חודש תשרי – הפעולות שמאזנות בין מניעות לנעימות

אף אחד לא אוהב מניעות בחיים, אבל הכל תלוי באיך שאנחנו מסתכלים עליהן. אם נשתמש בעין הטובה שלנו נגלה שהן הדבר הכי טוב שקרה לנו, נעימות!

 רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו שהמילה “מניעות” בהיפוך אותיות נקראת “נעימות”.

המחסומים הטבעיים והמכשולים של קיומנו הגשמי עוזרים באיזון שלנו ומאפשרים חיבור רוחני בריא, ש”דרכיה הן דרכי נועם” כפי שנאמר על התורה.

רבי נתן מברסלב, תלמידו המובהק של רבי נחמן, משתמש במושג הזה ומגלה לנו עניין נפלא על חגי תשרי והחיים בכלל. הוא מסביר מדוע זו מצווה חשובה לאכול דווקא ביום שלפני יום הכיפורים, שחווינו ממש לפני כמה ימים.

אולי גם זה יעניין אתכם:

תשרי – הזדמנות לגשת למאגרים רוחניים עצומים

תשרי – עוד תו במנגינה היפה של החיים שלנו

תשרי – להפוך את החיים להכי ראויים

חז”ל מסבירים שמי שאוכל בתשיעי של חודש תשרי וצם ביום כיפור, שהוא יום עשירי בתשרי, נחשב לו שהוא צם בשני הימים.

האכילה ביום הקודם ובסעודה המפסקת, לפני יום כיפור, היא מה שמאפשר לנו להגיע לאור העצום של יום כיפור בצורה מאוזנת, כך שאור זה יוכל לשנות ולהשפיע על כל השנה כולה.

בדרכו המיוחדת, רבי נתן מחבר את המושג הזה לכל תחומי חיינו באומרו: שאנחנו צריכים לעשות טרום-פעולה לפני הדבר הגדול, משהו שמאזן ומכין אותנו לקבל את השפע הגדול – לאותו עניין ולכל השנה כולה.

חג הסוכות שממש בפתח, והוא אחד משלושת הרגלים ועליו נאמר “ושמחת בחגך” – מהווה קרש קפיצה לקיים את הפעולה המקדימה. בחג זה מצווה גדולה להיות בשמחה, “ושמחת בחגך והיית אך שמח”. אל תחכו עד לרגע שחג סוכות יתחיל, אלא עשו זאת כבר עכשיו! תהיו בשמחה מרגע זה ממש וכנסו לשבעת הימים בהם אנו עוברים לגור בסוכה באופן זמני עם שמחה אדירה שתשפיע לכל השנה כולה, אמן!

כך מאזנים בין מה שנראה לנו מניעות והופכים את כל המצב לנעימות – אותה פעולה מקדימה שפותחת פתח לשפע הגדול!

בואו נשמח עכשיו, לפני שניכנס לסוכה!

בואו נשמח עכשיו, לפני שניכנס לסוכה!

אבא יקר, אנא עזור לי לבצע את הפעולות המקדימות, לא לפחד מהמניעות כי הן ללא ספק יהפכו לנעימות, לדבר הגדול שאני כל כך מתפללת עליו. הראה לי כיצד לפעול ומה לעשות כדי שאוכל להתחבר לאור ולחיוניות של החיים, של המניעות-נעימות, ועזור לי להשתמש במחסומים הטבעיים שסיפקת לי כדי לגשת כראוי ליופי הרוחני העצום של עולמך.

 מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.