דף הבית משפחה וזוגיותזוגיות ויחסים המשימה: שלום בית

המשימה: שלום בית

מאת: שאול מזרחי
image_print
מה חוסם את הזוגיות והחיים בשניים לדהור על פסי רכבת ההצלחה? מסתבר שלא הרבה וזה גם המפתח לביצוע המשימה הכי גדולה שלנו: שלום בית!

רבי נחמן מברסלב אומר, שרק כאשר האדם מאיר את אור האמונה באשתו היא מתרצה לו בליבה ונהיית העזר שלו, ולא נגדו (ליקוטי מוהר”ן תנינא פז).

מה זה אומר?

עם הבשורה הנפלאה הזו, מתוך שיעורו של רבי נחמן, אנחנו מקבלים את ההסבר והשורש לאחד הנושאים הכי בוערים ושמעסיקים אותנו – זוגיות ושלום בית, ומדוע קורים בהם לא מעט שיבושים.

בשיעור המיוחד הזה, רבי נחמן שם דגש על הדבר שחוסם את הזוגיות מלהתקדם ולהתממש, בעיקר אצל הגבר. כמובן שזו עבודה של 120 שנה, שהרי שלום בית זה כמו אתר בנייה – כאן בונים 120 שנה! רבי נחמן לוקח את הפסוק “אני לדודי ודודי לי” והופך אותו למפתח לשלום בית, ולדבר שיכול לתקן את הפגם שמונע מרכבת הזוגיות לדהור על פסי הרכבת בצורה תקינה ומוצלחת.

אולי גם זה יעניין אתכם:

המפתח לזוגיות מאושרת

החיים מתחילים כשמתחתנים

מיועדים משמים

נשמות תאומות

אהבה וחסד בחיי הנישואין

והנה ההסבר: כאשר אדם מכוון את החלק הטוב והגבוה בתוכו – האמונה בבורא עולם והחיים עם מודעות של השגחה פרטית שעוטפת אותנו – אל אשתו, על ידי שמאיר לה את אור האמונה עם שיתוף פעולה חיובי, אז הלב שלה מתרצה אליו והיא מסכימה איתו מתוך רצון והופכת העזר שלו.

זה “אני לדודי ודודי לי” בקצר וקולע! להיות אחת בשביל השני ולהאיר תמיד. כי לפעמים, לא צריך להרחיב אלא לומר, להפנים וליישם.

אני לדודי ודודי לי – זה המפתח לשלום בית!…

ואם אתם רוצים עוד, אז הנה גם תפילה קטנה ומתוקה מהלב להחזיק את חיי הנישואין ולהיות החברים הכי טובים, תפילה פשוטה שעושה הרבה מאוד בשמים:

אל רחום, אל אוהב, כל כך קשה וכואב לפעמים לקיים חיי משפחה, להחזיק חיי נישואין המבוססים על ידידות ואהבה. אל נא תיתן כל רמז לתסכול, ויכוח או חשד להאפיל על יחסינו. אנו זקוקים למידה נוספת של רחמים על מנת להתחשב ולהבין איש את רעהו, ברגישות אמיתית ובפתיחות רחבה. אבא, תן שלום בביתנו!

(מתוך הספר הנשק העדין. להזמנה צרו קשר כאן).

מה עוד תורם לזוגיות והופך אותה למקום הכי יפה בחיים שלנו? אתם מוזמנים להיכנס לקישור הזה ולגלות.

מאמרים קשורים

הוספת תגובה