הדלקתי נרות חנוכה, מה עכשיו?

חנוכה, הוא עוד לא נגמר למרות שאנחנו כבר לקראת סופו, ועדיין, בכל יום הוא מביא איתו בשורה חדשה, גילויים נפלאים שרואים עם כל נר שדולק…

יופי.

אז הדלקתי נרות חנוכה, מה עכשיו?

אחד הדברים היפים שיש בחג המיוחד והמקסים הזה – חג החנוכה – הוא שהוא קל לקיום. לא צריך לבנות סוכה, גם לא לעבוד בפרך לפני פסח כדי להיפטר מכל החמץ, גם לא להישאר ערים בלילה הקסום של שבועות. אנחנו אפילו לא צריכים לדאוג מההנגאובר הנלווה לשתייה של עד דלא ידע במשתה של פורים.

מה כן?

פשוט, להדליק נר.

ואת זה כל אחד יכול לעשות.

אבל משום מה, עבור לא מעט אנשים בזה מסתכם החג העצום הזה. ויש גם לא מעט אנשים ששואלים, “מה? זה כל מה שיש בו, בחג הזה?”. אז לקבוצה הראשונה, יכול להיות שלסכם את החג בהדלקת הנרות זה משהו שבאמת עובד וטוב להם איתו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

חנוכה – להאיר את הלילה

חנוכה – כנגד כל הסיכויים!

הסיפור של חנוכה

חודש כסלו – לעשות את הבלתי אפשרי

חודש כסלו – לראות את הטוב

תודו שיש בכם טוב!

נקודות טובות ואזמרה

לדון את עצמנו לכף זכות

להחזיק את המקל בשני הקצוות

אתם חשובים מאוד!

אבל רובנו נמצאים בקבוצה השנייה. מברכים ואחר כך שרים “מעוז צור”… ומה הלאה? הנרות אמורים לדלוק לפחות חצי שעה. אנחנו יושבים לידם ומה אז?

הזמן שלאחר הדלקת נרות החנוכה הוא זמן יפה ומיוחד מאוד, מלא פוטנציאל לצמיחה אישית ויהודית, שלכם ושל המשפחה שלכם. אז נכון שעברנו יותר ממחצית הדרך של החג הנפלא הזה, אבל הנה כמה אפשרויות נפלאות ומעשיות ליהנות מהזמן הזה ולהעביר אותו בהתעלות רוחנית. בחרו אפשרות אחת, נסו אותה ותיראו איך תרגישו. אצלנו בבית, מהשיר הראשון והריקודים שבאים בעקבותיו, אנחנו נהנים משעה שלמה של ביחד והרגשה שאי אפשר להסביר.

זמן הדלקת הנרות הוא הזמן הכי יפה ומיוחד שקיבלתם בשמונת הימים הללו, נצלו אותם על הצד הטוב ביותר לצמיחה האישית ולקשרי המשפחה שלכם…

אתם גם יכולים להתפלל. לכל מעגל חסידות יש את המנהגים שלו, שירים או מזמורי תהילים, אבל ישנו מכנה משותף לכולם. רוב מזמורי התהילים נאמרים בהתאם לאווירה עם החנוכייה והנרות כפי שהיו עושים בבית המקדש. אני מכיר לפחות עשרים נוסחים כאלה, אבל לא אציין את כולם. אם שכחתי את אחד האהובים עליכם, אני מתנצל מראש. כבר מאוחר ואני עייף.

ברסלב – הנרות הללו, מעוז צור, מזמור ל, מזמור ס”ז, מזמור ל”ג, אנא בכוח, מזמור צ”א, מזמור קכ”ד.

בוסטון – הנרות הללו, מזמור צ”א, מזמור ס”ז, אנא בכוח, מזמור ל, מזמור קל”ג, מזמור ל”ג, מזמור צ”ח, מזמור קכ”ב-קכ”ד, מזמור קי”א-קי”ב, מעוז צור.

באבוב – הנרות הללו, מזמורים ק”כ – קל”ד (15 שיר למעלות) שני לילות.

קרעטשניף – הנרות הללו, מזמור צ”א  – שבע פעמים, מעוז צור, הקטורת (כפי שנאמרת בשחרית ובמנחה), ברכת כהנים (במדבר ו, כד-כו), אנא בכוח, מזמור ל, מזמור ס”ז, מזמור ל”ג, מזמור קי”ג – קי”ח, מזמור קל”ו, נשמת כל חי, יהלולך, אין כאלוקינו, במדבר ח א-ד, מזמור קל”ג.

לובאוויטש – הנרות הללו (וזהו).

תולדות אהרן – הנרות הללו, מזמור צ”א שבע פעמים, מזמור ל, מזמור ס”ז, מזמור קל”ג, אנא בכוח שבע פעמים, א-ל מסתתר, מזמור קי”ט (שלוש אותיות בכל לילה).

ויזניץ – הנרות הללו, מזמור צ”א שבע פעמים, מזמור ס”ז, אנא בכוח, מזמור ל, מזמור קל”ג, מזמור ל”ג, מעוז צור.

סובבו את הסביבון, זה כיף אדיר גם אם אתם לא מנצחים….

אפשר לעשות התבודדות (תפילה אישית), לדבר עם בורא עולם במילים שלכם על כל מה שאתם רוצים בזמן המיוחד הזה.

אם הסביבה והזמן מאפשרים לכם, דעו שזהו זמן אדיר ונפלא למדיטציה. התבוננות בלהבות של הנרות היא דרך טובה להתמקד. אתם יכולים ללכת בעקבות המחשבות שלכם או לכוון אותן. חלק משירי הנושא של חג החנוכה קשורים לגאולה היהודית, חינוך יהודי שלכם, אבל בעיקר – של הילדים והדורות הבאים, ושלום עולמי.

סובבו את הסביבון! זה כיף אדיר, גם אם אתם לא מנצחים (אם עשיתם תחרות של מי הסביבון מסתובב הכי הרבה…). זה הרבה מעבר למה שאנחנו רואים. אכלו סופגניות, לביבות, לאטקס, עם סוכר או בלי, עם קצפת או כל מה שבא לכם. אבל אל תגזימו עם הסוכר… דברו על המרד של המכבים – כיצד התחילו אותו, על האומץ שלהם, על אהבה ואחדות.

והכי חשוב – חשבו האם לכם – לנו – יש את כל מה שצריך להיות מכבי?

המשך חנוכה נפלא ושמח!