דף הבית ברסלב אז למה עכשיו?

אז למה עכשיו?

מאת: עוזר ברגמן
image_print
אם נבין את העניין של הכל לטובה רק לעתיד לבוא, אז למה אנחנו צריכים להאמין ולקיים אותו? הרב ברגמן עונה.

שלום לכם,

אחרי שקראתי את המאמר של רון העוסק בשאלה – האם באמת הכל לטובה? – שאנחנו אומרים שהכל לטובה בכל מצב ואת התשובה של הרב ברגמן, אז עכשיו אני שואל: אם נבין את העניין של הכל לטובה רק לעתיד לבוא, אז למה אנחנו צריכים להאמין ולקיים אותו כבר עכשיו ולחיות על פיו?

מחכה לתשובה, אביעד.

שלום גם לך אביעד היקר!

הרב סעדיה גאון זי”ע לימד אותנו שכל התורה כולה מתומצתת בדיבר הראשון של עשרת הדיברות: “אנכי ה’ אלוקיך”.

רבי נחמן מברסלב מסביר, שפסוק-דיבר זה מלמד אותנו שהדבר העיקרי שכל אדם צריך לדעת הוא ש”אנכי” – הן החסד שמוצג בשם הראשון של בורא עולם – ה’, והן הדין המוצג בשם השני של בורא עולם – אלוקיך, שניהם בורא עולם – החסד והדין, ואנחנו צריכים להלל תמיד את הקב”ה בכל הזמנים שאנו חווים – הן בזמני שמחה וישועה (חסד) והן בזמני חולשה וכאב (דין).

עוד בברסלבפדיה:

האם באמת הכל לטובה?

איך הניגון והשירה משפיעים עלינו?

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

האם יש תפילה לפני המוות?

אלוקים עדיין אוהב אותי?

חוט אדום ועין הרע בקבלה

למה רבי נחמן נקבר באומן?

ואם התורה כולה מתומצתת בדיבר-פסוק זה, אז זה למעשה מה שאנחנו צריכים לחפש במסע החיים שלנו ובמצוות שאנו מקיימים, על מנת להתקרב, להכיר ולהבין את הגדולה העצומה שברחמים של בורא עולם, עד שלא יהיה שום הבדל בין חסד לדין, בין “ה'” ל”אלוקיך”.

ולא רק, אנחנו צריכים לדעת גם שאפילו להיות יהודי פשוט זה דבר כמעט בלתי אפשרי, אם איננו מנסים להרים את עצמנו כדי להרגיש את התענוג של העולם הבא ממקום של תודה על הכל, ולעבוד על השגת המפתח לאמונה בהירה וטהורה בטובו וברחמיו האינסופיים של הקב”ה, להלל ולשבח אותו גם במצבי חסד וגם ובמצבי דין.

זו המשימה שלנו במסע החיים: לגלות שגם החסד – ה’ וגם הדין – אלוקיך

שניהם – אנכי, בורא עולם, גם בזמני חסד וישועה וגם בזמני חולשה וכאב!

אם אדם יתבונן על עצמו הוא יבין שאחת המניעות הגדולות בתפילה ובצמיחה האישית והרוחנית שלו – עבודת השם – היא שתמיד יש איזה ג’וק שעושה לו בלגאן בראש בדמות מחשבות של בלבולים ודאגות שגורמות לו ליפול ברוחניות ולהרגיש עצבות, ומונעות ממנו להשיג את הצמיחה הרוחנית והאישית שלו עם חיות ושמחה.

שים לב, אביעד היקר, שזה באמת מה שקורה בכל תפילה ובכל זמן כשאנחנו מנסים להשיג משהו בקדושה. המוח שלנו מאוד מבולבל ומלא וטרדות – בין אם הוא מוטרד מעניינים גשמיים ובין אם מעניינים רוחניים. לכן אנחנו חייבים לעסוק בחיפוש אחרי ההכרה שאין שום הבדל בין חסד לדין במסע החיים שלנו.

גם בחסד וגם בדין להודות ולהלל את בורא עולם

גם בחסד וגם בדין להלל ולשבח את בורא עולם!

כי במציאות, הכל באמת רק לטובה וקורה רק כדי לקרב אותנו לבורא עולם. כל ניסיון, כל אתגר חיים, כל קושי, כל בעיה, כל התמודדות – ברוחניות או בגשמיות, הם רק לטובה ולטובתנו הנצחית.

רק בדרך ובגישה זו אדם יכול להחזיק מעמד במסע החיים שלו, אך בעיקר בעניינים הרוחניים ובעבודת השם שלו, ובאמת להיות מחובר ומקושר לבורא עולם בתפילה שלו – הן האישית (התבודדות) והן התפילה שבסידורי התפילות.

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאן! שלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.

מאמרים קשורים

הוספת תגובה