חודש אדר ב – פצצת אנרגיה כפולה!

חודש אדר ב – פצצת אנרגיה כפולה!

אם כבר שמחים אז במנה כפולה! הנה הנוסחה הכי טובה להיות פצצת אנרגיה מלאה בשמחה. כמה עובדות על החודש הכי שמח בלוח השנה!

להיות בשמחה זה המשאלה הכי גדולה של כולנו וגם העבודה על המידה שהכי לא קל להשיג אותה אפילו שהיא מצחיקה, ועוד יותר כשמבטיחים לנו שאנחנו יכולים להיות פצצת אנרגיה כפולה של שמחה מהלכת על שתיים. איך עושים את זה?

זה מתחיל בכך שחכמינו מלמדים אותנו שיששכר הוא השבט שניחן בחכמה להבין את הזמנים ולהכריז על חודשים ושנים מעוברות. רבי נתן מברסלב מסביר שאפשר לקרוא את המילה יששכר גם כשתי מילים נפרדות – יש שכר.

הירח החדש מתקדש כאשר הקצה הקטן ביותר שלו נראה לראשונה. וזה אומר שהחיפוש אחריו ואיתור הקצה החשוף ביותר של אור הירח בחושך, מייצג בעצם את החיפוש ומציאת הנקודה הטובה בחשיכה הסמיכה והעבה ביותר בחיים שלנו. עכשיו אתם מבינים את הקשר של הירח, חידוש החודש והשמחה? אם לא, תמשיכו לקרוא.

אולי גם זה יעניין אתכם:

שמעתם? משנכנס אדר מרבים בשמחה!

אדר – אל תהיה זקן!

אדר ופורים – אתחול מחדש

השבט המיוחס לחודש אדר הוא נפתלי המושווה לצבי. רבי נחמן מברסלב מסביר, שכאשר אנחנו מתחברים למהות של המצווה אנחנו מרגישים שמחה אמיתית וגדולה במצווה עצמה.

במהלך חודש אדר, שהשנה זכינו בו במנה כפולה, אנחנו עובדים על מידת השמחה – להיות בשמחה כמו שחז”ל אמרו “מי שנכנס אדר מרבים בשמחה”.

למה? כי זאת המהות של חודש אדר – האנרגיה החיובית שממלאת אותנו כאשר אנחנו מרגישים מתוגמלים בפשטות מהחיים הרוחניים שלנו. מההתלהבות והדחף שמאפשרים לנו להשיג הרבה מאוד טוב.

אם כבר להיות שמח אז במנה כפולה!

אם כבר להיות שמח אז במנה כפולה!

ומכיוון שראש חודש מרמז למציאת הטוב בתוך החודש עצמו, לכן הזמן הטוב ביותר להוסיף מנה כפולה של שמחה ולקבל פצצת אנרגיה כפולה בחיים הוא חודש אדר – החודש הכי שמח של השנה עם החודש הכי מצחיק – פורים!

וזה יעשה לכם רק טוב, בדוק.

(מבוסס על דברי רבי נחמן – ליקוטי מוהר”ן א, ה, וכן על דברי רבי נתן – ליקוטי הלכות, הלכות ראש חודש).

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.