חודש טבת – זוכרים את הלהבות הקטנות

נרות חנוכה ממשיכים לבעור בתוכנו במשך כל חודש טבת והחורף החשוך והקר. איך זה קורה? זאת הבשורה של חודש טבת – לזכור את הלהבות הקטנות!

את חודש טבת אנחנו תמיד נקבל עם אור נרות החנוכה, שכן הימים האחרונים של החג המאיר הזה תמיד יהיו בתחילתו, כך למשל היום האחרון של חנוכה הוא היום השני של החודש. חכמי הקבלה מסבירים שאור החנוכה ממשיך לזרוח מבחינה רוחנית גם אחרי החג.

ועד מתי, אתם שואלים, נוכל להתחמם מהלהבות הזעירות של אורות חנוכה? המקובלים מלמדים שהם ממשיכים לבעור בתוכנו במשך כל חודש טבת, ואפילו מעבר לכך – במשך שלושים ימים מלאים לאחר הלילה האחרון של חג החנוכה.

מאמרים נוספים בנושא:

טבת – הוא כאן!

טבת – לב אל לב

טבת – הלב של החורף

וזה אומר…

שהשמחה והתקווה שהניסים של חג החנוכה ממלאים אותנו, יכולים לחמם אותנו בשפל העמוק ביותר של החורף.

ואיך משאירים את הניצוץ הזה חי בפנים?

על ידי זכירת האורות. אותן להבות הנרות הקטנות הן התגלמות הנקודות הטובות שלנו, הן נצחיות וממשיכות לזרוח בתוכנו, לא משנה כמה חשוך וקר נהיה שם בחוץ.

הניסים של חנוכה הותירו בתוכנו רושם שאי אפשר למחות בתקופה זו של השנה, הם מנחמים  ומעודדים אותנו גם כשאנחנו על סף ייאוש. חשכת החורך לעולם לא תוכל לבלוע את הטוב הזה. אולי בחוץ קשה, אבל בפנים יש כל כך הרבה אור.

צריך רק לזכור שאור החנוכה מחמם אותנו בשפל העמוק ביותר של החורף!

צריך רק לזכור שאור החנוכה מחמם אותנו בשפל העמוק ביותר של החורף!

אלוקים יקר, עזור לי לשאת איתי את להבת החנוכה גם לחודש הנפלא – חודש טבת, הבא עלינו לטובה. ויהי רצון שהאורות הללו, שבאמת מאירים באור הנשמה הייחודית שלי, יאירו עלי חזק עם הרבה חום ואהבה, לא משנה כמה קר העולם שבחוץ.

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.