איך עושים ניסים בקלות?

מי אמר שאי אפשר לעשות ניסים ועוד בקלות? הרב רוזנפלד נותן לנו את הנוסחה המושלמת לעשות את הבלתי אפשרי!

הגמרא אומרת לנו, שאדם העומד בניסיון של היצר הרע ראוי שיעשה לו נס.

ישנם מקרים שאנשים רואים ניסים נפלאים, ואפשר לתהות בשביל מה זכו? יש מצב שאיש פשוט רואה ניסים גדולים מאלו שרואים צדיקים. כיצד. התשובה היא, שהוא התנסה בניסיון וניצח! לפעמים הוא בעצמו לא שם לב למה שעשה. לו זה נראה פשוט, אבל בפועל זה היה משמעותי מאוד לנשמה שלו עד שזכה לנס.

אלו הם החיים האמיתיים של יהודי, מלחמת החיים. יהודי בא לעולם הזה לתקופה קצרה ועובר את חייו בקרב. מתרחשת פה מלחמה. רבי נתן אומר שכאשר לומדים בנביא על כיבוש ארץ ישראל ומלחמת שלושים ואחד המלכים, ואחר כך עוד מלחמות שהיהודים נצחו בהן, איננו לומדים על משהו שהתרחש אי פעם ומתועד בדפי ההיסטוריה. האדם החכם יכול לראות את עצמו בכל אחד מהקרבות האלה. המלכים הרשעים מייצגים את השטן וצבאותיו, שהם מלאכים רעים. היהודים מייצגים את הנשמה שיוצאת למלחמה נגד פיתוייו. אשרי מי שמנצח!

אולי גם זה יעניין אתכם:

המפתח ליום מוצלח

כשהשעון בבוקר מצלצל שמחה

המם של רבי נחמן

התבודדות? הנה כמה נוסחאות!

הפתרון? התבודדות!

איך מנצחים במלחמה הזו? רבי נחמן מברסלב אומר לנו שהמפתח לניצחון במלחמה זו נגד השטן וכוחות הרשע הוא – בהתבודדות!

ההתבודדות הייתה ידועה תמיד, אבל רבי נחמן גילה רובד חדש. הוא גילה שכל אחד ללא יוצא מן הכלל, כמה שיהיה פשוט או אפילו רע, יכול להחזיק בכוח הזה.

וכוח ההתבודדות, פירוש, שאינך חייב להיות הרמטכ”ל כדי להיכנס להיכל המלך, ואינך חייב להיות שר כדי להיכנס ללשכת הנשיא. אתה יכול להיות טוראי, בור שפל, ולהיכנס יש לכיסא הקב”ה בכל שעה!

איך מנצחים במלחמה הזו? רבי נחמן מברסלב אומר לנו שהמפתח לניצחון במלחמה זו נגד השטן וכוחות הרשע הוא – בהתבודדות!

ולא, לא צריך לקבוע תור מראש. בכל זמן שאתה רוצה, קום ותתחיל לדבר עם הבורא, והוא יקשיב לך ביחידות. תהיה לך תשומת ליבו המלאה של הבורא. זה הכוח של ההתבודדות.

כאשר אדם מרגיש עצוב ומדוכא, או שהוא מפחד שמא יכשל בניסיון, הפתרון הוא – לצעוק אל השם!

תתפלל במילים שלך איש מתפלל בכותל

תתפלל במילים שלך, איש מתפלל בכותל

Editorial credit: pictureforlife / Shutterstock.com

תבכה בפשטות ותאמר לו, “ריבונו של עולם, תושיע אותי! תעזור לי! עזור י במלחמה הזו, כי אני יודע שאתה שלחת לי את השטן, את היצר הרע. עלי להילחם, אבל זכותי לבקש את ברכותיה ואת עזרתך. יש לי את הזכות הזאת כי זה רצונך, השם. אתה רוצה שאבוא לפניך כילד קטן שסר מאביו וחטא. האבא מחכה לשובו של בנו. הבן רק צריך לבקש סליחה והאבא יקבל אתו בשמחה…”

כך כל אחד שנפל, ואין זה משנה כמה עמוק הוא נפל, הוא יכול תמיד לחזור לבורא עולם ולומר לו, “הקב”ה! חזרתי. קבל אותי בחזרה!” והבורא מקבל אותו בשמחה.

זאת מהות ההתבודדות, התפילה הפרטית בין יהודי לבין בוראו.

המפתח לכל זה הוא – האמונה.

אם יש אמונה בדברי התורה קדושה ובדברי הצדיקים, אפשר לקבל ברצון את עצותיהם. אפשר לקבל מהם עצות איך להתנהל בחיים על ידי קיום מצוות הבורא, איך להיטהר ולזכות לברכות השם!

(המאמר מבוסס על דברי המחבר מתוך הספר שיח הנשמה – משיעוריו של הרב צבי אריה רוזנפלד ז”ל).

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיו, וכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.