תהרגו את המן מצחוק

לא עם פצצת אטום וגם לא עם נשק גרעיני, אלא עם נשק יצירתי שהכי שנוא עליו: השמחה! תהרגו את המן מצחוק ואל תשאירו ממנו פירור, זאת המצווה הכי גדולה בחג הכי מצחיק בשנה!

“משנכנס אדר מרבין בשמחה”! אומרים לנו חז”ל ולא נראה שמישהו מאיתנו מתכוון לפספס את ההזדמנות הנפלאה להיות שיכור משמחה!

כי אדר – שכבר כאן, ופורים – שנמצא במרחק נגיעה, הם הזמנים בהא הידיעה להרבות בשמחה עצומה. באדר, ובכל זמן בשנה, יש לנו את ההזדמנות להעצים את השמחה ולהיכנס לפורים – החג הכי שמח בלוח השנה שלנו, עמוסים בשמחה.

פורים, הוא הזמן בו אנו חוגגים, אוכלים, שותים, שמחים ורוקדים. ובעיקר, נהנים מזמן איכות עם המשפחה והחברים. זהו זמן מבשר טובות, זהו זמן של נתינה ולכן כדאי להרבות בו בתפילה, כי כבר נאמר ש”כל הפושט יד – נותנים לו”! אז נצלו את היום המיוחד הזה על הצד הטוב ביותר.

אולי גם זה יעניין אתכם:

מה הסיפור שלך: מי אתה עמלק?

שמעתם? משנכנס אדר מרבים בשמחה!

פורים – שני צדדים למקל

זהו יום אדיר של נתינה – אנחנו נותנים משלוחי מנות איש לרעהו – החל מסלסילות מלאות במתוקים ועד לאוכל ושתייה. את המתנות הללו אנחנו נותנים לכל אדם שאנחנו פוגשים. נכון, לקרובים אבל גם לאנשים זרים, והאמת, זה מה שיפה. פשוט, מחליפים משלוחי מנות ומעלים עוד יותר את מפלס השמחה.

פורים הוא זמן של נתינה ולכן כדאי להרבות בו בתפילה, כי כבר נאמר ש”כל הפושט יד – נותנים לו”! אז נצלו את היום המיוחד הזה על הצד הטוב ביותר…

אנחנו גם נותנים מתנות לאביונים – צדקה, בלי חשבון. כן, ממש ככה. אנחנו נותנים את מה שיש לנו ואפילו יותר ומעומק הלב, מחלקים רגש בלי חשבון ובאדיבות ואפילו מעבר לכל היגיון.

פורים, זה יום שמעורר בנו את הרצון לפרוץ בשמחה בחופשיות, בלי גבולות, בלי חשבונות, וכמובן בלי לפגוע באף אחד, שמחה אמיתית שפורצת מתוך הלב והנשמה. ביום הזה אנחנו גם נהנים ממשתה – סעודה נפלאה שמאחדת ומעצימה את האחדות שלנו. והדבר המדהים בשמחה הזו הוא, שאנחנו מקיימים מצווה אדירה מן התורה: למחות את עמלק, שהוא גם המן!

היום אנחנו כבר מבינים שהמן-עמלק הוא לא רק אדם או אומה, אלא אנרגיות רוחניות שליליות. זו קליפה שבאה לידי ביטוי בתוכנו יותר מאשר מחוצה לנו.

רבי נתן מברסלב אומר לנו שהקליפה הזו של המן-עמלק היא בצעם הדמיון השלילי שלנו, הבלבולים והאשליות שיש לנו. ועם כל המכלול של המחשבות הרעות (דמיון שלילי), האשליות והבלבולים אנחנו נושאים ונותנים, מנהלים שיחות… עד שנופלים לדיכאון, מרירות, כעס ושנאה. הדמיון השלילי משכנע אותנו שהתענוגות הזמניים הם הדבר היחיד שנותר לנו לחיות בשבילו בעולם הזה. ואולי אפילו כדאי לנו לוותר כבר מראש ולחיות את החיים שלנו כמו שהגוף רוצה, בלי נשמה חלילה.

פורים הוא יום של חיבור ואהבה! חלקו רגש בלי חשבון ובאדיבות, ואפילו מעבר לכל היגיון…

אבל הנה החדשות הטובות: את קליפת המן-עמלק אפשר למחות כליל, עד עפר. והזמן הטוב ביותר לעשות את זה הוא בחודש אדר ובפורים (כמובן שזו עבודה שעושים בכל השנה, אבל אדר בא עם כוח מיוחד מול הקליפה הזו). על ידי השירים והריקודים, הסעודה ומצוות החג, הנתינה הנפלאה שהחודש והחג הזה מעורר בנו, על ידי חיזוק הקשרים עם הסובבים אותנו, על ידי כוח התפילה המיוחד שיש בזמן הזה – אנחנו מעצימים את השמחה שלנו ופשוט הורגים את המן-עמלק מצחוק. משמידים אותם רק מכוח השמחה! כי אין דבר שנוא יותר על הקליפה הזו כמו השמחה, כפי שעם העמלקים והאדם המן הרשע שנאו אותה. הגימטרייה של עמלק היא 240, בדיוק כמו המילה “מר” כפי שאומר רבי נתן מברסלב, לכן המרירות וההתבוססות בעצבות אלה מהדברים המועדפים על קליפה זו. השמחה שלנו משמידה אותם, דבר שמהווה טריגר נפלא להתעצמות פנימית ולריפוי מעגל השמחה בחיים שלנו.

כשאנחנו מסוגלים להתעצם ולהשמיד את קליפת המן-עמלק בתוכנו, אנחנו מסוגלים להשיג דרגות קדושה שלא הייתה לנו גישה אליהן במהלך השנה. למה? כי שמחה אמיתית היא קדושה.

ואם לא עשיתם את זה עד עכשיו, זה בדיוק הזמן להתחיל! כי איך אומרים? עדיף מאוחר מאשר לעולם לא!

בואו ליהנות מעוד מאמרים מעוררים על החג הכי מצחיק בשנה – פורים, בקישור הזה!