התיקון הכללי – הלפיד של הנשמה שלנו

בכל מקרה ובכל מצב שאנחנו לא מצליחים, וזה קורה לכולנו, לא מאבדים את התקווה! יש תיקון הכללי, יש תהילים, יש מילים מנחמות לכל רגע בחיים שהן הלפיד של הנשמה!

מכירים את המצבים האלה שאתם עומדים בפני פיתוי שבבת אחת מאתגר אתכם ומקשה עליכם את העשייה הרוחנית, את הצמיחה האישית והרצון להתקדם הלאה?

האמת, מי לא.

בכל מקרה ובכל מצב שאנחנו לא מצליחים, וזה בהחלט יכול לקרות וזה אפילו דבר שקורה באופן טבעי לכל אחד מאיתנו, חשוב שלא נאבד את התקווה ונעשה כל שביכולתנו לשמור על הקדושה האישית שלנו.

אלא, שלתקוף כל חטא בצורה פרטנית – זה כמובן דבר בלתי אפשרי ואף אחד מאיתנו לא יכול לעשות את זה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

כמה פשוטה, ככה יפה

כוחה של תפילה

מכל מילה נברא מלאך

זו הסיבה שרבי נחמן מברסלב תיקן “תיקון כללי” – תיקון כללי שיש לו את הכוח לתקן את כל החטאים (ליקוטי מוהר”ן כט ד).

התיקון הכללי מורכב מעשרת סוגי השיר מהם מורכב ספר תהילים שחיבר נעים זמירות ישראל – דוד המלך ע”ה. עשרת הפרקים שנקבעו על ידי רבי נחמן, הידועים בשם “התיקון הכללי” הם:

טז, לב, מא, מב, נט, עז, צ, קה, קלז, קנ

על ידי קריאת עשרה מזמורים אלה, אפשר לתקן את כל הנזק הרוחני שנגרם על ידי פגם הברית (מקרה לילה). תחילה צריך לטבול במקווה אם הדבר אפשרי (שיחות הר”ן קמא).

ברוב בתי הכנסת של חסידי ברסלב קוראים את עשרת המזמורים “תיקון הכללי” אחרי תפילת מוסף של שבת. הרב צבי אריה רוזנפלד זצ”ל הנהיג לומר את התיקון הכללי מדי יום ביומו אחרי תפילת שחרית.

רבי נחמן הפליג מאוד בעניין הגילוי הנפלא שלו – התיקון הכללי, ואמר בזו הלשון: “כמה וכמה צדיקים גדולים נתייגעו למצוא לזה (למקרה לילה) תיקון גמור. כמה מביניהם התחילו ונסתלקו לעולמם באמצע העסק בזה ולא סיימו. ולי עזר השם יתברך שזכיתי לעמוד על זה בשלמות ולגלות את התיקון. ועניין תיקון זה של אמירת העשרה מזמורי תהילים הוא חדש לגמרי, חידוש נפלא, כי הוא תיקון נפלא ונורא מאוד מאוד…” ואמר, “כי לו נודע התיקון הזה מיום בריאת העולם…” גם אמר שיפרסמו ויגלו בפני הכל את התיקון הנפלא של עשרת המזמורים, ואמר: “אף על פי שהוא דבר קל לומר עשרה פרקי תהילים, אף על פי כן מפני גודל חשיבותם גם זה יהיה קשה מאוד לקיים” (שיחות הר”ן, קמא).

בכל מקרה ובכל מצב שאנחנו לא מצליחים, וזה קורה לכל אחד מאיתנו, חשוב שלא נאבד את התקווה ונעשה כל שביכולתנו לשמור על הקדושה האישית שלנו.

איפה?

התהילים נאמרים בכל זמן ובכל מקום! בבית הכנסת, בבית, בעבודה, במשרד, בבית מלון, בנסיעה וכן הלאה. דבריו של דוד המלך נעים זמירות ישראל מלווים אותנו זה אלפי שנים – זמני שמחה כמו בעתות מצוקה, אמרו אותו בכל מצב, באש ובמים בגטאות ובתקופות שונות של מסירות נפש. ספרי תהילים הודפסו לרבבות ולמיליונים בכל הגדלים האפשריים ובכל המתכונות. בכל הערים והארצות שרגל יהודי דרכה שם, נמצא ספר תהילים, ושם גם תמצאו את עשרת המזמורים היקרים הללו – התיקון הכללי!

איש קורא תהילים בכותל המערבי

קריאת תהילים בכותל המערבי

Editorial credit: akturer / Shutterstock.com – קרדיט תמונה מעל

Editorial credit: RnDmS / Shutterstock.com – קרדיט תמונה ראשית

ההבטחה של רבי נחמן

רבי נחמן אמר: “מי שיבוא על קברי, ויאמר שם אלו העשרה מזמורי תהילים (התיקון הכללי) ויתן פרוטה לצדקה, אפילו אם גדלו ועצמו עוונותיו וחטאיו מאוד מאוד חס ושלום – אזי אתאמץ ואשתדל לאורך ולרוחב ולהושיעו ולתקנו” (שיחות הר”ן קמא).

הבטחה נפלאה זו של רבי נחמן היא נדירה ומדהימה, שום צדיק לפניו לא הבטיח הבטחה שכזאת מלבדו. אתם מבינים איזו עוצמה יש בהבטחה הזו? נוסעים לקברו של רבי נחמן, קוראים את התיקון הכללי ונותנים פרוטה לצדקה, וכבר זוכים לשירותיו של סניגור גדול ועצום שכזה, שיטען לזכותו לפני בית הדין שמעלה ביום הדין שלו.

את הספר הקדוש של רבי נחמן – ליקוטי מוהר”ן, מסיים רבי נתן (שהעלה על הכתב את משנתו של רבי נחמן) בנושא זה וכותב: “אלו העשרה פרקים הנקראים “תיקון הכללי” הם תיקון גדול מאוד מאוד… ומי שזוכה לאומרם באותו יום אין צריך לפחוד כלל מהפגם של המקרה, כי בוודאי נתתקן על ידי זה. ובזכות תיקון חטא זה יבוא משיח צדקנו, לקבץ נפוצותינו כמו שכתוב: בונה ירושלים ה’, נדחי ישראל יכנס. במהרה בימינו, אמן” (ליקוטי מוהר”ן חלק ב, צב).

ואחרי כל זה, לא נאמר לפחות פעם אחת את התיקון המדהים הזה?

לרכישה בחנות האתר את התיקון הכללי – הלפיד של הנשמה שלנו, עם הסברים נפלאים – לחצו כאן

 

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיווכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.