בזבוז זמן? רבי נחמן אומר שלא!

בזבוז זמן? רבי נחמן אומר שלא!

בזבוז זמן או ניצול זמן? תלוי איך מסתכלים על זה. בכל מקרה, רבי נחמן אומר לנו שלא והזמן שהשקענו חשוב מאוד!

 וכך מלמד רבי נחמן:

“מֵעִנְייַן קְצָת אֲנָשִׁים שֶׁמִּתְקָרְבִים לַעֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְאַחַר כָּךְ מִתְרַחֲקִין. עָנָה וְאָמַר: אַף עַל פִּי כֵן יָקָר אֵצֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הַהִתְקָרְבוּת בְּעַצְמוֹ, אַף לְפִי שָׁעָה. אַף עַל פִּי שֶׁאַחַר כָּךְ נַעֲשֶׂה מַה שֶּׁנַּעֲשֶׂה, ח”ו.

“וְאָמַר: הֲלֹא עַל שְׁעַת מַתַּן תּוֹרָה נֶאֱמַר (שִׁיר הַשִּׁירִים ד): “לִבַּבְתִּנִי בְּאַחַת מֵעֵינַיִךְ”. וְאִיתָא בַּמִּדְרָשׁ: “מַהוּ בְּאַחַת מֵעֵינַיִךְ? אֶלָּא שֶׁבָּעַיִן הַשֵּׁנִית כְּבָר הָיוּ מִסְתַּכְּלִין עַל הָעֵגֶל”. נִמְצָא שֶׁבִּשְׁעַת מַתַּן תּוֹרָה כְּבָר הָיָה דַּעְתָּם לִפְרֹשׁ ח”ו, וְאַף עַל פִּי כֵן הָיָה יָקָר בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מְאֹד הַהִתְקָרְבוּת בְּעַצְמוֹ. כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב “לִבַּבְתִּנִי בְּאַחַת מֵעֵינַיִךְ”. כִּי זֶה בְּעַצְמוֹ יָקָר מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַך” (שיחות הר”ן, קכג).

בשיחה הקצרה הזו רבי נחמן נתן לי כל כך הרבה תקווה.

למה?

אולי גם זה יעניין אתכם:

הוא רק נובח

בקצב התופים שלי

ממה אתה מפחד?

להתמודד עם החושך

כי לפעמים אני ממש מיואשת בגלל שאני רואה שניסיתי פעמים רבות לשפר ולהתקדם בצמיחה האישית שלי, אבל אחרי תקופה קצרה של הצלחה אני מיד נופלת ולא מצליחה להחזיק את ההישג הנפלא הזה.

ואז עולה השאלה המעצבנת: האם בזבזתי את הזמן והאנרגיות שלי?

“לא!” משיב לי רבי נחמן. “כל צמיחה רוחנית ואישית שהשגת – היא בעלת ערך גדול ונצחי, גם אם היא לא נמשכת זמן רב. הרגעים, הימים, השנים האלה של קרבה לבורא עולם היו אמיתיים!!! הם היו הישג שבורא עולם כל כך שמח בו. כן, גם אם נפלת!”.

תחזיקו ותשמחו מכל הרגעים האלה הם יקרים מאוד בשמים!

תחזיקו ותשמחו מכל הרגעים האלה הם יקרים מאוד בשמים!

כשאני מתבוננת על מה שרבי נחמן אומר לי, זה נותן לי כוח לאסוף את עצמי ולהתחיל מחדש.

ואת זה אני עושה עם תפילה קטנה:

בורא עולם אהוב שלי, תודה רבה לך על כל שינוי אפילו כחוט השערה, ולא משנה כמה הוא היה זמני. ואם הוא יקר לך, אבא יקר שלי, זה אומר שערכו הוא נצחי ואני בכלל לא יכולה לאמוד אותו, אין לו מחיר. עזור לי אבא אהוב לזכור את המסר המתוק הזה תמיד בכל רגע של קרבה, כי זה שווה עולם ומלואו!

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב במאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.