תמוז – תשחררו את עצמכם!

תמוז – תשחררו את עצמכם!

לכולנו יש דברים שמשעבדים ומעכבים אותנו מליצור קשר אמיתי עם בורא עולם, אבל חודש תמוז מביא לנו את בשורת השחרור. לכו על זה!

חודש תמוז הוא זמן מיוחד להתאבל על חורבן בית המקדש.

התלמוד מלמד אותנו שהדבר מתייחס במיוחד להרס הדעת ולמודעות שלנו לאלוקים.

הרס מהסוג הזה לא נגרם רק על ידי הבבלים או הרומאים, אלא כל עוול, ברמה הפרטית והכללית, שמשבש את השלווה, הקשר המודעות שלנו עם בורא עולם – הוא ביטוי לחורבן בית המקדש, לחורבן והרס הדעת.

אולי גם זה יעניין אתכם:

תמוז – הזדמנות חדשה

תמוז – תבחרו בחיים!

תמוז – גם זה יעבור!

רבי נתן מברסלב היה כל כך מוטרד מהירידה באמונה בעידן שלאחר ההשכלה, עד שבקושי הצליח לבטא את זה, וכך הוא כותב:

“אני יכול להביע את הצער והכאב שלי על האסון הזה רק במהלך תיקון חצות, תפילות האבל על אובדן בית המקדש שאני קורא בכל לילה אחרי חצות ואחרי הצהריים בשלושת השבועות שלפני תשעה באב. הקינות המיוחדות לתשעה באב מדברות גם על הכאב שבתוכי”.

הרס מהסוג הזה לא נגרם רק על ידי הבבלים או הרומאים, אלא כל עוול מהווה ביטוי להרס הדעת!

לכולנו יש דברים שמשעבדים ומעכבים אותנו מליצור קשר אמיתי עם בורא עולם. חודש תמוז מביא לנו את בשורת השחרור – זה הזמן לשחרר את עצמנו מהשעבוד הזה! זה הזמן להפוך את עצמנו לאנשים בני חורין אמיתיים!

תסכול מכישלונות חסר פרופורציות פגוע ביכולת שלי להכיל את החסד של הקב” בכל רגע בחיים שלי. אולי לא אמצא את עצמי בתוך הקינות של חצות או בקינות שעזרו לרבי נתן, אבל אני כן יכולה וצריכה להביע את מה שמטריד אותי בתפילה מעומק הלב, בתפילה האישית והמתוקה שיש לי עם בורא עולם.

לכולנו יש דברים שמעכבים אותנו בחיים

לכולנו יש דברים שמעכבים אותנו בחיים…

אלוקי הרחמים! עזור לי לראות את הניסים שלך בכל רגע בחיי. עזור להכיל את החסדים והאהבה שלך למרות כל מה שאני מרגישה ועובר עלי. שחרר אותי מכבלי התסכולים שלי כי הם מרחיקים אותי ממך… אמן!

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.