תמוז – הזדמנות חדשה

בחודש תמוז נפתחים בפנינו חלונות הזדמנויות אדירים שנובעים דווקא מתוך הקשיים ואתגרי החיים. זה חודש שמביא לנו את בשורת ההזדמנות החדשה וההרחבה, נצלו אותה!

בחודש תמוז מתחילים שלושת השבועות – מיום יז בתמוז, שהוא יום תענית, ועד ליום תשעה באב – יום חורבן בית המקדש, שגם הוא תענית – שלושה שבועות שהם החלק הכי קשה בשנה עבור כל אחד מאיתנו. בימים אלה, קשה לנו לאחוז חזק בקשר העמוק שיש לנו עם בורא עולם.

מה אנחנו אמורים לעשות כשמרגישים את זה? כשנראה לנו ששום דבר לא הולך ומצליח?

כשרבי נתן מברסלב חווה את הסבל והייסורים הקשים שהיו לו – עם החולקים עליו, בית הסוהר ובעוד לא מעט פעמים, זה היה בתקופה זו של השנה ואז אומר: “מקור החיים והחיות היחידי שלנו הוא הלימוד של רבינו האומר, שיש להתמקד בהרחבות שיש לנו תוך כדי הצרה כפי שאמר דוד המלך ע”ה: “בצר הרחבת לי” (תהלים ד)”.

אולי גם זה יעניין אתכם:

תמוז – גם זה יעבור

תמוז – הזדמנות חדשה

תמוז – תבחרו בחיים!

ובלשונו של רבי נחמן: “הַייְנוּ שֶׁגַּם אֲפִילּוּ בְּהַצָּרָה בְּעַצְמָהּ הַשֵּׁם יִתְבָּרַך מַרְחִיב לָנוּ, כִּי אִם יִסְתַּכֵּל הָאָדָם עַל חַסְדֵּי השם, יִרְאֶה שֶׁאֲפִילּוּ בְּעֵת שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַך מֵצֵר לוֹ גַּם בְּהַצָּרָה בְּעַצְמָהּ, הַשֵּׁם יִתְבָּרַך מַרְחִיב לוֹ וּמַגְדִּיל חַסְדּוֹ עִמּוֹ וְזֶה: “בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי”, הַייְנוּ אֲפִילּוּ בְּתוֹך הַצָּרָה בְּעַצְמָהּ נָתַתָּ לִי הַרְחָבָה בְּתוֹכָהּ, מִלְּבַד מַה שֶּׁאָנוּ מְצַפִּים שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַך יוֹשִׁיעֵנוּ בְּקָרוֹב מִכָּל הַצָּרוֹת וְיֵיטִיב עִמָּנוּ מְאֹוד אַך, אֲפִילּוּ גַּם בְּהַצָּרָה בְּעַצְמָהּ מַרְחִיב לָנוּ” (ליקוטי מוהר”ן, קצה).

ללמוד להתמקד בהרחבות הנפלאות והמרובות, אותם חלונות הזדמנויות חדשות שבורא עולם פותח ברחמיו וחסדיו בפנינו תוך כדי הקשיים – זה תהליך בפני עצמו. כולנו יודעים שהיה יכול להיות הרבה יותר גרוע.

בחודש תמוז נפתחים בפנינו חלונות הזדמנויות חדשות דווקא מתוך החושך והקשיים…

המסר המאלף של רבי נחמן בעניין זה מלמד אותנו משהו עוד יותר מדהים – אם נדע להעריך את ההרחבות הללו כמתנת אלוקים, הסבל והייסורים יהיו הרבה יותר קלים עבורנו, ולא רק בגלל שנשנה את הגישה אלא בגלל שנעריך אותן. וכשזה יקרה, נגלה שיש לכאב והסבל בחיים שלנו מטרה גדולה יותר ונזכה להתעורר מהתרדמה הרוחנית אליה נפלנו. כשאנחנו מתחילים לחיות עם אמונה, הקושי עצמו מאבד את העוקץ הפסיכולוגי שמשפיע עלינו יותר מהכאב עצמו. ונכון, זה אומנם יכול להמשיך לכאוב אבל כבר לא נסבול, וזה הישג גדול!

אבא יקר שלי! אנא עזור לי להאמין שהכאב שלי הכרחי עבורי, כדי לגרום לי לקרבה אמיתית אליך. אנא תן לי לראות באמת את ההרחבות הרבות שאתה מספק לי. עזור לי להבין ששום דבר אינו מקרי. עזור לי בבקשה למצוא את השלווה והרוגע אפילו כשזה עדיין כואב.

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.