בין העצים פגשתי את רופא הנפשות הגדול

בין העצים פגשתי את רופא הנפשות הגדול

לפעמים, צריך לנסוע כל כך רחוק כדי לגלות את מה שרבי נחמן אמר לנו לפני למעלה מ-200 שנים!

סיפר לי פעם חבר שביקר בארצות הברית, ריצ’מונד, שאת ההתבודדות שלו – הפגישה והשיחה היומית שלו עם בורא עולם – הוא אוהב לעשות מחוץ לבית. זו הסיבה שהמארחים שלו לקחו אותו לפארק מאוד יפה באזור מגוריהם. הוא החל לטייל בפארק עד שהגיע לנהר יפה. לא רחוק ממנו הוא מצא ספסל ולידו שלט עליו היה כתוב:

“יהי רצון שיהיה רגיל לצאת החוצה כל יום בין העצים והצמחים… ושם להיות לבד ולהתפלל… רבי נחמן מברסלב”.

אולי גם זה יעניין אתכם:

התבודדות – הדרך שהאויב לא מכיר

הגדולה והסגולה שבאמירתם

בכנות, לא בכאילו

זה היה מדהים, כי המילים הנפלאות של רבי נחמן מובאות גם בתפילה שחיבר רבי נתן מברסלב (ליקוטי תפילות חלק ב, יא):

“לְכָה דּוֹדִי נֵצֵא הַשָּׂדֶה נָלִינָה בַּכְּפָרִים, נַשְׁכִּימָה לַכְּרָמִים, נִרְאֶה אִם פָּרְחָה הַגֶּפֶן, פִּתַּח הַסְּמָדַר, הֵנֵצוּ הָרִימּוֹנִים, שָׁם אֶתֵּן אֶת דּוֹדַי לָךְ”…

“רִיבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם זַכֵּנִי לְהַרְבּוֹת בְּהִתְבּוֹדְדוּת תָּמִיד, וְאֶזְכֶּה לִהְיוֹת רָגִיל לָצֵאת בְּכָל יוֹם לַשָּׂדֶה בֵּין אִילָנוֹת וַעֲשָׂבִים וְכל שִׂיחַ הַשָּׂדֶה, וְשָׁם אֶזְכֶּה לְהִתְבּוֹדֵד וּלְהַרְבּוֹת בְּשִׂיחָה זוֹ תְפִילָּה בֵּינִי לְבֵין קוֹנִי, לָשׂוּחַ שָׁם כָּל אֲשֶׁר עִם לְבָבִי וְכל שִׂיחַ הַשָּׂדֶה וְכָל הָעֲשָׂבִים וְהָאִילָנוֹת וְכָל הַצְּמָחִים, כֻּלָּם יִתְעוֹרְרוּ לִקְרָאתִי, וְיַעֲלוּ וְיִתְּנוּ כוחָם וְחַיּוּתָם לְתוֹךְ דִּבְרֵי שִׂיחָתִי וּתְפִלָּתִי, עַד שֶׁתִּהְיֶה תְפִלָּתִי וְשִׂיחָתִי נִשְׁלֶמֶת בְּתַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת עַל יְדֵי כָּל שִׂיחַ הַשָּׂדֶה, שֶׁיֻּכְלְלוּ כֻלָּם, עִם כָּל כּחוֹתָם וְחַיּוּתָם וְרוּחֲנִיוּתָם עַד שָׁרְשָׁם הָעֶלְיוֹן, כֻּלָּם יֻכְלְלוּ בְּתוֹךְ תְּפִלָּתִי וְעַל יְדֵי זֶה אֶזְכֶּה לִפְתּחַ אֶת לִיבִּי לְהַרְבּוֹת בִּתְפִילָּה וְתַחֲנוּנִים וּבְשִׂיחָה קְדוֹשָׁה לְפָנֶיךָ מָלֵא רַחֲמִים רַבִּים, וּלְפָנֶיךָ אֶשְׁפּךְ כָּל שִׂיחִי, עַד שֶׁאֶזְכֶּה לִשְׁפּךְ לִיבִּי כַמַּיִם נוֹכַח פָּנֶיךָ ה’, וְאֶשָּׂא אֵלֶיךָ כַּפַּי, עַל נַפְשִׁי וְנֶפֶשׁ עוֹלָלַי וְטַפַּי”.

אדם מתפלל התבודדות ביער

לפעמים, צריך לנסוע כל כך רחוק כדי לגלות את מה שרבי נחמן אמר לנו לפני למעלה מ-200 שנים – על כוחה של התפילה בחוץ, בין האילנות וכל הצמחים, העשבים וכל שיח השדה. לחוות את הכוח האדיר הטמון בתפילה שכזו, עליה הרחיב רבי נתן בתפילה הנ”ל.

אין צורך לומר שהוא היה מופתע מאוד לגלות את המסר המדהים של רבי נחמן מופיע על שלט בפארק בארצות הברית, שהיה מוקדש לזכרה של אישה, אך יותר מכל שמח ‘לפגוש’ את רבי נחמן – רופא הנפשות הגדול – בהתבודדות שלו עם המסר הנפלא והמרפא הזה.

“התפילה שלי באותו יום קיבלה בוסט רציני” הוא אמר לי כשנפגשנו, “לראות איך המסרים של רבי נחמן מגיעים לכל מקום בעולם, אפילו על שלט קטן בפארק בריצ’מונד בארצות הברית…”

לאמונה ולכוח התפילה שלנו יש כוח עצום עם השפעה אדירה על החיים שלנו, בואו להכיר את הכוח הזה מקרוב ולדעת איך להשתמש בו בכל מצב – בקישור הזה!