חודש תמוז – תחכה ותראה, הסבלנות משתלמת!

אומרים שהסבלנות משתלמת, וזה נכון. ועכשיו עוד יותר, כי זה בדיוק המסר של חודש תמוז, חודש שלם מלמד אותנו שזה הכי כדאי!

השבט המיוחס לחודש תמוז הוא ראובן.

המדרש מלמד אותנו שאת ראובן אפשר לקרוא גם כ: ראו בן, וכתבי החסידות מלמדים אותנו שטמון כאן מסר עצום: ראו כי אתם בנים לאלוקים!

אולם, למילה בן יש עוד הקשר ופירוש נוסף.

אולי גם זה יעניין אתכם:

תמוז – חומות ירושלים והגשר הצר שלי

תמוז – גם זה יעבור

תמוז – הזדמנות חדשה

תמוז – תבחרו בחיים!

האריז”ל הקדוש מסביר לנו שהערך הנומרולוגי של המילה בן הוא כמו של המילה בהמה. ורבי נתן מברסלב מסביר, שהדבר רומז להתנהגויות שלנו שנופלות הרבה מהפוטנציאל האנושי האמיתי שלנו.

דווקא באותם חלקים והיבטים, בהם אנחנו עדיין מפעילים את האופי-טבע הבהמי שלנו, עלינו ללמוד לקבל את מי שאנו גם כשאנחנו מחכים לעזרה של הקב”ה.

נכון, קשה להמתין בסבלנות אבל היא בהחלט משתלמת וכדאית. גם להמתנה זו יש קשר להיבט של הטבע הבהמי שלנו, כמו שהבקר מחכה בסבלנות שיאכילו אותו – מחכה לצורך הגשמי כדי למלא את הרעב שלו, כך גם הנפש הבהמית שלנו צריכה ללמוד את מידת הסבלנות ולא לנהוג בפזיזות שתוביל אותנו לדברים שליליים.

דווקא בחלקים בהם אנחנו עדיין מפעילים את האופי-טבע הבהמי שלנו, עלינו ללמוד לקבל את שאנחנו בכל רגע!

אין לנו את הלוקסוס של להרשות לעצמנו ‘מותרות’ מהסוג הזה – פזיזות, או ההיפך – לדחות דברים טובים על הפרק, כמו שמחה שבאה לרוב בעקבות תיקון דפוס התנהגות או חיסרון שסבלנו ממנו. אלא, צריך לשמוח כבר עכשיו ולמרות הכל, להיות אסירי תודה ולהודות לבורא עולם על הכל, לשמוח כבר עכשיו על עצם העובדה שכל אחד מאיתנו הוא הבן של אלוקים גם אם אנחנו מתמודדים עם חולשות וחסרונות, כי דווקא בזמנים האלה הנפש הבהמית עושה הכל כדי לשלוט.

ראו בן - תראו איזו מתנה יפה כל אחד מכם, ילד של הבורא

ראו בן – תראו איזו מתנה יפה כל אחד מכם, ילד של הבורא!

אבל כמו שראובן מלמד אותנו – ראו בן, תראו קודם כל את המתנה העצומה הזו של להיות הילד/ה של בורא עולם ותהיו בשמחה. זה כוח עצום!

אבא יקר! בבקשה עזור לי להשתמש בכוח העצום והכפול של ראובן. עזור לי באמת ובכנות ובתמים להתמודד עם החסרונות שלי, ובמקביל להתמלא באנרגיות של נחמה ושמחה מהידיעה שאני עדיין הילדה האהובה שלך!

 מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.