אלול – תהליך של שינוי מתמשך והמתנה הגדולה

אלול – תהליך של שינוי מתמשך והמתנה הגדולה

חזרה למקור היא תהליך והיא מצריכה זמן ותנועה פנימית. ואת כל הטוב הזה מעניק לנו במתנה גדולה ובחינם חודש אלול הנפלא!

אלו הימים האחרונים של חודש אלול. בעוד כמה ימים הוא עוזב אותנו ומכניס אותנו, אחרי עבודה ועידוד ותמיכה שאף חודש לא מעניק לנו, לחודש הגבוה ביותר בשנה – חודש תשרי, הראש של השנה, ליום בו נכתיר את בורא עולם למלכו של עולם והיקום כולו.

והכתרה זו פירושה, להבהיר לעצמנו באמת ולהצהיר בפומבי שביקום העצום בו אנו נמצאים יש בורא עולם אחד יחיד ומיוחד, מי שמתזמן כל פסיק במרחב העצום והאינסופי הזה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

להאט את קצב החיים וליהנות מהפשטות שהם מציעים

אלול – ההזדמנות האדירה שלנו לחופש אמיתי

אלול – יצאתי למסע המיוחד לאני האמיתי שלי

המגיד ממזריטש נהג להמשיל את התקופה הזו עם משל מחכים: אם לאדם יש מפגש עם מלך הוא יצטרך זמן כדי להתכונן. ואם הוא יופיע בארמון עם בגדים מלוכלכים, מפוזר ולא מאורגן, הוא עלול להיכלא בגין חוסר כבוד מזעזע כלפי המלכות והמלך.

באופן דומה, קיבלנו חודש שלם להתארגן ולהתכונן כך שברגע שיגיע היום הגדול (בעצם שניים J) נוכל להציג את עצמנו על הצד הטוב ביותר בפני המלך.

הכתרה פירושה, להבהיר לעצמנו באמת שביקום העצום בו אנו נמצאים יש בורא עולם אחד יחיד ומיוחד, מי שמתזמן כל פסיק במרחב העצום והאינסופי הזה.

אבל מה זה באמת אומר להיות מוכן? מהם הבגדים שעלינו לסדר?

רבי נתן מברסלב מסביר את העניין בצורה באה: אנחנו תוקעים בשופר יום אחרי יום במשך חודש אלול, כדי להביע את זעקת הרצון העמוקה שלנו לחזור לבורא עולם. וחזרה למקור, היא תהליך. והיא מצריכה זמן ותנועה פנימית. אנחנו תוקעים בשופר בחודש אלול, יום אחרי יום, כדי להזכיר לנו את העובדה המיוחדת הזאת.

בראש השנה עצמו, אנחנו תוקעים בשופר כדי לבטא את האנרגיה העצומה הדרושה להגשמת והשגת תשובה שלמה.

למרות שהרגשת החרטה הפשוטה היא מידה אמיתית של תשובה, היא מתרחשת, ואפילו מורגשת, רק אחרי שאני מתקנת לגמרי את הטעון תיקון כדי שלא אחזור על החטא, אחרי שתיקנתי באמת את הבעיה שהובילה אותי אליו.

חודש ימים אנחנו בתהליך אינטנסיבי מדהים של פריחה ושגשוג

חודש ימים אנחנו בתהליך אינטנסיבי מדהים של פריחה ושגשוג!

חודש ימים אנחנו בתהליך אינטנסיבי מדהים ומלא משמעות, פריחה ושגשוג, שבזכותו אנחנו זוכים לשני דברים נפלאים: הראשון, להתקרב יותר אל המלך שנמצא החודש בשדה. והשני, להכיר את עצמנו ואת הכוחות האדירים הטמונים בנו, כאלה שאפילו לא ידענו.

בורא עולם! בבקשה עזור לי להמשיך ולהתאמץ עוד במצוות התשובה שלי. אני כל כך רוצה לחזור אליך כל פעם מחדש, יום אחרי יום, עד שאשיג את המטרה האמיתית שלי, את השינוי המתמשך שחודש אלול מעניק לי במתנה.

 רוצים ליהנות מעוד מאמרים על חודש אלול והמשמעות שלו? כנסו לקישור הזה ותיהנו! ולא רק, במעגל החיים תמצאו מאמרים נפלאים בנושא חודשי השנה והחיים שלנו!