יש לכם זמן פנוי? ככה תנצלו אותו הכי טוב!

יש לכם זמן פנוי? ככה תנצלו אותו הכי טוב!

כמות הזמן הפנוי בחיים שלכם משפיעה על רמת האושר שלכם, ורבי נחמן נותן לכם כלי אדיר לנצל אותו הכי טוב!

החיים שלנו עמוסים מאוד, מטלות רבות מציפות ומעסיקות אותו ותופסות חלק גדול מהם.

אבל יש גבול גם לסבלנות שאפשר לגלות כלפי הלחץ שבא בעקבות חיים עמוסים כאלה, שחייב להיות עם יד על הדופק ולא על ההדק. כן, קראתם נכון – הדק. למה? כי לחץ הוא אחד הרוצחים השקטים שקיימים ואנחנו מאפשרים לו לקחת את חיינו, לגזול אותם מאיתנו.

אז נכון שמצד אחד יום עם עשייה מבורכת זה דבר נפלא. אבל מצד שני, יום עם עשייה לא מבוקרת כשפעולה רודפת פעולה בלי מרווח לנשום אוויר, להפסקת קפה או סתם כך כדי להירגע – זה באמת לא האידיאל. לא ליום כזה התפללנו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

שבעה הרגלים להתחבר באמת עם אנשים

תורידו את האגו

לרתום את המחשבות

אנחנו צריכים את זה, את הפסק זמן מהעשייה במהלך היום כדי להרהר מעט במה שאנחנו עושים, לשאול את עצמנו האם זה מוביל אותנו לתכלית שלנו? הם אנחנו עוסקים בעיקר או בטפל?

ואם שאלות מהסוג  ‘כבדות’ מדי להפסקה קצרה (ואולי כדאי להקדיש לזה זמן בנפרד בתפילה האישית) אז אנחנו צריכים זמן לנוח מעט ולהירגע, לנשום אוויר, לשחרר את היצירתיות שלנו, או פשוט לשבת ולקרוא.

החיים היהודיים מלאים במשימות כביכול “מיותרות” שאנחנו לא יכולים לוותר עליהן. וכן, גם הן תופסות חלק גדול מזמננו. למשל, ההכנות לשבת, לאירועים ושמחות ועוד, ולמרות שזו מצווה לעשות את כל ההכנות הללו לכבוד השם ובשמחה, בכל זאת, הן דורשות מאיתנו לא מעט אנרגיות.

יום עם עשייה לא מבוקרת כשפעולה רודפת פעולה בלי מרווח לנשום אוויר, להפסקת קפה או סתם כך כדי להירגע – זה באמת לא האידיאל. לא ליום כזה התפללנו!

אולם, ומכיוון שהקב”ה מתכנן הכל, יש לנו גם את רגעי הניתוק שלנו. על בסיס שבועי אנחנו עוצרים הכל ונחים יום אחד בשבוע – ביום השבת, אחרי שמיהרנו כל השבוע לעבודה ולהכין, לרוב בחמישי-שישי, את עצמנו ואת המשפחה ליום הקדוש והנפלא הזה – השבת.

ההכנות לחגים והוצאת האנרגיות של הימים שקודמים להן שוות ערך למנוחה שאנו חווים בהמשך – בחג עצמו, ביום טוב. וביום יום, על ידי התפילה המוח והנשמה שלנו מתחברים לבורא עולם ומגיעים לרמה רוחנית שגורמת לנו להרגיש הקלה נפלאה.

ולא רק, משקל עצום יורד לנו מעל הלב אם אנחנו גם מקיימים את המעלה העליונה מן הכל, עליה מדבר רבי נחמן בהרחבה ובכל הזדמנות – ההתבודדות!

כשמדברים עם בורא עולם על אותם מצבים או אירועים שמכבידים לנו על הלב והנשמה, אנחנו מרגישים באופן אוטומטי שהמשקל הזה פוחת מרגע לרגע בשיחה המתוקה והנפלאה הזו – התפילה האישית שלנו עם בורא עולם – ושמחים ובטוחים שהבעיות שלנו יבואו על פתרונן, או שאנו מקבלים את הדרך והגישה הנכונה למצב שנראה לנו כמו מבוי סתום ומגלים את פתח היציאה ממנו!

אז נכון שאנחנו יכולים להעביר את הזמן הפנוי שלנו בקריאת ספר טוב או לשתות קפה עם חבר.ה – שזה דבר חשוב ומומלץ אך גם במידה הנכונה, כי צריך מאוד להיזהר מהמחשבה שהדברים ייפתרו אם נברח מהמציאות (לתוך ספר או כוס קפה). עם אתגרי החיים מתמודדים פנים אל פנים.

לשקוע בתוך ספר טוב זה כיף, אבל לא כדי לברוח מהמציאות!

לשקוע בתוך ספר טוב זה כיף, אבל לא כדי לברוח מהמציאות!

והדרך הכי טובה ויעילה, כפי שרבי נחמן אומר לנו שוב ושוב, היא בהתבודדות! זה הזמן בו אנחנו יכולים לשתף עם מי שאוהב אותנו אהבה ללא תנאים וללא שיפוטיות את כל מה שעובר עלינו – מה שמציק, מה שמכאיב, מה שמפחיד, ואפילו מה שמצחיק. כן, אבא שבשמים, בורא עולם, והוא זה שייתן לנו את הפתרון לכל מה שמדאיג אותנו, הוא זה שיקל מעלינו את כל משקל הטון המעיק של החרדות והדאגות, החששות והפחדים.

הנה ההמלצה הכי טובה שקיבלתם היום: השקיעו את הזמן הפנוי שלכם בלתרגל התבודדות (שיחה/תפילה אישית עם בורא עולם). אפשר להתחיל עם כמה דקות ואחר כך להמשיך לכיוון שעה שלמה.

בנוסף, אפשר גם לומר תהלים ולעשות חסדים – וקודם כל עם עצמנו: להסתכל במראה ולחייך אל מי שאנחנו רואים שם מולנו.

ככה תעשו את זה הכי טוב!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.