חזרתי משם – אנשים אחרי מוות קליני מספרים

חזרתי משם אנשים אחרי מוות קליני מספרים

מה קורה מהרגע שאדם נפטר? אנשים שחזרו משם – ממוות קליני, מספרים שיש חיים אחרי המוות!

רק דבר אחד בטוח יש בחיים האלה, אומרים הזקנים, והוא המוות.

לא מזמן עלה לכותרות סיפורה של רופאה שחזרה משם, מהמוות.

האמת, שכל מה שקורה מהרגע שאדם נפטר, כלומר אחרי החיים האלה, הוא בגדר תעלומה אחת ענקית – מה קורה עם הגוף? עם הנשמה? בקבר? בגן עדן? בגיהינום?… השאלות רבות ותשובות הרבה פחות.

לא מעט אנשים שבו לחיים, חזרו משם, אחרי חוויית מוות קליני. (לצורך העניין, למעלה משלושים מיליון!) רובם ככולם מספרים, פחות אות יותר, על אותו תהליך – שהם נשאבו מתוך הגוף, ריחפו מעליו, מספרים על הפרטים הכי קטנים בזמן שניסו להחיות אותם, הם נסחפו לתוך מנהרה אפלה שהפגישה אותם עם ישות מלאה באור גדול אך לא מסנוור שהקרינה עליהם חום ואהבה שעטפו אותם בצורה לא רגילה, וחלק אף אמרו שדמות מוכרת מחייהם שכבר אינה בין החיים סימנה להם לחזור לתוך הגוף כי עוד לא הגיע הזמן.

והם חזרו לספר לנו שיש חיים אחרי המוות.

המדע, הטכנולוגיה וגם לא הרפואה הצליחו לתת תשובה לשאלת השאלות – מה קורה איתנו אחרי המוות?

אלא שבשנים האחרונות קולות אחרים מתחילים להישמע מהכיוון הזה, ולא מעט רופאים ואנשי מדע, אחרי שחקרו במשך שנים את העניין של אנשים שחזרו מהמוות, הגיעו למסקנה שיש כאן משהו, הסיפור שכולם מספרים פחות או יותר דומה, למרות שכל אחד נפטר בנסיבות שלו – תאונה, טביעה, דום לב וכן הלאה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

הסודות של המצח בקבלה

מה אומרות הפנים שלי?

חוט אדום ועין הרע בקבלה

רוחניות וקבלה – להכיר את המסתורי שבתוכנו

וכזה הוא סיפורה של אותה אישה – ד”ר מרי ניל, שגם היא כמו לא מעט רופאים ואנשי מדע פשוט לא האמינה שיש חיים אחרי המוות ולא מנהרות, לא גן עדן ולא גיהינום. אבל אותה טביעה שעברה אחרי שייט בנהר שינתה לה את זה בגדול והיא החלה להסתכל על העניין מזווית ראיה שונה, ועל זה היא מרצה בכל הזדמנות ולאחרונה סיפורה וסיפורים של עוד אנשים שחזרו לחיים אחרי שהוכרזו כמתים מתועדים בסדרה בשם “לשרוד את המוות”.

כל מה שקורה מהרגע שאדם נפטר, כלומר אחרי החיים האלה, הוא בגדר תעלומה אחת ענקית – מה קורה עם הגוף? עם הנשמה? בקבר? בגן עדן? בגיהינום?… השאלות רבות ותשובות הרבה פחות…

מיותר לציין את המקרים של אותם אנשים שכבר נלקחו לחדרי המתים, או את המקרים הקיצוניים של אנשים שהובאו לקבורה ורגע לפני שירדו אל מנוחת העולמים שלהם הם התעוררו. ואם תרצו את זה ביותר מפחיד – ממש סיוט מתוך סרט אימה רק הדבר האמיתי – הסיפורים של אותם אנשים שנקברו והתעוררו בתוך הקבר, קראו לעזרה וחולצו כדי להמשיך לחיות את החיים עוד שנים רבות וטובות.

