שמחת תורה – קום ותרקוד גם אם אתה לבד בחדר!

שמחת תורה – קום ותרקוד גם אם אתה לבד בחדר!

רוצים לשמוח באמת? קומו ותרקדו גם אם אתם לבד בחדר! בתיאור אחד לימד הרבי את התלמיד שלו איך אפשר לשמוח בשמחת תורה באמת!

זה היה המנהג של רבי נתן מברסלב, תלמידו המובהק של רבי נחמן, להיות במחיצת רבו מיד אחרי שמחת תורה. וברגע שהתלמיד הגיע, רבי נחמן תמיד היה שואל אותו אם הוא באמת היה שמח בחג.

פעם רבי נחמן דיבר עם רבי נתן על שמחת תורה דווקא באמצע השנה. “האם אתה מרגיש עכשיו שמחה בלב שלך?” שאל את התלמיד שלו, “האם אתה מרגיש את השמחה הזו לפחות פעם בשנה?”…

רבי נחמן אמר לרבי נתן, שפעם בשמחת תורה הוא היה כל כך שמח עד שרקד עם עצמו בחדר שלו… (על פי שיחות הר”ן).

 אולי גם זה יעניין אתכם:

חג סוכות וסיפורי המעשיות של רבי נחמן מברסלב

סוכות – להאכיל את הראש

סוכות – הזמן המיוחד שקיבלנו להתבוננות עצמית

ומה זה אומר לגביי?

לפני שאענה על השאלה הזו, אני רוצה קודם לציין משהו שרבי נתן אמר בעניין הזה: “השם יתברך היה איתי והייתי מסוגל לשמוח בכל ליבי פעמים רבות בכל שנה. השמחה הזו לרוב הייתה כה גדולה, עד שמילים אינן יכולות לבטא אותה. זו השמחה של להיות יהודי, להאמין בבורא עולם, והיא זורמת דרך כל שערי הלב של כולם ואי אפשר לתקשר איתה. בתוך הקבוצה שלנו, כשאנחנו שמחים, אפילו הפחות שבינינו חווה תחושה של קרבת אלוקים שהיא מעבר למה שאפשר לתאר”.

גיליתי שזה כל כך נכון ואמיתי, ושהגברת המודעות לדרכו של רבי נחמן פתחה אותי לחוות שמחה כל כך עמוקה בעובדה הפשוטה של היותי יהודייה עם אמונה.

אני גם מאוד אוהבת את מה שרבי נחמן אמר לרבי נתן כשהיה כל כך מאושר, עד שהוא רקד לבד בחדר שלו. רק התמונה של המראה המדהים הזה מולי גורמת לי לרצות לקום ולרקוד כאן בחדר שלי.

זה הכוח של השמחה, של שמחת התורה, השמחה בתורה! תיהנו ממנו עד שתרגישו שאתם רוצים לרקוד. כן, אפילו אם אתם לבד בחדר!

זה הכוח של שמחת תורה, תיהנו עד שתרגישו שאתם רוצים לרקוד!

זה הכוח של שמחת תורה, תיהנו עד שתרגישו שאתם רוצים לרקוד!

(Editorial credit: ChameleonsEye / Shutterstock.com)

אבא אוהב, אנא עזור לי לשמוח בשמיני עצרת ושמחת תורה. תן לי להרגיש את האושר הגדול בידיעה שאני הילדה שלך, ילדה מהעם הקדוש שלך, ושיש לי חלק בירושה כה יפה. כאשר אנחנו מסיימים לקרוא את התורה שנתת לנו, ונתחיל אותה שוב מהתחלה באהבה, אנא זכה אותי לחדש את הקשר שלי איתך, שאכיר ואדע את האלוקות שלך בעולם. אנא אלוקים היקר, הרם את נשמתי למקום ממנו היא נחצבה, ומלא את כל משאלותינו רק לטובה!

מאמרים מרתקים נוספים לחג הסוכות ושמחת תורה תמצאו בקישור הזה. תיהנו!