לא רק למטרות רווח

אנחנו אף פעם לא מרוצים ממה שיש לנו ותמיד נרצה עוד ועוד. אבל הנה הטיפ המושלם של רבי נחמן גם להרוויח וגם לתת מכל הלב!

רבי נחמן מלמד אותנו שהתאווה לכסף פירושה, שאנחנו אף פעם לא מרגישים מרוצים ממה שיש לנו ותמיד נרדוף אחרי עוד ועוד. ככל שיש לאדם יותר, כך הוא רוצה וחומד יותר.

אבל אם אדם רוצה לתקן את נקודת הפרנסה שלו, ממשיך רבי נחמן לאתגר אותנו, הוא צריך לשים לנגד עיניו דבר מאוד גדול וחשוב, כזה שלא תמיד קל לאף אדם אבל הוא מה שיכול לעשות את ההבדל: אני עובד כדי שאוכל לתת צדקה בנדיבות.

אולי גם זה יעניין אתכם:

לתת, רק תפתח את הלב

יום מלא בדברים נפלאים

שבעה הרגלים להתחבר באמת עם אנשים

ובלשונו המעוררת: “כִּי מִי שֶׁאֵינוֹ עוֹשֶׂה מַשָּׂא וּמַתָּן בֶּאֱמוּנָה, וְהוּא מְשֻׁקָּע בְּתַאֲוַות מָמוֹן, וְגוֹזֵל אֶת חֲבֵרוֹ – אֲזַי הוּא מְעוֹרֵר דָּמִיםהַיְנוּ בְּחִינַת תַּאֲוַת מָמוֹן, שֶׁכָּל מַה שֶּׁיֵּשׁ לוֹ יוֹתֵר הוּא חוֹמֵד יוֹתֵר” (ליקוטי מוהר”ן חלק א, כט).

ומה זה אומר?

כל חיי הבוגרים עבדתי וזה כמובן היה ללא מטרות רווח. ואני מאוד מעריכה את הנקודה העדינה אך המאוד ברורה במה שרבי נחמן מלמד אותנו – לעבוד כדי להרוויח כדי לתת צדקה בנדיבות.

אם אדם רוצה לתקן את נקודת הפרנסה שלו, ממשיך רבי נחמן לאתגר אותנו, הוא צריך לשים לנגד עיניו דבר מאוד גדול וחשוב: לתת צדקה בנדיבות!

אני מודה ומתוודה, שאני מאלה שנהנים לעבוד בלי להרגיש שעבודה הזו היא למטרות רווח, או העצמה של חשבון הבנק שלי. זאת אני. אבל אני חייבת גם להודות, שאי אפשר לתת צדקה ברוחב יד ולב אם אין לנו את הכסף שאנחנו צריכים בשביל זה.

פשטות.

זה מה שרבי נחמן מלמד אותנו. נכון, אנחנו צריכים לקום בבוקר וללכת לעבודה כדי להתפרנס. אבל אם ניקח את העשייה הזו, את הצורך הקיומי שלנו להתפרנס, וניתן לה מקום במחשבות שלנו לעשייה עם נתינה בוודאי נצליח לקיים את דברי רבי נחמן. למה? כי משמים יעזרו לנו, “והבא להיטהר מסייעים לו!”.

אם נרצה, נצליח! כי לא בשמים היא!

הסוד הוא לתת עם ומכל הלב!

הסוד הוא לתת עם ומכל הלב!

במשך ארבעים שנים, אבא יקר, נתת לעם הקדוש שלך אוכל ואת כל צרכיהם כשהיו במדבר. גם עכשיו, רחם עלינו ופתח בבקשה את האוצר השמימי שלך ופרנס אותנו ברווחה ובשמחה כדי שנוכל לשמח אחרים. עזור לנו לא לדאוג משום דבר ורק לסמוך עליך, אמן!

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיווכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.