חשבון פשוט: ארבע פלוס שלוש שווה אחד

החשבון הוא מאוד פשוט גם אם המשוואה הזאת לא נראית לכם הגיונית בעליל. למה? כי ככה זה כשקוראים למורה רבי נחמן מברסלב!

למילה הודאה יש כמה משמעויות, הנה העיקריות שביניהן:

הראשונה – תודה – לומר תודה על כל שקיבלנו.

השנייה – להודות – להודות שכך וכך הוא הדבר, להודות שהדבר הזה הוא האמת.

השלישית – הודאה – כשאנחנו מודים בטעות שלנו.

ולמעשה, כל שלוש המשמעויות הללו הן אחת. איך יכול להיות?

אם אדם זוכה להאמין שכל מה שהקב”ה עושה הוא טוב, והוא מודה לו על הכל גם כשמשהו נראה בעיניו כביכול רע, אז הוא מודה שהקושי הוא בעצם מהקב”ה והכל הוא רק לטובה. הוא לא מאשים את עצמו וגם לא אף אחד מהסובבים אותו, הוא לא חושב שזה קרה בגלל סיבה או תוצאה טבעית, הוא רק מודה שזה מאת השם ואומר לו תודה על הכל.

אולי גם זה יעניין אתכם:

הדלקתי נרות חנוכה, מה עכשיו?

חנוכה – להאיר את הלילה

חנוכה – כנגד כל הסיכויים!

כאשר אדם מגיע לדרגה זו של תודה והכרה שהכל טוב – הוא יכול להגשים את המשמעות השלישית של ההודאה: שהוא מודה על חטאיו ומבין שרק בגללם הוא נענש.

זה מה שרבי נחמן מלמד אותנו – שבאמצעות התודה לבורא עולם נזכה לדבר איתו דברי אמת. וחשוב לזכור, שאם אדם מודה אז הוא צריך להתכוון לזה באמת.

הוא לא מאשים את עצמו וגם לא אף אחד מהסובבים אותו, הוא לא חושב שזה קרה בגלל סיבה או תוצאה טבעית, הוא רק מודה שזה מאת השם ואומר לו תודה על הכל.

“יְּמֵי חֲנֻכָּה הַקְּדוֹשִׁים הֵם יְמֵי הוֹדָאָה, שֶׁעָלֵינוּ לְהוֹדוֹת וּלְהַלֵּל וּלְשַׁבֵּחַ וּלְפָאֵר לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, עַל הַנִּסִּים וְעַל הַנִּפְלָאוֹת שֶׁעָשָׂה עִמָּנוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה” אומר רבי נחמן מברסלב (ליקוטי מוהר”ן חלק ב, ב).

ימי החנוכה הם ימים של תודה והודאה, הלל ושבח לבורא עולם!

ימי החנוכה הם ימים של תודה והודאה, הלל ושבח לבורא עולם!

ואומר האריז”ל הקדוש, “שֶׁכָּל מַה שֶּׁקָּרָה לְעַם יִשְׂרָאֵל בַּהַתְחָלָה, נִמְשָׁךְ וְעוֹבֵר עַל עַם יִשְׂרָאֵל עַד סוֹף כָּל הַדּוֹרוֹת, בְּכָל חַג מֵאִיר אוֹר חָדָשׁ לְעַם יִשְׂרָאֵל, כְּגוֹן: פֶּסַח – בִּיצִיאַת מִצְרַיִם, שָׁבוּעוֹת – בְּחַג מַתַּן תּוֹרָה, סֻכּוֹת – בִּהְיוֹתֵנוּ מְסוֹבָבִים בְּעַנְנֵי כָּבוֹד וְכוּ’, כְּמוֹ כֵן חֲנֻכָּה – שֶׁעָמְדוּ עָלֵינוּ אָז הַיְּוָנִים וְגָזְרוּ גְּזֵרוֹת רָעוֹת וְעַם יִשְׂרָאֵל נִצְּלוּ מֵהֶם, וְכֵן פּוּרִים – שֶׁעָמַד עֲלֵיהֶם הָמָן הָרָשָׁע מִזֶּרַע עֲמָלֵק וְרָצָה לְהַכְחִיד אֶת נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל, נִתְהַפֵּךְ עָלָיו וְהוּא נָפַל, אוֹתָהּ הֶאָרָה יֵשׁ בְּכָל שָׁנָה וְשָׁנָה מֵחָדָשׁ, כְּשֶׁבָּא חַג מֵחַגֵּי יִשְׂרָאֵל, אוֹתָהּ הֶאָרָה שֶׁהֵאִירָה עַל נִשְׁמוֹת יִשְׂרָאֵל מְאִירָה שׁוּב..”

חנוכה, החג המאיר והקסום שאנחנו חוגגים בחודש הזה, הוא זמן של אור גדול, של גילוי אדיר – שהשם תמיד אתנו, ותמיד עוזר לנו ומציל אותנו מהמצבים הקשים ביותר. וככל שנכיר תודה ונודה לבורא עולם יותר הוא ייתן לנו עוד ועוד סיבות לומר עליהן תודה.

זה הכוח הגדול ביותר שלנו בעזרתו אנחנו מקבלים כל טוב ונענים על כל התפילות שלנו. בואו ננצל את ההזדמנות הנפלאה של חודש כסלו שמביא איתו את חג החנוכה – חג התודה העצום, כדי להעריך את הנפלאות של הקב”ה ולהודות לו תמיד, לא משנה מה אנחנו עוברים והיכן אנחנו נמצאים.

זהו, חשבון פשוט של ארבע אותיות פלוס שלוש משמעויות ששוות למשמעות אחת נפלאה וגדולה!

יש לנו מאמרים נפלאים לחנוכה, אתם מוזמנים לקרוא וליהנות בקישור הזה. ולא רק, בקטגוריית חגים ומועדים תמצאו מבחר גדול של מאמרים מרתקים וסוחפיםהקליקו כאן ותיהנו!