חן – המילה שמשנה לנו את החיים

חן - המילה שמשנה לנו את החיים

רבי נחמן מגלה לנו את הסוד של החן הטמון במילים שמשנות לנו את החיים! ואיך משיגים את זה? כנסו ותקראו על כך!

וכך אומר רבי נחמן (ליקוטי מוהר”ן א, א):

“דַּע כִּי עַל יְדֵי הַתּוֹרָה נִתְקַבְּלִים כָּל הַתְּפִלּוֹת וְכָל הַבַּקָּשׁוֹת שֶׁאָנוּ מְבַקְּשִׁים וּמִתְפַּלְּלִים, וְהַחֵן וְהַחֲשִׁיבוּת שֶׁל יִשְׂרָאֵל נִתְעַלֶּה וְנִתְרוֹמֵם בִּפְנֵי כָּל מִי שֶׁצְּרִיכִין, הֵן בְּרוּחָנִי הֵן בְּגַשְׁמִי, כִּי עַכְשָׁיו בַּעֲווֹנוֹתֵינוּ הָרַבִּים חֵן וַחֲשִׁיבוּת הָאֲמִיתִּי שֶׁל יִשְׂרָאֵל נָפַל, כִּי עַכְשָׁיו עִקַּר הַחֲשִׁיבוּת וְהַחֵן הוּא אֶצְלָם.

“אֲבָל עַל יְדֵי הַתּוֹרָה נִתְעַלֶּה הַחֵן וְהַחֲשִׁיבוּת שֶׁל יִשְׂרָאֵל, כִּי הַתּוֹרָה נִקְרֵאת (משלי ה): “אַיֶּלֶת אֲהָבִים וְיַעֲלַת חֵן”, שֶׁמַּעֲלָה חֵן עַל לוֹמְדֶיהָ (ערובין נד:), וְעַל יְדֵי זֶה נִתְקַבְּלִין כָּל הַתְּפִלּוֹת וְהַבַּקָּשׁוֹת…

אולי גם זה יעניין אתכם:

נו, אל תהיה זקן

איך עושים ניסים בקלות?

במחשבה שנייה: אל תזלזלו במחשבות!

מחשבות טורדניות: איך מתמודדים איתן?

“כִּי עַל יְדֵי שֶׁלּוֹמֵד תּוֹרָה בְּכֹוחַ, עַל יְדֵי זֶה נוֹתֵן כֹּוחַ לַמַּלְכוּת דִּקְדֻשָּׁה, בְּחִינַת נוּ”ן, לְקַבֵּל מִן הַשֵּׂכֶל, שֶׁהוּא בְּחִינַת חֵי”ת, וַאֲזַי נַעֲשֶׂה חֵן וְנִתְקַבְּלִים דְּבָרָיו כַּנַּ”ל, וַאֲזַי נִתְעַלֶּה הַחֵן וְהַחֲשִׁיבוּת שֶׁל יִשְׂרָאֵל, וְכָל הַתְּפִלּוֹת וְהַבַּקָּשׁוֹת נִתְקַבְּלִים”.

ומה זה אומר?

בשיעורו הראשון בספרו הגדול ליקוטי מוהר”ן, רבי נחמן מברסלב מגלה לנו שלימוד התורה נועד לשנות את האופן שבו אנו מסתכלים על העולם, כדי שנוכל לראות טוב יותר את החכמה האלוקית הנסתרת בתוך כל מה שקיים.

עַל יְדֵי הַתּוֹרָה נִתְעַלֶּה הַחֵן וְהַחֲשִׁיבוּת שֶׁל יִשְׂרָאֵל, כִּי הַתּוֹרָה נִקְרֵאת (משלי ה): “אַיֶּלֶת אֲהָבִים וְיַעֲלַת חֵן”!

כאשר אנחנו מתחברים לחכמה הזו ומאפשרים לה לשנות אותנו, אנו מתמלאים באור שמושך את בורא עולם אלינו ומעורר את רחמיו של הבורא ומשפיע לא רק עלינו אלא גם על הסובבים אותנו.

וכשהמילים בהן אנו משתמשים כאשר אנו מבקשים עזרה מבורא עולם מתקבלות, ה”חן” שלהן מתקבל בעיני כל השומעים אותן. זאת, בגלל האיכות הפנימית של החסד והחן שנולדים מהמילים הללו.

חן וחסד

אבא אהוב ורחום מלא חסד ורחמים, בקשה חמול והאר את חסדך עלינו. עזור לנו לומר רק מילות אמת המלאות קסם אלוקי, כדי שיהיה לכם את החן לא רק בעיניך אלא גם בעיני אחרים. יהי רצון שהמילים הללו ישפרו את הדרך שבה אחרים רואים אותנו, כדי שהבקשות שלנו ייכנסו לליבם ויתקבלו עליהם. וכשאנחנו מדברים איתך, יהי רצון שגם התפילות שלנו תתקבלנה אצלך, כי למילים שלנו יש חן והן נכנסות ללב שלך וגורמות נחת רוח לכיסא הכבוד.

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיווכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.