כיהודים מאמינים, אנחנו לא צריכים הוכחות של הרפואה או של המדע כדי להוכיח שאכן יש חיים אחרי המוות. למה? כי זה טבוע בנו. כלומר, אנחנו יודעים שמהרגע שנולדנו כל החיים שלנו הם הכנה אחת גדולה לחיים של אחרי המוות.

“העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא, התקן עצמך בפרוזדור כדי שתיכנס לטרקלין” מלמדים אותנו חז”ל (אבות ד, כא). החיים לא מסתיימים במוות של הגוף.

“לאן מובילים החיים? ישאל כל אדם רציונאלי, ותשובתו, קרוב לוודאי, תהיה: לקבר!” כותב הרב חיים קרמר בספרו אנטומיה של הנשמה. “המבקש רוחניות יודע שהחיים אינם מסתיימים במוות!”.

אפשר לומר, שאנחנו “חווים” את תהליך ה’מיתה’ וה’תחיה’ בכל פעם שאנחנו הולכים לישון ומתעוררים בבוקר ליום חדש, שהרי בכל בוקר אנחנו אומרים כל פעם מחדש: “מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה, רבה אמונתך”.

למדע לטכנולוגיה ולרפואה אין תשובה לאלה מה קורה איתנו אחרי המוות

למדע, לטכנולוגיה ולרפואה אין תשובה לשאלה: מה קורה איתנו אחרי המוות?

אנחנו ‘חוזרים’ משם, מממד רוחני גבוה אליו הולכת הנשמה שלנו כל לילה כדי להתוודות על מעשיה כל יום, ובבוקר – בחמלה הרבה של בורא עולם עלינו, הוא מחזיר לנו שוב את הנשמה ליום חדש. לעוד מעשים, מצוות וחסדים.

נכון, זה לא מוות קליני ואנחנו לא מרגישים ששואבים אותנו לתוך מנהרה אפילה, אבל כמו שמלמדים אותנו חז”ל – השינה היא שישים במיתה.

ואולי לא צריך באמת להגיע למצב של מוות קליני כדי לספר שיש חיים אחרי המוות, כי יש! וכל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לדעת לנצל את החיים שקיבלנו במתנה מהיום שנולדנו – וכל יום כשאנחנו מתעוררים מחדש – ולהפיק מהם את הטוב ביותר.

החיים חולפים מהר, מהר מאוד אפילו, הרבה לפני שאנחנו בכלל מספיק לתת את הדעת עליהם. זו סיבה מספיק טובה להתבונן במה שאמר החכם באדם – שלמה המלך ע”ה: “מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמול תחת השמש”? (קהלת א, ג). “תחת השמש – אין לו, למעלה מן השמש – יש לו”! (קהלת רבה א, ד). מה נמצא מעל השמש? מעל לעולם הגשמי? העולם הרוחני!

“שאיפות רוחניות מביאות בכנפיהן הקלה מהנטל היומיומי של החיים ומלוות בגמול שאינו בטווח השגתן של ה”הטבות” המוצעות על ידי חיי חומר”, כותב הרב חיים קרמר בספר אנטומיה של הנשמה וממשיך, “פעם אחת, כששוחח עם חסידיו על החיים אמר רבי נחמן: ‘לא חשוב כמה הן שנות חייו של האדם, חשובה איכות חייו’. הרבי, שבעצמו חי רק 38 שנים התכוון למידת הרוחניות שהאדם משיג במשך שנות חייו”. וזה מה שחשוב!

ובשביל זה באנו לכאן, כדי להכין את עצמנו ליום שאחרי כשנעבור לממד אחר – העולם הרוחני, לחיים שאחרי החיים בעולם הזה, עם שק של חיים מלאים באיכות אחרי ה-120 שלנו, אמן.

רוצים לגלות עוד על הרוחני והמסתורי שבנו ובעולם? כנסו לקישור מיסטיקה וקבלה וגלו דברים נפלאים!