הגן עדן של רבי ישראל הבעל שם טוב

לעשות מעשה טוב נטול אינטרסים ובלי רצון לקבל שום פרס? אדם אחד עשה את זה ואפילו ויתר על דבר ענק עליו עמל כל חייו!

שלא על מנת לקבל פרס…

מה זה אומר?

לעשות מעשה טוב שלא נעשה בשביל תמורה, אלא מתוך מחשבה טובה ורצון לעזור לזולת.

הנה סיפור אחד כזה, מפעים ומעורר השראה!

פעם אחת פנתה לרבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע”א אישה וביקשה ממנו שיברך אותה שהיא תזכה בפרי בטן, מכיוון שהיא נשואה כבר כמה שנים ועדיין אין לה ילדים.

אולי גם זה יעניין אתכם:

מדיטציה יהודית בשבעה צעדים

תזכור את הזוהר הצפוני שלך

לתת, רק תפתח את הלב

לאחר שהצדיק התפלל, הוא קיבל משמים שהאישה הזו לא יכולה להביא ילדים לעולם, לכן אין טעם לפעול ולעשות משהו בעניין. כך נגזר עליה וכדי שזה יקרה צריך לשנות סדרי בראשית…

אבל האישה בשלה, היא התעקשה ולא התייאשה, הפצירה שוב ושוב ברבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש כשהיא בוכה, עד שהוא כבר לא יכול היה לסרב לה.

הבעל שם טוב התרצה והבטיח לך, ולא משנה מהו המזל שלה ומה נקבע לגביה משמים, שהיא תזכה להביא ילד לעולם, כשהוא שם את כל החיים שלו על ההבטחה הזו.

אחרי שהצדיק התפלל הוא הבין שצריך לשנות סדרי בראשית כדי שלאישה הזו יהיו ילדים…

ההבטחה הזו עשתה רעש גדול בשמים. לכן הוחלט שבגלל שרבי ישראל הבעל שם טוב העז לעשות את מה שעשה, הוא אכן שם את חייו על כך – אומנם לא את החיים הפיזיים שלו, אלא הרוחניים. האישה הזו אומנם תתברך בילד, אבל יחד עם זאת, הבעל שם טוב הקדוש יאבד את כל העולם הבא שלו, הגן עדן שלו.

ואנחנו מדברים על הגן עדן של רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע”א, כן? אז אתם מתארים לעצמכם שמדובר בחתיכת גן עדן ללא שיעור. תחשבו על זה, כל המצוות והלימוד שהוא צבר כל חייו, כל החסדים, האהבה שלו לעם ישראל, עבודת השם שלו שאין שני לה, והוא גם מקים החסידות… אכן, חתיכת גן עדן.

משמים מראים לבעל שם טוב שאין לה ילדים אבל הוא הפך את זה. סיבה טובה לחייך, נכון?...

משמים מראים לבעל שם טוב שאין לה ילדים אבל הוא הפך את זה. סיבה טובה לחייך, נכון?…

בת קול יצאה משמים והכריזה “הבעל שם טוב איבד את הגן עדן שלו. וזוהי החלטה סופית בשמים, זה לא ניתן למשא ומתן וזה בלתי הפיך”.

הבעל שם טוב שמע את מה שהבת קול משמים אמרה ולרגע אחד זה העציב אותו.

אבל אחרי כמה רגעים הוא התמלא באושר עמוק, מידת האושר הגדולה ביותר שהשיג בחייו! הוא קפץ משמחה ואמר, “אני האדם המאושר ביותר בעולם, כי עכשיו אני יכול סוף סוף לעבוד באמת ובתמים את השם בלי שום מניעים. תשכח מהפרס. גן עדן? מי רוצה את זה? עכשיו אני יכול לעבוד את השם רק בשביל הזכות לעבוד אותו. בזמן שאני כאן, אני יכול לעבוד אותו בלי גאווה ולשם שמים בלבד”.

הוא כל כך שמח עד ששוב פעם יצאה בת קול משמים ואמרה לו: נכון, את ההחלטה שהתקבלה בשמים על כך שאיבדת את הגן עדן שלך אי אפשר לשנות, והשמחה שלך היא כל כך חשובה שרק על זה אתה מקבל פי שניים יותר גן עדן חדש מזה שהיה לך!

אתם מבינים את הכוח של השמחה? את הכוח של לעבוד את השם בלי לחשוב על שום פרס?

(מבוסס על דברי המחבר מתוך ספרו שיח הנשמה).

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיווכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.