יצאת מלך! יצאת מלכה!

סיפורים מהארמון: תמיד חלמתם להיות מלך או מלכה, נכון? אז הנה הזדמנות לשמוע את הקריאה המיוחלת ‘יצאת מלך!’ ‘יצאת מלכה!’ ולהגשים את החלום.

 מספרים על אליזבת המלכה האם (אימה של המלכה אליזבת הנוכחית) שהתפרסמה בגלל מעלה מיוחדת שאפיינה אותה: היא הייתה הכוח שעמד מאחורי בעלה המלך ג’ורג השישי, היא הייתה האדם היחיד שתמך בו במשך כל שנות שלטונו עד יום מותו.

ועל מה כל המהומה, אתם שואלים?

ג’ורג’ השישי לא היה אמור להיות בכלל מלך. אחיו הבכור – אדוארד, אחרי שהוכתר למלך, ויתר על המלוכה לטובת אהבה מעבר לים – אישה אמריקאית (שעל פי חוקי הממלכה לא הייתה יכולה להינשא לו) לכן הכתר הועבר לאחיו. וג’ורג’ היה ידוע כאדם ביישן, מופנם ומי שסבל מגמגום לא קל. נתונים בסיסיים שדרושים לנושא תפקיד גדול להיות מלך – ממש לא היו לו.

ואם היא רצתה, המלכה האם, אליזבת רעייתו, היא הייתה מנצלת את המצב לרעתו ומשפילה אותו, ‘מנגנת’ לו על כל הפגמים והחסרונות שלו, מורידה אותו עד עפר במקום להרים אותו מעלה מעלה… עד לכיסא המלוכה.

אבל לא, היא לא עשתה את זה. אדרבה, היא תמכה בו והבהירה לו שהוא האדם הכי ראוי להיות מלך. בנוסף, עודדה אותו לקבל טיפולים אצל מומחה לדיבור והעניקה לו ביטחון אדיר שעזר לו להתגבר על הביישנות הטבעית שלו. וג’ורג’ השישי, הביישן והמגמגם, נחשב לאחד המלכים הטובים ביותר של הממלכה המאוחדת, אנגליה כפי שהיא מוכרת בפי כל.

ולא, הוא לא שכח להודות לאשתו היקרה בנאום בפני האומה על העזרה והתמיכה שלה ועל שהביאה אותו עד הלום. מישהו צריך לומר תודה, לא?

איך אומרים? יצאה מלכה!

אולי גם זה יעניין אתכם:

לשמור על זכות השתיקה

עושים סוף לכעס

שני מפתחות להתגבר על הכעס

תשברו את הכעס

סבלנות והחיים הטובים

לעשות את הבלתי אפשרי

והחכם, עיניו בראשו ומוח בקדקודו. למה? כי מכל מלמדיי השכלתי. מכל אדם אנחנו לומדים דברים נפלאים לחיים. כן, גם ממלכה.

החיים הם מרוץ ענק, תובעני ומפחיד שמשאיר אותנו כמעט בסוף כל יום סחוטים כמו לימונים. לא קל. כל הזמן אנחנו צריכים לדלג מעל משוכות אתגרי החיים. המציאות מגלה לנו כבר מגיל קטן שבחיים האלה יש תחרות והמון מרפקים בדרך, כמו כן את הקשיים הרבים שאורבים לנו כמעט בכל פינה, את חוסר שביעות הרצון שנמצא בטבע שלנו, ואת העובדה הכואבת שלא הכל הולך כמו שאנחנו רוצים. וזה בסדר וזה חלק מהחיים.

ולא רק, הנה החלק הקשה.

קנאה.

האמת, מספיק לומר את המילה הזו וזהו, להמשיך לנושא הבא. למה? כי היא מקפלת בתוכה את כל מה שהיינו רוצים שיהיה לנו בגלל שלשכן יש. הדשא של השכן ירוק יותר, מעצבן יותר ומכעיס יותר. אותנו, בטח שאותנו. מה שיש לנו זה כלום לעומת מה שיש להוא או להיא, ואפילו אם יוכיחו לנו שיש בידינו את הדבר הטוב ביותר – לא נאמין. ככה זה בני אדם. וזה גם לא ירגיע את הלבה הרותחת של הקנאה שמבעבעת בתוכנו. אלה תופעות הלוואי האיומות של הקנאה. תקראו טוב את השורות הקטנות בעלון המצורף. כמה חוסר סיפוק ושביעות רצון היא מלמדת אותנו? כמה מתחים היא מעמיסה עלינו? התשובות רק ליודע סתרי כל חי, זה שבוחן כליות ולב.

והחכם, עיניו בראשו ומוח בקדקודו. למה? כי מכל מלמדיי השכלתי. מכל אדם אנחנו לומדים דברים נפלאים לחיים. כן, גם ממלכה!

עכשיו, תשלבו את העובדה שאפשר להנמיך אדם עד עפר פלוס קנאה עם לבה רותחת, מה קיבלתם?

מזעזע רק לחשוב על זה.

למרות החסרונות שלנו, כל אחד מאיתנו היה רוצה לשמוע ולדעת שיש לו סיכויים טובים להתגבר על מכשולים ואתגרים בחייו. אך בעיקר לדעת שיש מי ששמח מאוד בהצלחה שלנו!

ולשמוח בהצלחתו של האחר, זאת מעלה גדולה מאוד אומרים מביני עניין.

אף אחד מאיתנו לא רוצה שיפגעו בו. לא בעבודה, לא בלימודים ובטח לא בבית – במה שנחשב חוף המבטחים והאי הקטן בו עוגנת לבטח השפיות שלנו. תארו לכם מה היה קורה למלך ג’ורג’ השישי אם אשתו, ובלי גינוני ה’וולד יו לייק א קאפ אוף טי?’ האנגלי המפורסם, הייתה יורדת עליו כל הזמן ולא תומכת בו, האם היה מצליח לעמוד במשימה הגדולה שהוטלה עליו – להיות מלך? לא בטוח.

להנמיך אדם זה הכי קל המלאכה היא לחזק ולרומם את האדם

להנמיך בן אדם זה הכי קל, המלאכה היא לחזק ולרומם את האדם…

כי זה הכי נורא שמישהו מחפש בך מומים, פגמים וחסרונות, כאילו הוא הכי מושלם בעולם. מצחיק שאנשים מאבדים את הפרופורציות ומבליטים אפילו את החסרונות הקטנים עד כדי עדר פילים. ממקום כזה אי אפשר להתקדם, ובטח לא להיות מלך. ביקורת היא דבר נורא. היא הורסת בתים וחיים שלמים. לא גישה של אנשים חכמים, זה בטוח.

וחכם, מה הוא אומר? רק דברים טובים! רק מפרגן ומפנה את אור הזרקורים על הנקודות הטובות שלכם. הוא מעודד, תומך ובונה. ואל תתפלאו לשמוע, אבל גישה כזו הופכת את הבן אדם מלא יוצלח לאדם הכי מוצלח. ממגמגם ביישן ומופנם למלך אנגליה שנכתב בספרי ההיסטוריה כאחד המלכים הטובים שהממלכה ידעה.

אז תצאו מלכה, או מלך, ותפרגנו. גם כי זה לא מזיק וזה בחינם. וגם, על הדרך תבליטו את הטוב ותהפכו את האנשים סביבכם לאנשים יפים ומוצלחים, למלכים ומלכות אמיתיים.

ואל תתפלאו שמישהו יצעק לכם בסוף: יצאת מלך! יצאת מלכה!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.