יש בינינו אהבה גדולה והיא תנצח!

יש בינינו אהבה גדולה והיא תנצח!

יש בינינו אהבה גדולה והיא תנצח! ולא רק, היא גם קיימת הרבה לפני שנבראנו או לפני שהילדים שלנו נולדו. רוצים לגלות מה זה אומר?

“יֵשׁ שְׁנֵי מִינֵי אַהֲבוֹת” מלמד אותנו רבי נחמן, “אַחַת, שֶׁהִיא אַהֲבָה שֶׁבְּיָמִים… “יוֹמָם יְצַוֶּה ה’ חַסְדּ”, יוֹמָא דְּאָזֵל עִם כֻּלְּהוֹ יוֹמִין; שֶׁבְּכָל יוֹם, הַיְנוּ שֶׁבְּכָל מִידָּה וּמִידָּה, יֵשׁ שָׁם אַהֲבָתוֹ שֶׁל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עִם יִשְׂרָאֵל, וְזֶה שֶׁבְּפֹועַל. וְיֵשׁ אַהֲבָה שֶׁהוּא בְּכֹוחַ, הַיְנוּ הָאַהֲבָה שֶׁהָיָה בֵּין יִשְׂרָאֵל לַאֲבִיהֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם קֹודֶם הַבְּרִיאָה, שֶׁהָיוּ יִשְׂרָאֵל עֲדַיִן בְּדַעְתּוֹ וּבְמֹוחוֹ. לְמָשָׁל, יֵשׁ אַהֲבָה שֶׁהָאָב אוֹהֵב אֶת בְּנוֹ, שֶׁכָּל אָדָם יָכוֹל לְהַשִּׂיג זֹאת הָאַהֲבָה. וְהִתְקַשְּׁרוּת וְהָאַהֲבָה שֶׁיֵּשׁ בֵּין הַבֵּן וּבֵין הָאָב כְּשֶׁעֲדַיִן הַבֵּן בְּמֹוחַ הָאָב קֹודֶם הַהוֹלָדָה – זֶה הַהִתְקַשְּׁרוּת וְהָאַהֲבָה אֵין אָנוּ יְכוֹלִין לְהַשִּׂיג עַכְשָׁיו, כִּי אֵין מַשִּׂיגִין עַכְשָׁיו כִּי אִם בִּזְמַן וּבְמִידּוֹת, וְאַהֲבָה שֶׁבְּדַעְתּוֹ וּבְמֹוחוֹ הִיא לְמַעְלָה מֵהַזְּמַן וְהַמִּידּוֹת, וְאֵינוֹ מלובָּשׁ בְּשׁוּם לְבוּשׁ…” וזאת אהבה שתתגלה רק לעתיד לבוא! (ליקוטי מוהר”ן לג).

ומה זה אומר?

אולי גם זה יעניין אתכם:

הפריחה והגלגל

לחיות את ההווה

איזו חוצפה!

ילדים גדלים באהבה

אני תמיד רוצה לחשוב על “אהבה שבימים” כאל מה שהיינו מכנים באופן קבוע אהבה מותנית, וכאשר אני מיישמת אותה במערכת היחסים שלי עם אלוקים זה עוזר לי להבין טוב יותר את מהות וטבע הקשר בינינו. גם התורה מלמדת אותנו על הקשר הזה: יש לקב”ה ציפיות מסוימות מאיתנו והוא מתחייב שנהיה שלו והוא ידאג לנו. נכון, האהבה שלו אלינו היא ללא תנאים!!! אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים לעשות את מה שמתבקש מאיתנו, אחרת למה היה צריך לתת לנו את התורה כדי לקיימה?

האימהות לימדה אותי רבות על החלקים המותנים בקשר שלי עם הילדים שלי, וגם את העובדה שיש היבט נסתר ואחר באהבה שלי אליהם, כזה שאינו מוגבל על ידי “מידות” האהבה המותנית, “האהבה שבימים”.

כאמא, הקשר הגלוי הולך לעתים קרובות על פי הדפוס של “אני עושה את זה בשבילך, אתה עושה את זה בשבילי”, כמו תן וקח, אעשה לי ואעשה לך… ויש בזה מן האמת.

האהבה של הקב”ה אלינו היא ללא תנאים!!! אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים לעשות את מה שמתבקש מאיתנו, אחרת למה היה צריך לתת לנו את התורה כדי לקיימה?

אבל יש אמת עמוקה ונסתרת עוד יותר לאהבה שלי לילדיי, והיא שאני אוהבת אותם ללא שום תנאי – כמו שהקב”ה אוהב אותנו ללא שום תנאי, מכיוון שהם חלק ממני ואנחנו קשורים אחד לשני ושום דבר לא ישנה את האהבה הזו אליהם, או יגרע ממנה חלילה.

כי מבחינתי, זאת “אהבה בכוח” כפי שמלמד רבי נחמן, אהבה שקיימת במוח עוד קודם בריאתם, כמו האהבה לעם ישראל שהייתה קיימת עוד לפני בריאת העולם!

אתם מבינים איזה כוח יש לאהבה?! איזה כוח יש לאהבה שאין בה שום תנאי – כמו זו שלנו כלפי ילדינו, ועוד יותר – כמו זו של בורא עולם אלינו!

ויש אמת עמוקה ונסתרת עוד יותר לאהבה שלי לילדיי - שאני אוהבת אותם ללא שום תנאי

ויש אמת עמוקה ונסתרת עוד יותר לאהבה שלי לילדיי – שאני אוהבת אותם ללא שום תנאי!…

יהי רצון שתמיד ארגיש חלק ממך, אלוקים יקר שלי, ושאזכה להעריך ולהוקיר את האהבה הגדולה שלך אלינו, העם הקדוש. אתה בחרת בנו וגידלת אותנו. האהבה שלך אלינו ‘לבושה’ במצוות שלך ומקרבת אותנו אל הקדושה שלך. האהבה שלך היא אהבה אמיתית ללא שום גבולות שנמצאת בתורה ובמצוות שנתת לנו דרך משה רבינו, המורה והמנהיג שלנו. אנא עזור לי לקיים את רצונך עם רצון ואהבה כדי שאוכל לזהות את האהבה האמיתית שאתה מסתיר בתורה שלך. אבא יקר, אני מעריכה ומוקירה את האהבה הגדולה בינינו, שהיא מעבר לכל זמן ומרחב! ושאהבה כזו אדע להעניק לילדיי!

מאמרים מרתקים נוספים בתחום הורות וחינוך הילדים תמצאו בקישור הזה.