איך אפשר לקבל תמיד הכל ברוגע?

איך אפשר לקבל תמיד הכל ברוגע?

איך אפשר לקבל תמיד הכל ברוגע? אני מאוד משתדל להישאר רגוע אבל זה לא ממש מצליח לי… ליאור שואל ועוזר ברגמן עונה!

שלום לכם,

הרבה דברים קורים בעולם, ובארץ שלנו בפרט. וכל פעם מחדש זה מגביר את רמת הלחץ שלי. איך אפשר לקבל תמיד הכל ברוגע? אני מאוד משתדל להישאר רגוע אבל זה לא ממש מצליח לי וזה משפיע עלי מאוד.

אשמח לקבל תשובה, ליאור.

עוד כותרות בנושא:

איך אפשר להתחזק באמונה?

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

שלום גם לך ליאור היקר,

אם לאדם יש אמונה, אז גם כשדברים לא הולכים לו כמו שהוא רוצה, או לצערנו כשקורים אירועים טרגיים בעולם ובארץ שלנו, הוא סומך על בורא עולם שהכל לטובתו ואז טוב לו והוא רגוע. הרי ברור שאין לנו שליטה על מה שקורה. “הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים” – רק בזה יש לנו שליטה, כביכול, לבחור לעשות כך או אחרת. קל וחומר לשלוט בדברים שנמצאים במרחק אלפי קילומטרים מאיתנו או במקום מרוחק מאיתנו כאן בישראל.

אם לאדם יש אמונה הוא סומך על בורא עולם שהכל לטובתו ואז טוב לו!

רבי נחמן מברסלב אומר (שיחות הר”ן נג) את הדברים הבאים:

מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ אֱמוּנָה – חַיָּיו חַיִּים, וְהוּא מְבַלֶּה יְמֵי חַיָּיו בְּטוֹב תָּמִיד. כִּי כְּשֶׁהוֹלֵךְ לוֹ כָּרָאוּי וְיֵשׁ לוֹ טוֹב, בְּוַודַּאי טוֹב לוֹ. וַאֲפִילּוּ כְּשֶׁאֵינוֹ כָּךְ (דְּהַיְינוּ שֶׁאֵין מִתְנַהֵג לוֹ כְּסֵדֶר וְיֵשׁ לוֹ יִסּוּרִין ח”ו) גַּם כֵּן טוֹב, כִּי הוּא בָּטוּחַ שֶׁאַף עַל פִּי כֵן הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יְרַחֵם עָלָיו לְהַבָּא וְיֵיטִיב אַחֲרִיתוֹ. כִּי מֵאַחַר שֶׁהַכֹּל מֵאִתּוֹ יִתְבָּרַךְ בְּוַודַּאי הַכֹּל לְטוֹבָה.

“אֲבָל מִי שֶׁאֵין לוֹ אֱמוּנָה ח”ו, חַיָּיו אֵינָם חַיִּים כְּלָל, כִּי תֵּיכֶף כְּשֶׁעוֹבֵר עָלָיו אֵיזֶה רָעָה שׁוּב אֵין לוֹ שׁוּם חִיּוּת, כִּי אֵין לוֹ בַּמֶּה לְנַחֵם עַצְמוֹ כְּלָל, מֵאַחַר שֶׁאֵין לוֹ אֱמוּנָה כְּלָל, וְאֵין לוֹ שׁוּם חִיּוּת וְשׁוּם טוֹב, מֵאַחַר שֶׁהוֹלֵךְ בְּלִי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וּבְלִי הַשְׁגָּחָה רַחֲמָנָא לִצְלָן. אֲבָל עַל יְדֵי אֱמוּנָה מַה טּוֹב וְיָפֶה הַחִיּוּת שֶׁלּוֹ כַּנַּ”ל”.

תפילה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לקבל הכל ברוגע ובאמונה!

תפילה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לקבל הכל ברוגע ובאמונה!

ולא רק, אלא שרבי נחמן גם (שיחות הר”ן קב) מחזק אותנו עוד יותר עם הדברים הבאים:

“…אֲבָל אִישׁ אֱמוּנוֹת הַמַּאֲמִין בַּה’, חַיָּיו טוֹבִים מְאֹד. כִּי אֲפִילּוּ כְּשֶׁעוֹבֵר עָלָיו ח”ו אֵיזֶה צָרָה רַחֲמָנָא לִצְלָן, אֲזַי הוּא גַּם כֵּן יָכוֹל לְהַחֲיוֹת אֶת עַצְמוֹ בְּהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, כִּי בּוֹטֵחַ בַּה’ כִּי הַכֹּל לְטוֹבָה. (אוֹ שֶׁעַל יְדֵי יִסּוּרִין אֵלּוּ יְנַכּוּ לוֹ מֵעֲווֹנוֹתָיו אוֹ שֶׁעַל יְדֵי זֶה יִזְכֶּה לְאֵיזֶה טוֹבָה גְּדוֹלָה בַּסּוֹף וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה) כִּי כַּווָּנַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הִיא בְּווַדַּאי לְטוֹבָה. עַל כֵּן אִישׁ אֱמוּנוֹת הוּא חַי חַיִּים טוֹבִים תָּמִיד, וְטוֹב לוֹ בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא”!

בטח בבורא עולם, ליאור היקר, כך תוכל להחיות את עצמך ולהיות רגע שהכל לטובה – זה כוחה של האמונה, והיא זו שתעניק לך חיים טובים תמיד כדברי רבי נחמן מברסלב.

בהצלחה!

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.