ניסן – מדברים על זה

ניסן פה ובהחלט אפשר לדבר על זה. ורגע לפני שאתם ‘מאבדים את זה’ כשהתקופה הזו מגיעה, יש כאן משהו שאתם חייבים לקרוא!

ניסן כבר פה וזה גם הזמן לדבר על הניקיונות של פסח.

למרות שמקורות הלכתיים מעריכים את האכפתיות והרצון הטוב של העם היהודי בהכנות לכבוד החג המיוחד הזה, שהוא גם אחד משלושת הרגלים, רוב האנשים כמעט מאבדים את זה (או ש”רק” מתמלאים באובר דאגות מיותרות) באיך מתמודדים עם זה, עם הניקיונות? רובנו גם עסוקים יותר בתקופה זו יותר מן הרגיל, גם בלעדי הניקיונות הללו.

אז איך באמת עוברים את התקופה הזו עם ראש נקי וברור ומלא במחשבות טובות ושמחות?

האם אנחנו צריכים להרגיש כבדות עם כל משימה? ואיך אפשר להרגיש משוחררים עם גישה כזו שלילית, שהיא ההיפך משמחה?

אולי גם זה יעניין אתכם:

ניסן – תלוו שמחה

התחדשות כפולה, מתאים לכם?

יום חדש אני חדש

כבר התחלתם לנקות?

שמים את הפוקוס על היום

ניסן – מתחילים ברגל ימין

בשבילי, התשובה מונחת במה שלימד פעם רבי לוי יצחק ברדיטשוב זיע”א – הסניגור של עם ישראל, ורבי לוי יצחק בנדר זצ”ל היה מספר תמיד לשומעיו:

זה היה בימים בהם היה צריך לתקוע בשופר בראש השנה, וסניגורם של ישראל – רבי לוי יצחק, נתן לציבור דרשה מעוררת ודרבן אותם תשובה וחשבון נפש. ‘איך נוכל למצוא זכות כדי להעלות את תקיעות השופר גבוה יותר? ובכן, הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו, כאן ועכשיו, בראש השנה – הם הניקיונות האינטנסיביים בהם עסוקים עם ישראל לפני הפסח, ובעיקר נשות ישראל היקרות – עם כל ההכנות העצומות שהן עושות. הן משפשפות ומקרצפות, מזיזות ומכשירות את הבית, מוציאות כל פירור חמץ מן הבית.

‘תקיעה, שברים, תרועה, תקיעה – ארבעת הצלילים שנשמעים בתקיעות השופר, כמו הפעולות הקשות שנעשות בעבודה זו, ורק בזכות שלהן תקיעות השופה יגיעו למעלה, עד לכיסא הכבוד, וימתיקו את הדינים לשנה הקרובה!’ ומיד התחיל הרבי עם תקיעות השופר…

הסיפור הזה תמיד מילא אותי בהכרת הטוב על כל הזדמנות נפלאה שנופלת בחלקי לעשות למען בני ביתי בתקופה זו. האתגר העיקרי מונח בלזכור עד כמה יקר כל מאמץ ולו הקטן ביותר שאנחנו עושים לכבוד החג הנפלא הזה.

כן, גם בימים לא פשוטים אלה.

מי אמר שצריך להרגיש כבדות? תיהנו מכל רגע! כל מאמץ יקר וחשוב!…

אבא יקר, בחודש הנפלא הזה – ניסן, עזור לי לזכור שאפילו הפעולה הכי שגרתית שלי, כל הכנה לחג החירות שבפתח, כולן מלאות בערך ואור רוחני אדיר!

(המאמר מבוסס על פי הנאמר בשיח שרפי קודש חלק ו, תקסו).

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה. בואו לגלות עוד על חודש ניסן – חודש ההתחלות וההזדמנויות החדשות כאן!