חודש אדר – פיוס. אהבה. שמחה.

חודש אדר – פיוס. אהבה. שמחה.

רק אצלנו תמצאו חודש כפול בלוח השנה, ולא סתם. אדר הכפול מביא איתו בשורה נפלאה של פיוס, אהבה ושמחה. נצלו אותו!

“… דברי שלום ואמת” (מגילת אסתר ט, ל).

“משנכנס אדר מרבים בשמחה!” … אז קבלו אותו, את חודש אדר א בשמחה!

כן, רק אצלנו תמצאו חודש כפול אחת לארבע שנים בלוח השנה. השנה היא שנה מעוברת (“הריונית” אם תרצו J), חודש ש’הוליד’ חודש נוסף שנקרא אדר ב’, ויש כאן משהו עמוק ונפלא עבורנו ללמוד מהעובדה שרק החודש הזה – אדר, יכול להיות מעובר (על לפי מסכת ראש השנה).

רבי נתן מברסלב מסביר שהפער בין לוח השנה השמשי ללוח השנה הירחי נובע ממחלוקת, מכיוון ששתי המערכות מסוכסכות זו עם זו באופן טבעי ולכן יש ליישב אותן. הכרזת ‘חודש מעובר’ כך שניתן יהיה לאחד, כביכול, את שני לוחות השנה נועדה לתיקון היריבות ביניהם, וכן את כל שאר הדברים שמעוררים מחלוקת וויכוחים. דווקא באדר, כשצאצאיו של עמלק ניסו לפגוע בתמצית ומהות החיים שלנו, תודה לא-ל, ניצחנו וזכינו לקבל את הכוח ליישב את כל הסכסוכים והמחלוקות על ידי הכרזת חודש נוסף.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אדר – אל תהיה זקן!

משנכנס אדר מרבים בשמחה

אדר ופורים – אתחול מחדש

זאת הבשורה של חודש אדר – שעכשיו זה הזמן לעבוד על האחדות שלנו עם הסובבים אותנו, וכמובן, עם עצמנו. זה הזמן להשקיע מחשבה בנזק וההרס שנגרם על ידי מחלוקות, סכסוכים וריבים מיותרים, ולעבוד על תיקון הנזקים, איחוי וריפוי הקשרים.

"משנכנס אדר מרבים בשמחה!"

“משנכנס אדר מרבים בשמחה!”

אני יודעת ומאמינה שהקב”ה מעניק חיים למטרה מסוימת, אבל כשזה מגיע לאתגרים שלי מול אנשים אחרים – קל לשכוח את המסר האדיר והמרפא הזה.

כשאני מרגישה כועסת או מתוסכלת מהמשפחה או מהחברים – אני צריכה לזכור שהבעיה האמיתית שלי היא עם מי שיצר את האדם שעולה על כל מערכת העצבים שלי, לא האדם עצמו. כך ההתמודדות נעשית קלה יותר, כי כשמבינים שזה שעומד מולך הוא שליח של בורא עולם, אז אתה יודע מהי הכתובת המדויקת לתפילה שתעזור לך לסדר את הכל על הצד הטוב ביותר.

חודש אדר, שהשנה מגיע עם מידה כפולה של שמחה, הוא הזמן הטוב ביותר להתחיל לעבוד על כל מערכות היחסים שלנו, והעצה הטובה היא קודם כל להתחיל במעגלים הקרובים לנו – בן/בת זוג, ילדים, תא משפחתי מורחב, חברים/חברות, קולגות מהעבודה, שכנים… הרשימה עוד ארוכה ויפה.

ואין שמחה גדולה וכפולה יותר מזו של הפגת מתחים, כעסים וריבים שבאמת, אבל באמת, כולם מיותרים!

(מבוסס על דברי רבי נתן, ליקוטי הלכות, ברכת הריח וברכות פרטיות ד, יב, ארבע פרשיות א, א).

 מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.