תאהבו זה לא עולה כסף

תאהבו זה לא עולה כסף

כמו סטיקר, כמו פוסט, כמו תמונה מתוקה עם לב שכתוב לידו ‘פשוט לאהוב’. וואו, כמה שאנחנו צריכים את זה!

וואו, כמה שאנחנו צריכים את זה, לאהוב אחד את השני. והכי מצחיק, או שלא, שזה לא עולה כסף. פשוט, לאהוב. כמו סטיקר, כמו פוסט, כמו תמונה מתוקה עם לב שכתוב לידו ‘פשוט לאהוב’.

מאז ומתמיד זה הדבר שהכי מהדהד – אהבת חינם! כי למה לשנוא אם אפשר לאהוב אחד את השני, זה הרי הרבה יותר קל ונעים. והיום יותר מתמיד אנחנו צריכים את האהבה הזו!

אז מה רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע”א היה אומר עליה?

אהבת ישראל היא השער הראשון והראשי שמוביל לבית הדין של בורא עולם! (ליקוטי דיבורים חלק ב, עמוד 412).

רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע”א גער פעם בדרשן נודד שנשא דרשה לוהטת בפני קבוצת כפריים פשוטים. “איך אתה יכול לדבר רע על העם היהודי?” הוא בכה. “במשך כל היום היהודי משוטט בשוק עד רדת החשיכה כשפתאום הוא נחרד ‘שעת מנחה (תפילה)’. אז הוא בורח לאיזה מקום ולהתפלל ואפילו לא יודע מה הוא אומר, ולמרות זאת – המלאכים עצמם רועדים מדבריו!” (על פי שבחי הבעל שם טוב).

אולי גם זה יעניין אתכם:

אהבה – חובה במחסנית!

קשר אהבה נצחי

העוצמה שבאמפתיה

אהבה

המגיד ממזריטש לימד פעם את הדברים הבאים: רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע”א נהג לומר לא פעם שאהבת ישראל היא כמו אהבת השם. הפסוק אומר “בנים אתם לה’ אלוקיכם”. כשאוהבים את האבא אוהבים את הילדים! (היום יום, עמוד 81).

מאז ומתמיד זה הדבר שהכי מהדהד – אהבת חינם! כי למה לשנוא אם אפשר לאהוב אחד את השני, זה הרי הרבה יותר קל ונעים!

“ישראל אשר בך אתפאר” (ישעיה מט, ג). האמת, אי אפשר לשבח את הקב”ה – כי מי יכול להבין את מהותו? לכן הקב”ה ברא את העם היהודי כדי להלל את עצמו. כשם שאבא משבח את עצמו בגלל ילדיו, כך הקב”ה משבח את עצמו בגלל עם ישראל (ספר הבעל שם טוב, כי תבוא ד, כתבי קודש).

“ואהבת לרעך כמוך” (ויקרא יט, יח) – זוהי השתקפות של מצוות “ואהבת את ה’ אלוקיך”. כשאוהבים יהודי אחר הוא אוהב את הקב”ה. כי נשמתו של יהודי היא “חלק אלוק ממעל”, וכאשר אדם אוהב יהודי אחר הוא אוהב את המהות הפנימית שלו. לפיכך, הוא אוהב את הקב”ה גם כן. (היום יום עח, 78).

הקב”ה אומר לאברהם אבינו: “הַבֶּט נָא הַשָּׁמַיְמָה וּסְפֹר הַכּוֹכָבִים אִם תּוּכַל לִסְפֹּר אֹתָם וַיֹּאמֶר לוֹ כֹּה יִהְיֶה זַרְעֶךָ” (בראשית טו, ה).

אנחנו כמו הכוכבים - נראים קטנים אבל גדולים מאוד!

אנחנו כמו הכוכבים – נראים קטנים אבל גדולים מאוד!

ורבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע”א הסביר: הכוכבים נראים קטנים מאוד אבל בשמים הם באמת גדולים מאוד. כך גם לגבי עם ישראל – בעולם הזה הם נראים קטנים מאוד, אבל בעולם העליון הם באמת גדולים מאוד (רבי צבי הירש מזידטשוב, בית ישראל, לך לך לו, מובא בספר הבעל שם טוב, לך לך כז).

ולימד הבעל שם טוב הקדוש דבר מדהים נוסף: הקב”ה שולח נשמה לעולם לחיות שבעים או שמונים שנה רק כדי לעשות טובה ליהודי אחד! בגשמיות ובעיקר ברוחניות (ליקוטי דיבורים כרך ג, כתר שם טוב).

אז אתם מבינים מה זה הכוח הזה של האהבה בינינו?

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה, תיהנו!