!

מילים, כוח הדיבור שלנו, הן הכלי האדיר איתו הקב”ה ברא את כל העולמות! ואיך זה קשור לצפרדע שניצחה?

כמה כוח יש למילים?

קבוצה של צפרדעים טיילה לה ביער, כשלפתע שתי צפרדעים נפלו לתוך בור עמוק. חברותיהן הצפרדעים התגודדו מסביב לבור והחלו לבחון את מצב ועומק התסבוכת.

אחרי שהבינו שהבור עמוק מאוד הן החלו לצעוק לצפרדעים למטה, “חברות יקרות, אין לכן שום סיכוי לצאת משם! איך נאמר לכן את זה בעדינות… אתן כבר נחשבות מתות, חבל על כל מאמץ!…”

אבל הצפרדעים שנפלו לא היו מוכנות לוותר על החיים שלהן בקלות כזאת. הן המשיכו לקפוץ בכל הכוח, בעוד שהמקסימות מפתח הבור ממשיכות לצעוק ולסמן להן כל מיני סימנים מבהילים עם הידיים, שחבל על המאמץ ואין סיכוי ו”שבחיים לא תצאו משם”…

אולי גם זה יעניין אתכם:

חופש הדיבור – תרפיה של הדיבור

ועוד איך אתה יכול

הרקע שמאחורי הדיבורים

אחת הצפרדעים החליטה לאמץ את דברי חברותיה, ופשוט נכנעה. היא התיישבה על קרקעית הבור והתמסרה לייאוש עד לנשימתה האחרונה. וכאן חברים היא סיימה את התפקיד שלה במשל.

השנייה, לעומתה, לא הפסיקה לנסות לקפוץ ואפילו יותר חזק וגבוה מהפעמים הקודמות… עד שהצליחה לנתר כל כך חזק ולצאת מהבור.

“איך עשית את זה?!?” שאלו כולן בתמיהה.

בשפת הסימנים היא סיפרה להן שהיא חירשת ולא שומעת מה אומרים, ושאת כל הסימנים שהן עשו בידיים היא פירשה כקריאות עידוד ומילות חיזוק. מתוקה שכמותה.

מילים, שהן כוח הדיבור שלנו, הן הכלי האדיר איתו הקב”ה ברא את כל העולמות! כי לדיבור יש כוח עצום. אפשר לבנות איתו עולם, אפשר להחיות בן אדם, או לצורך העניין צפרדע, אפשר לומר כמה מילות חיזוק וביטחון, והופ! יש לכם בן אדם חדש מול העיניים – בין אם זה חבר או בין אם זה אתם.

כן, כל זה רק עם הדיבור.

אפשר לבנות איתו עולם! אפשר להחיות בן אדם, או לצורך העניין צפרדע. אפשר לומר כמה מילות חיזוק וביטחון, והופ! יש לכם בן אדם חדש מול העיניים!

לדיבור יש את הכוח לתת חיים או חלילה לקחת אותם. ממש כך. המילים שלנו יכולות לבנות אך מצד שני הרסניות כלפי אלה שנמצאים למטה. הן לא יהיו קרש קפיצה עבורם אלא, כמו הצפרדע הראשונה, מקל שידחוף אותם עוד יותר פנימה עד כדי אובדן.

אתה לא יכול, אתה לא תצליח, אתה אבוד…

חיים ומוות ביד הלשון! אומר החכם באדם שלמה המלך ע”ה (משלי יח, כא), וחז”ל אומרים שדיבור כזה יכול להיות הרסני יותר מחרב חדה! למה? כי החרב הורגת את האדם שנמצא לידה, אבל מילים כאלה יכולות לפגוע באנשים גם כשהם רחוקים מהחרב-לשון שמופנית אליהם.

היא לא שמעה את הקולות ברקע וזה מה שהציל אותה

היא לא שמעה את הקולות ברקע וזה מה שהציל אותה!

ולעודד, זה כוח אדיר שכדאי לנו להשתמש בו קצת יותר ממה שאנחנו רגילים. כי עידוד, שבנוי ממילים מדהימות מלאות אנרגיות וחיוניות, מאפשר לנו לתת למישהו את ההרגשה הנפלאה שהוא חשוב, שהוא יקר, שהוא מוערך, לבנות אותו ממש ולגרום לו להאמין בעצמו, בכוח שלו, בפוטנציאל האדיר שלו ועל הדרך גם להעצים את הדימוי העצמי שלו.

אתה שווה, אתה ראוי, אתה יכול…

המילה, כל עוד לא נאמרה – אתה האדון שלה. ברגע שנאמרה – היא האדון שלך!

את המציאות אפשר לשנות בקול. כן, בקול שלנו – או כלפי מעלה או כלפי מטה. או לעשות אותה יפה ומוארת, או חלילה, מזעזעת ומושחרת. תנו אתם את הטון!

ותקשיבו רק לאנשים חיוביים שנותנים לכם תקווה להמשיך קדימה ולא ליפול. תזכרו שלכל מילה שלכם יש כוח עצום אפילו יותר מפצצת אטום! וכן, תהיו תמיד ‘חירשים’ לדיבורים שליליים של אנשים שאומרים לכם שאתם לא יכולים להצליח או להגשים את החלומות שלכם.

כי זה ממש לא נכון!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.