שאלות שרק ילדים יודעים לענות עליהן

שאלות שרק ילדים יודעים לענות עליהן

מכירים את זה שילד קטן נותן לכם תשובה שמשאירה אתכם פעורי פה? זה מה שקרה לי עם ליאור ורועי. והיי, יש הרבה מה ללמוד מהם!

אחד הדברים שאני באמת אוהב הוא לשוחח עם ילדים. כי השיחות איתם הן כל כך מתוקות, כל כך מלאות באמונה פשוטה.

ויש גם את העניין של אסור להיות זקן שרבי נחמן שם עליו דגש כל כך חזק, ושאנחנו צריכים להיות כמו הילד הקטן והמתוק הזה שיושב על הרגליים של אבא שלו ושואל אותו שאלות כדי לדעת, כי אם לא תשאל איך תדע?…

רועי וליאור התנדבו לתת לי תשובות על שתי שאלות מזווית הראיה שלהם. אבל היי, שלא תחשבו שאין לנו מה ללמוד מהם. מסתבר שיש ואפילו מאוד.

אולי גם זה יעניין אתכם:

איך אפשר להתחזק באמונה?

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

האם אתה יכול לשתף אותנו במשהו שהרבי אומר, משהו שהוא משמעותי במיוחד עבורך? שאלתי את רועי, והוא ענה:

“תפילה והתבודדות! כן, כמו שרבי נחמן אמר “כל העניין שלי הוא תפילה!”…”

איזה מקסים. אבל חכו, זאת לא כל התשובה.

“פעם בבית הכנסת”, המשיך רועי, “הגעתי מוקדם למפגש עם החברים שעדיין לא הגיעו, אז הוצאתי מהמדף ליקוטי תפילות והתפללתי. ניגש אלי אדם אחד ואמר לי, ‘אשריך ילד, שאתה זוכה!’. הוא גם אמר לי מה ששמע מסבא שלי – שאם הוא ייסע למקום כלשהו וירשו לו לקחת רק ספר אחד – אז הוא ייקח איתו את הספר ליקוטי תפילות, כי הוא כולל בתוכו הכל!!!’…

ויש גם את העניין של אסור להיות זקן, שרבי נחמן שם עליו דגש כל כך חזק, ושאנחנו צריכים להיות כמו הילד הקטן והמתוק הזה שיושב על הרגליים של אבא שלו…

“ולא רק”, המשיך רועי המקסים, “כשאני מתפלל הרבה ואני רואה שאני עדיין לא מקבל את מה שהתפללתי עליו, אני מוצא חיזוק במה שרבי נחמן אומר – שאף תפילה לא הולכת לאיבוד. כמו שלמדתי עם אבא שלי בספר השתפכות הנפש, שיש תפילות שנענות אחרי יום, ויש תפילות שלוקח להן שלושה ימים, ויש כאלה שלוקח להן שלושה שבועות, ולחלק עונים רק אחרי ארבעים יום… אז למרות שאני לא יודע כמה ימים יעברו עד שאקבל תשובה, אבל אני מאמין שבסופו של דבר היא תיענה מן השמים”.

האמת, אין לי מילים כדי לתאר את המתיקות והקסם שיש במילים הפשוטות של רועי. ואוי, כמה שאנחנו צריכים ללמוד ממנו…

כל העניין שלי הוא רק תפילה...

כל העניין שלי הוא רק תפילה…

אתה יכול לומר לי איך אתה משמח את עצמך? שאלתי את ליאור, והוא השיב:

“איך אפשר שלא להיות שמחים ומאושרים שיש לנו רבי כזה!”

אתם שומעים??? לשמוח רק מזה שיש לנו רבי כזה. וחכו, הוא עוד לא סיים.

“כן, אין לנו מה לדאוג כי רבינו אמר שהוא הולך לפנינו. ברוך השם, גם אם למישהו אין מצב רוח טוב, אז יש לו חבר ברסלבר שיכול לעודד אותו. כי היום, וזה ממש כיף, בכל מקום תוכל למצוא איזה חסיד ברסלב. חוץ מזה, כולנו צריכים לשמוח שזכינו להיות באומן, אצל רבי נחמן מברסלב. זאת לא סיבה מספיק טובה לשמוח?!”

אין לי מילים.

בעצם כן, ליאור השאיר אותי אומנם עם פה פעור אבל גם עם מסר אדיר. צריך רק, כמו שרבי נחמן אומר, פשטות ותמימות – ליהנות מכל מה שאנחנו זוכים בו ולהיות מאושרים ושמחים. כן, רק בגלל שיש לנו רבי כזה להיות הכי שמחים ומאושרים!

עכשיו תורכם לענות על השאלות, גם אם אתם עושים את זה ביניכם לבין עצמכם – יש לכם פה חומר מתוק למחשבה!

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.