ללכת במעגלים

מרגישים שכל מה שאתם עושים זה רק ללכת במעגלים? אז תיהנו מזה, כי כל מעגל כזה הוא ניצחון, והניצחון הזה הוא לגמרי שלכם!

באותו יום צעקתי לבורא עולם שיעזור לי כי כבר לא יכולתי יותר. “עזור לי! עזור לי כדי שאוכל להתפלל אליך. עזור לי לומר את המילים שאני צריך לומר”…

למרות שדיברתי בשפה שלי, כמו שרבי נחמן מלמד אותנו, הבנתי שאני משתמש במילים מתוך ספר התהילים, מילים שאנחנו אומרים כל יום בתפילת עמידה: “אֲדֹנָי שְׂפָתַי תִּפְתָּח וּפִי יַגִּיד תְּהִלָּתֶךָ”…

ואז זה הכה בי.

אני בעצם מבקש ממנו שיעזור לי למצוא את המילים להתפלל אליו, רק כדי שאחר כך יענה לתפילות שלי וייתן לי את מבוקשי. כלומר, זה כאילו שהקב”ה שם את המילים של התפילה בפה שלי כדי שהוא ישמען אותן (את המילים שלו) ויענה לתפילות שלי!

אולי גם זה יעניין אתכם:

מילה אחת קטנה שעושה את ההבדל הגדול!

מבחן המרשמלו ומידת הסבלנות

לחיים יש תמליל משלהם

ואתם בטח שואלים – למה? למה אנחנו אפילו בכלל צריכים לבקש אם אלו המילים שלו? הרי זה כמו שהוא מבקש מעצמו? אבל אני לא נכנס לזה כרגע, לא במאמר הזה, אולי ביום אחר. עכשיו, אני רוצה לחדד משהו אחר.

בספר השתפכות הנפש המחבר שואל: איך אדם יכול לבקש מבורא עולם שיקרב אותו אליו, לעבודתו, כאשר התלמוד אומר (ברכות לג, עמוד ב): “הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים”?

והתשובה, כך הוא אומר, היא המהות של חופש הבחירה שלנו. כלומר, יראת שמים – זו הבחירה להתפלל (הרבה) כדי לקבל עזרה ולהיות אדם ירא שמים.

זה כאילו שהקב”ה שם את המילים של התפילה בפה שלי כדי שהוא ישמען אותן (את המילים שלו) ויענה לתפילות שלי. מדהים!

והתלמוד גם אומר (קידושין ל, עמוד ב): “יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום ומבקש להמיתו, ואלמלא הקב”ה עוזרו אין יכול לו”.

אנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד. אנחנו צריכים שהקב”ה יעזור לנו. כן, יש לנו חופש בחירה, אבל זו רק בחירה כדי לבקש את עזרתו. וכשאנחנו עושים את זה הוא נלחם את המלחמה שלנו.

תיהנו מהניצחון הוא לגמרי שלכם

תיהנו מהניצחון, הוא לגמרי שלכם!

קחו את זה צעד אחד קדימה.

כאשר אנחנו מבקשים מבורא עולם שייתן לנו את המילים בפינו, לא רק שאנחנו לא נלחמים במלחמה הזאת, לא רק שאנחנו לא מתפללים עם המילים שלנו לבורא עולם, אלא שאנחנו מבקשים ממנו שייתן את המילים בפינו כדי שיוכל לשמוע את התפילות שלנו ולהילחם את המלחמות שלנו בשבילנו.

מדהים!

במקום להרגיש קטנים ועל מה כל הטרחה הזו מבורא עולם, אפשר לחשוב על זה בצורה אחרת:

הקב”ה רוצה מאוד שנצליח, לכן הוא מוכן לעשות (כמעט) כל דבר כדי שנזכה לזה. שזה יקרה. כן, זה סוג של מעגל שעובר ממנו אליו, אבל הוא בהחלט רוצה את המעורבות וההשתדלות המינימלית שלנו.

אז מה אם אנחנו לא חובטים את מכת הפתיחה ונותנים לו את המחבט? אז מה? הוא רוצה שניתן לו את המחבט! אז תנו לו. תנו לו להפיל את היצר ולהעיף אותו מהמגרש. תיהנו מהניצחון, הוא לגמרי שלכם!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.