אהבה היא גאולה

אהבה ללא תנאי מכתירה את בורא עולם כמלך האחד והיחיד בעולם הזה, ורק לזה אנחנו צריכים לשאוף אם אנחנו רוצים את הגאולה כאן ועכשיו!

אנחנו במרחק של כמה ימים בודדים מיום תשעה באב ואני לא יכולה לחשוב על זמן מתאים וטוב יותר לעבוד על הדבר הזה שנקרא שנאת חינם מאשר כאן ועכשיו. כי כמו שזה נראה לי, שנאת חינם קשורה ישירות ללב סגור. האם אתם יכולים לתת לאדם שיש לכם עניין או שניים ליהנות מהספק, לדון אותו לכף זכות, לחמול, לאחל לו טוב ולברך אותו כשהלב שלכם סגור? לא ממש. וגם לא בקלות.

אחת התגובות התת-מודעות הנפוצות ביותר לפגיעה וטראומה היא – לב סגור. זאת תגובה אוטומטית שנועדה להגן עלינו. הגיוני, נכון? ובכן… כנראה שבורא עולם רוצה שנתקדם ונעבור את השלב הזה. כי אם נשאר במקום הזה אנחנו סוגרים את הלב שלנו לאהבת חינם, לאהבה ללא תנאים, שהיא הדבר שאנחנו צריכים לשאוף אליו יותר מכל אם אנחנו רוצים לראות את הגאולה מתרחשת בדרך נעימה וחלקה, וזה עוד בלי להזכיר את ערוצי הברכה שנפתחים לפנינו עם אהבה שכזאת.

אולי גם זה יעניין אתכם:

מתגעגע לבית? אתה לא לבד!

תשעה באב וסר אייזק ניוטון

הייתי צריך להיות בחופשה

אהבה ללא תנאי מכתירה את בורא עולם כמלך האחד והיחיד בעולם הזה. כי אם אנחנו יודעים שהכל במציאות הוא אחד, אז אנחנו לא לוקחים באופן אישי את מה שקורה עם אחרים. הכל חלק ממערכת שהקב”ה בעצמו ברא. כל התנהגות שלילית כביכול שמופגנת כלפיך היא למעשה משהו שהקב”ה מראה לך היכן אתה צריך לתקן ולעשות תשובה. הוא אפילו עושה לך טובה עצומה כשהוא מראה לך מה אתה צריך לעשות ולשנות. זה גם יכול להיות הסדר של חוב ישן מגלגול קודם או כל דבר. בכל אופן, זה לא העניין שלך להבין את זה. כשאתה נתקל בסיטואציה כזו תחשוב עליה כעל משהו מחיים אחרים שאתה לא יכול להבין, ופשוט תמשיך הלאה.

אחת התגובות התת-מודעות הנפוצות ביותר לפגיעה וטראומה היא – לב סגור. זאת תגובה אוטומטית שנועדה להגן עלינו. הגיוני, נכון?

אם אתה חושד שהתנהגות שלילית של מישהו כלפיך היא השתקפות של המחשבות, האמונות או המעשים שלך כלפיו, שב והתבונן בפנימיות שלך. מה היו המחשבות, הרגשות, האמונות והפעולות שלך לגבי האדם הזה? קח אחריות ותודה שהיה לך קל יותר לבחור שנאת חינם במקום להשקיע קצת יותר מחשבה ולפתור את העניין בדרכי שלום. אחל לו טוב, דון אותו לכף זכות והמשך הלאה עם חמלה ואהבה בלב.

אם אתה חושד שהתנהגות זו עשויה להיות קשורה לגלגול קודם – למשהו שאין לך הבנה בו, תודה לבורא עולם על שהוא מסדר לך תשלום על חוב ישן וכפרת עוונות ותמשיך הלאה עם הרגשה חופשית ומשוחררת מכל שנאה בליבך.

בשבוע שעבר הרגשתי שאדם מסוים הפגין חוסר התחשבות באינטראקציה שלו איתי. התסכול הגיע לרמה מביכה. כמה חסר מחשבה ואנוכי אדם יכול להיות? אבל אז נזכרתי שאני צריכה להתבונן בסיטואציה הזו, וראו איזה פלא – בבירור שלי עם עצמי, בתוך הלב, ראיתי בצורה מאוד ברורה שדנתי אותו בצורה מאוד חסרת מחשבה ואנוכית. וואו!

אהבה ללא תנאים – הדבר אליו אנחנו צריכים לשאוף יותר מכל אם אנחנו רוצים לראות את הגאולה מתרחשת בדרך נעימה וחלקה

אהבה ללא תנאים – הדבר אליו אנחנו צריכים לשאוף יותר מכל אם אנחנו רוצים לראות את הגאולה מתרחשת בדרך נעימה וחלקה…

במציאות, לאדם הזה הגיע הרבה, ואני מתכוונת להרבה חמלה וברכות על מצב חייו המתמשך. תאמינו לי, לא ראיתי את זה עד שעשיתי את ההתבוננות הזאת עם עצמי. באמת שלא. ועכשיו, הצלחתי לאחל לו כל טוב ושפע של ברכות מכל הלב.

מה שקרה אחר כך פשוט הימם אותי. לא חלפו שעתיים וקיבלתי חדשות טובות בעניין כספי מסוים. ותאמינו לי שלא יכולתי להמציא את זה גם אם הייתי רוצה. מוזר, נכון? ואולי לא. אולי

תהליך התשובה שלי יצר תזוזה אנרגטית, עד כדי כך שהוא פתח צינור שהיה שם כל הזמן אבל נסתם בגלל האנרגיות השיפוטיות והשנאת חינם שלי?

אין לנו מושג איך שנאת חינם כלפי אחרים משפיעה עלינו בפועל. כשם שבימי חורבן בית המקדש שנאת חינם הביאה להרס, לחורבן ולגלות, לטראומה והפסדים כספיים גדולים, כך גם היום זה קורה בחיים של כל אחד מאיתנו.

עשו לעצמכם ולעולם טובה ותפתחו את הלב ותיכנסו לתודעה של גאולה. פירוד ושליליות הם רק אשליות. הכל זה אחד. והכל וכולם קשורים בצורה מורכבת ומדויקת ובהשגחה הפרטית של בורא עולם.

קחו אחריות על ראיית המציאות הזו דרך התבוננות עצמית ותשובה – והתחילו ליהנות מכל הברכות שהקב”ה רוצה להשפיע עליכם, לעם ישראל ולעולם כולו. אל תפספסו את ההזדמנות האדירה הזו ובמיוחד בימים אלה שנועדו לתקן את הסיבה שהביאה לחורבן.

תזכרו טוב – אהבה היא גאולה, רק כך נצליח!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון רחב של מאמרים מרתקים, מחכימים וסוחפים בנושא יז בתמוז, תשעה באב ושלושת השבועות – תמצאו כאן!