ניסן – תלוו שמחה

למרות שזה קשה זה מתבקש יותר מתמיד – להיות בשמחה. מה עושים? הלוואה מימים יפים ומחייכים שמחכים לכם אחרי שהכל ייגמר וענני חוסר הוודאות יתפזרו…

חז”ל אומרים לנו שבדיוק כמו הגאולה הראשונה שהתרחשה בחודש ניסן, כך תהיה הגאולה האחרונה – גם היא בניסן.

בתיקוני הזוהר אנו מגלים שכאשר זה יקרה נשיר שיר חדש לגמרי, שיר מיוחד של העתיד לבוא. רבי נתן מברסלב מסביר כי למרות שטבעו המדויק של השיר הזה עדיין לא ידוע לנו, ברור שהעתיד הנצחי – המתלווה לחודש ניסן – מבטיח להיות זמן של שמחה עצומה מאין כמותה. לכן אין זמן טוב יותר כמו ההווה בו אנו יכולים, וצריכים, להתחיל לצעוד על שביל השמחה כבר עכשיו גם אם הכל נראה מפחיד, חשוך וכואב.

אולי גם זה יעניין אתכם:

התחדשות כפולה, מתאים לכם?

יום חדש אני חדש

שינויים כן נולדים

למה? כי הציפייה והתקווה לשיר את שיר החירות והגאולה מספיק חזקה כדי למלא אותנו בשמחה כבר עכשיו ובכל מצב!

אבל כשאני מסתכלת סביב המקום בו אני נמצאת ועל מה שקורה לידי ובעולם בכלל, אני לפעמים מרגישה כל כך רחוקה מהדבר הזה. אפילו הנקודות טובות שלי נראות היום קצת חיוורות, חסרות ברק וחיוניות. אבל רבי נתן מלמד אותי שאני תמיד יכולה להלוות שמחה מהעתיד הנצחי. וזה מעודד.

למרות שהכל נראה חיוור וחסר ברק, תמיד אפשר להלוות שמחה מהעתיד ולהתחזק גם במצבים הכי בלתי אפשריים…

המעברים והקשיים בחיים שלי, ושל כולם, יוסברו לנו על ידי המשיח. הוא, כן הוא, ייתן לנו פירוש טוב מאוד לכל הסיפורים של חיינו.

נכון, עכשיו קשה לראות איך הכל לטובה… אבל אני מצפה ומייחלת לזמן שאשיר את השיר החדש הזה ביחד עם כולם.

אבא יקר שבשמים, עזור לי! לפעמים אני מרגישה כל כך רחוקה ממך. אתה יודע שיש בתוכי כל כך הרבה טוב בכל מיני דרגות, אבל לפעמים אני לא מסוגלת להתחבר אל הטוב הזה. אבא יקר! עזור לי להפנים שתמיד אפשר לשמוח, גם אם את השמחה צריך להלוות מהעתיד. למרות שזה מרגיש לי מעט מלאכותי בהתחלה, אבל אם אעשה כל שביכולתי ולא משנה באיזו דרגה אני נמצאת, אני יכולה לבטוח בך שתעזור לי לצאת ולהתרומם מהמצב בו אני נמצאת כך שאוכל לאט לאט להתחבר אל רגשות השמחה הפנימית והעמוקה ואל השלווה! אמן.

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה. בואו לגלות עוד על חודש ניסן – חודש ההתחלות וההזדמנויות החדשות כאן!