מה אני צריך לדעת על הצדיק כדי להיות ברסלבר אמיתי?

כל אחד יכול להיות חסיד ברסלב אמיתי ואפילו לא צריך לזה כישורים מיוחדים! הנה שלוש העצות העיקריות לעשות את זה הכי נכון!

שלום לכם,

יש לי שאלה שקצת מציקה לי לאחרונה, כי חוץ מזה שרבי נחמן הוא צדיק האמת של הדור הזה, מה עוד אני צריך לדעת על הצדיק כדי להיות ברסלבר אמיתי?

תודה רבה ואשמח לתשובה, גל.

שלום גם לך גל היקר,

הדבר העיקרי והחשוב הוא – שברגע שיש לנו אמונה בצדיק זה הכרחי וחשוב לפעול על פי עצותיו, דבר השווה בערכו הרוחני ל”לראות את פני הצדיק”. מטרת האמונה הגדולה שלנו בצדיקים היא דווקא כדי שהם יקרבו אותנו אל הקב”ה ואל תורתו, והדרך העיקרית לעשות זאת היא על ידי לימוד משנתו של הצדיק ולפעול על פי העצות הכתובות בה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

לשמוח “רק” 23 שעות ביממה? איך עושים את זה?

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

כל אחד יכול להיות חסיד ברסלב

יש שתי עצות חשובות ועיקריות שרבי נחמן אמר לנו לפעול על פיהן כל יום: הראשונה – התבודדות, שהיא תפילה/מדיטציה אישית, השיחה האישית שלנו עם בורא עולם בשפה שלנו, לא מתוך סידור, עליה העיד רבי נחמן שהיא “המעלה העליונה מן הכל”. והשנייה – לימוד הלכות כל יום.

מטרת האמונה הגדולה שלנו בצדיקים היא דווקא כדי שהם יקרבו אותנו אל הקב”ה ואל תורתו!

דבר נוסף וחשוב שרבי נחמן הורה לתלמידיו הוא להגיע אליו לאומן בראש השנה, “כל מי שסר למשמעתי – איש בל יעדר”!, ועוד אמר: “הראש השנה שלי עולה על הכל”… “מה אומר לכם? אין דבר גדול מזה! היינו להיות אצלי על ראש השנה” (חיי מוהר”ן, רכ)… ורבי נחמן הדגיש שבראש השנה הוא יכול לתקן גם אלה שאינו יכול לתקנם כל השנה כולה! (חיי מוהר”ן, תו).

התבודדות היא מעלה עליונה מן הכל! – אחת העצות החשובות של רבי נחמן!

התבודדות היא מעלה עליונה מן הכל! – אחת העצות החשובות של רבי נחמן!

(Editorial credit: Olha Solodenko / Shutterstock.com – קרדיט תמונה ראשית של המאמר)

אלה העצות העיקריות, אולם יש עוד עצות רבות ונפלאות שנוכל לקיימן תוך כדי אתגרי וניסיונות החיים. אני מציע לך גל היקר לקחת שתי עצות כל יום וללמוד אותן, לנסות ליישם אותן בחיים שלך, לא חייבים להתמודד עם בעיות כדי ללמוד וליישם את העצות של רבינו. כך גם תזכה לעסוק בלימוד הנפלא של רבי נחמן ובקיום עצותיו ועל ידי זה תזכה לראות את פני הצדיק.

בהצלחה!

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.