צאי מהקופסה של המטבח ותהיי מי שאת באמת!

כל זמן שאת מקובעת בתוך “הקופסה של המטבח” לא תצליחי לגלות מי את, מהו הפוטנציאל העצום שיש בך ולמה את מסוגלת באמת!

אחד הדברים היפים שרבי נחמן מלמד אותנו הוא הערך העצום של עזות בקדושה, או חוצפה קדושה. אז קדימה, תפשילי שרוולים ותקפצי לתוך המידה הנפלאה הזו עם הרבה אומץ בקדושה!

“למה שלא תהפכו את נשותיכם לחסידות?” שאל פעם רבי נחמן את התלמידים שלו (שיח שרפי קודש א-יד).

ראש השנה כבר כאן. למה רבי נחמן התכוון? האם לעובדה שיש נשים שקשה להן עם רעיון הנסיעה לאומן בראש השנה, כשהבעל שם והיא והילדים כאן? או שמא הוא אמר את זה כאמצעי גישור ויישור העניינים שבינו לבינה, כלומר שלום הבית שלהם? או אולי בגלל שקשה לה עם העובדה שבן הזוג שלה לומד בלילות, הולך להתפלל בשדה, רוצה לחיות חיים של פשטות ואמונה?… הכל יכול להיות.

וזאת לא סתם שאלה, אני בטוחה שרבי נחמן התכוון למשהו עמוק יותר.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אהבה וחסד בחיי הנישואין

המשימה: שלום בית

לא מלקקים דבש

לשבור מוסכמות

“למה שלא תהפכו את נשותיכם לחסידות?” – האם האצבע של רבי נחמן קוראת לנו, הנשים, ללכת בעקבותיו בדרכו הישנה-חדשה? ואוו! מרגישות את העוצמה שיש באמירה הזו? תארו לכן כמה עוצמה, כוח וגדולה יש, כפי שאומרים חז”ל, בעובדה שאדם מהווה מורה דרך לחברו. אז תארו לכן כמה עוצמה וייחודיות יש בצמיחה האישית והרוחנית שלי,, שלך ושל כל אחת ואחד מאיתנו, כי זה מה שרבי נחמן לימד אותי באופן אישי – שלעבודה שלי יש ערך ייחודי משלה!

האם האצבע של רבי נחמן קוראת לנו, הנשים, ללכת בעקבותיו בדרכו הישנה-חדשה? ואוו! מרגישות את העוצמה שיש באמירה הזו?

לא צריך להישאר בדרך חשיבה מקבעת של  כל מיני קופסאות-תבניות פעולה: בית-משפחה-עבודה… בוודאי שזה חשוב ונפלא ועצום, וכשאנחנו דואגות לחלקים הנפלאים האלה בורא עולם מתפאר בנו מאוד ועושה חגיגה גדולה בשמים. מצד שני, גם לנו יש מה להציע. והמון!

למדתי שאין דבר חשוב יותר מהגילוי של בורא עולם בתוך המסגרות בהן אני פועלת, וגם מתוך אילוצים ומגבלות. להבין כמה עצום האור שנברא מאתגרי החיים שלי, מהניסיונות שלי לחשוף את נוכחותו של בורא עולם בתוך הכלים הגשמיים והארציים שקיבלתי – מקומות, זמנים, חפצים ונסיבות חיים. הרוחניות שלי, כפי שרבי נחמן מלמד אותי, היא דבר גדול ויש לה השפעה מדהימה עלי ועל כל מה שקשור אלי וסובב אותי.

יש לכן כל כך הרבה מה לתת ולהעניק מהמקום שלכן, מהרצון של בורא עולם מכן

יש לכן כל כך הרבה מה לתת ולהעניק מהמקום שלכן, מהרצון של בורא עולם מכן!

אל תחשבי לרגע שאת בתוך קופסה שמגבילה אותך. וברגע שתביני שאת לא שם, תגלי איזה מקום מיוחד בורא עולם נתן לך בעולם הזה!

ויש לך כל כך הרבה מה לתת ולהעניק מהמקום הזה ומהרצון של בורא עולם ממך. תגלי עד כמה ההבנה הזו תורמת לך באופן אישי, לשלום הבית, לזוגיות, לחינוך הילדים, לתחביבים ולכל מה שאת אוהבת ורוצה לעשות.

אל תוותרי, צאי מהקופסה של המטבח או כל מה שאת מגדירה כקופסה שתוחמת את היכולות והרצונות שלך, וגלי את הכוח האדיר שטמון בך.

תמשיכי לחפש, לברר ולהאיר את כל מה שאת מוצאת בתוכך, אלה אוצרות אדירים שרק את קיבלת ואין אותם לאף אחד אחר בעולם. לכי בעקבות הקריאה של רבי נחמן ותגלי שאת בהחלט חסידה מדהימה ונפלאה של רבי נחמן!

וכן, עשי את זה עם עזות וחוצפה בקדושה בדיוק כמו שהאימהות הקדושות ורבי נחמן לימדו אותנו!

מה עוד תורם לזוגיות והופך אותה למקום הכי יפה בחיים שלנו? אתם מוזמנים להיכנס לקישור הזה ולגלות.