חודש אדר – הצלחה פשוטה

חודש אדר הצלחה פשוטה

הכי פשוט: להצליח ובגדול להגשים את עצמנו ואת החלומות שלנו עם משמעות על פי נוסחת החיים של רבי נחמן מברסלב. נסו, זה בדוק!

רב יצחק אומר: אם אדם נוהג בתמימות הקב”ה יהיה תמים איתו. רב הושעיה לימד, כאשר אדם תמים עם השם השעה עומדת להצלחתו. (על פי מסכת נדרים).

ורבי נחמן מלמד: “וְזֶה כְּלָל גָּדוֹל וִיסוֹד וְעִיקָּר בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם – לִהְיוֹת תָּם וְיָשָׁר וְכוּ’, לַעֲבֹד אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ בִּתְמִימוּת, בְּלִי שׁוּם חָכְמוֹת וַחֲקִירוֹת כְּלָל כְּלָל לֹא…” (ליקוטי מוהר”ן חלק ב, מד).

“גַּם חָכְמוֹת אֵינָם כְּלוּם, רַק תְּמִימוּת וּפְשִׁיטוּת. גַּם בִּתְמִימוּת אָסוּר לִהְיוֹת שׁוֹטֶה, אֲבָל אַף עַל פִּי כֵן חָכְמוֹת אֵין צְרִיכִים כְּלָל…” (שיחות הר”ן נא).

אולי גם זה יעניין אתכם:

חודש אדר – אף פעם לא מאוחר

אדר – אל תהיה זקן!

משנכנס אדר מרבים בשמחה

רבי נתן מברסלב, תלמידו המובהק של רבי נחמן, מסביר שפרשת החודש רומזת ל”יעקב איש תם” – יעקב אבינו שנקרא בתורה איש תם. המילה ‘תם’ מעידה מצד אחד על שלמות אך גם על תמימות, פשטות. כלומר אדם שחי בלי התחכמויות ושום רצון לסבך את החיים אלא רק כפי שהקב”ה מנהיג אותו.

אנשים רבים מתרחקים מהמטרות הרוחניות שלהם מכיוון שהם מנסים לדחוק בעבודה והעשייה הרוחנית שלהם. הם רוצים לעבור מדרגה לדרגה כמה שיותר מהר, אבל לכל אחד יש שעה של גאולה – זמן של חסד אלוקי שהדרך קדימה נפתחת בפניו. ובדרך כלל, כאשר אדם מנסה לדחוק את השעה זה לא ממש הולך לו, כפי שנאמר בפרקי אבות: “כל הדוחק את השעה, השעה דחקתו”.

המילה תם מעידה על שלמות אך גם על תמימות, לחיות בלי התחכמויות ורצון לסבך את החיים!

אבל למה ההתקדמות שלנו לא יכולה קלה יותר? למה אנחנו צריכים להיות כל כך סבלניים ולהתגבר על מכשולים ומניעות?

חז”ל מלמדים אותנו שאנחנו לא מתקדמים כרצוננו מכיוון שהקב”ה חפץ בתפילות שלנו. ואפילו בזמן ההמתנה וגם כשאנחנו מתפללים – אסור לנסות לדחוק את העניינים. אם נהיה פשוטים ונחכה הקב”ה יושיע אותנו, אבל אם אנחנו באים בטענות לבורא עולם שאנחנו תקועים, לא זזים ומתקדמים, שלא הולך לנו… והרשימה עוד ארוכה – אנחנו מפגינים חוסר אמונה וביטחון בבורא.

אל תדחקו את השעה, היא תדחק אתכם בחזרה!

אל תדחקו את השעה, היא תדחק אתכם בחזרה!

אבא שבשמים שאוהב אותנו ללא שום תנאי וכפי שאנחנו, לא ייתן לנו לסבול חלילה סתם כך. גם אם ההמתנה מייסרת אותנו, שהרי כל אדם שואף להתקדם בחיים שלו, אנחנו צריכים לחכות ולהתפלל, לעבוד על אמונה פשוטה שהכל לטובה ושההקלה והישועה שלנו – בין אם מקושי פיזי או קושי רוחני – תגיע בסופו של דבר.

יגיע הזמן שבו החושך שלנו יואר ונראה את העולם ואת הכאב שלנו באור אחר, בהיבט אחר. אבל עכשיו, אני מחכה ובוטחת בבורא עולם שיציל אותו מהשעבוד הפרטי שלי במצרים ויוציא אותי לחופש האמיתי שמעניקה לנו התורה בדיוק בזמן הנכון!

(מבוסס על דברי רבי נתן, ליקוטי הלכות, נזיקין ה).

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.