דף הבית חגים ומועדים האש שלי תוקד עד ביאת משיח: ח”י בתשרי יום ההילולה של רבי נחמן

האש שלי תוקד עד ביאת משיח: ח”י בתשרי יום ההילולה של רבי נחמן

מאת: מערכת Breslov.co.il
האש שלי תוקד עד ביאת משיח: ח"י בתשרי יום ההילולה של רבי נחמן
image_print

לפני 212 שנים רבי נחמן אמר את המילים הבלתי נשכחות בכל ההיסטוריה היהודית כולה: “האש שלי תוקד עד ביאת משיח!”… לכבוד ההילולה של רבי נחמן מברסלב!

ביום הזה, יום ח”י בתשרי, לפני 212 שנים, האור המדהים שירד לעולם ביום א’ בניסן בשנת 1772, הסתלק מהעולם הגשמי הזה. באותם ימים, מלבד קבוצת החסידים המקורבת לו מאוד, רוב האנשים הניחו שכמו צדיקים אחרים גם רבי נחמן ייקבר וזיכרונו ייעלם לאט לאט מתודעת העולם.

טעות!

בדברים שאמר, כאומר נבואה ממש, נראה שהוא התכוון למשהו אחר, להישאר איתנו כאן עד עצם היום הזה, מילים בלתי נשכחות בכל ההיסטוריה היהודית כולה: “האש שלי תוקד עד ביאת משיח!”

ולאמת שבהכרזה הזו אנו רואים ועדים עד לעצם היום הזה, ומן הסתם, עד שיבוא המשיח כפי שאמר רבי נחמן בימיו האחרונים.

אולי גם זה יעניין אתכם:

חג סוכות וסיפורי המעשיות של רבי נחמן מברסלב

סוכות – להאכיל את הראש

המם של רבי נחמן

בואו להיות שותפים שלנו בפרויקט סיפורי המעשיות המיוחד לקראת ההילולה של רבי נחמן!

לא עבר זמן רב מאז שנסענו לאומן שבאוקראינה במסירות נפש והטירוף של ימים אלה, לקיבוץ הגדול של יהודים מכל מכל רחבי העולם הגיעו לאומן, כדי לקיים את צוואתו וקריאתו של רבי נחמן להיות אצלו בראש השנה “איש בעל יעדר!”

למעלה מ-200 שנים חלפו מאז קריאתו ומאז שהתגלה והחל להפיץ את משנתו בעולם, נראה שכאילו זה קרה ממש לא מזמן, וכל מה שאמר נשאר כמו דיבור רענן שתמיד ניתן ליישום בחיי היומיום שלנו, עצות שנאמרו אז נראות כל כך אקטואליות ורלוונטיות לחיים שלנו היום, 211 שנים אחרי שהסתלק מן העולם!

ואכן, כל מי שקורא את דברי רבי נחמן מרגיש שהוא מדבר ישירות אליו. בבהירות מדהימה מציין רבי נחמן את הניסיונות האמיתיים בעידן המודרני שלנו: התמוטטות התא המשפחתי ומערכות היחסים בין בני האדם במשפחה ועם הסובבים אותם, העלייה בשכיחות הדיכאון, החרדות וההפרעות הנפשיות שלא מעט מבני העולם סובלים מהן, התלות בכל מיני תאוות –  סמים, אלכוהול ובכל דבר אחר שמקהה את הנפש, הבדידות הקיומית שכל אחד מאיתנו חווה בעיקר בימים אלה של מגיפת קורונה בעולם, אפילו שאנחנו מוקפים בעושר וברכוש, ידע ואינפורמציה, טכנולוגיה ומה לא, יותר מכפי שידע כל דור אחר בהיסטוריה.

למעלה מ-200 שנים חלפו מאז קריאתו ומאז שהתגלה והחל להפיץ את משנתו בעולם, נראה שכאילו זה קרה ממש לא מזמן, וכל מה שאמר נשאר כמו דיבור רענן ומחיה!

ורבי נחמן, בנעימות אבהית מלאה באהבה שמעניק לכל אחד מאיתנו, תמיד מעודד. לא תקראו ממנו שום מילה מייסרת, מכאיבה, שום הטפות מוסר, ובטח לא אצבע ‘נו נו’ מאשימה חלילה. כלום. אפילו לאדם שמרגיש שהוא כל כך שקוע עמוק בחטאים שלו, עד שלעולם לא יוכל לקום שוב, גם לו מבטיח רבי נחמן “תמיד יש תקווה. בכל יום יש לך את הכוח להתחיל מחדש”.

כי התחלה חדשה – היא אחד מכללי הזהב של רבי נחמן, אותו צרור כללים שמעניקים לנו כוח אדיר לקום ולהמשיך הלאה, צרור מפתחות לכל מיני דלתות שאם רק נפתח אותן נזכה לאור גדול, לישועות, לשמחה ולכל הדברים הנפלאים שרבי נחמן גילה לנו ושמחכים לנו ממש מאחוריהן.

בנעימות אבהית רבי נחמן מושיט לך יד ומבטיח ש"תמיד יש תקווה ובכל יום יש לך את הכוח להתחיל מחדש!"

בנעימות אבהית רבי נחמן מושיט לך יד ומבטיח ש”תמיד יש תקווה ובכל יום יש לך את הכוח להתחיל מחדש!”

ולמרות שפיזית רבי נחמן לא נמצא בגופו בעולם הזה, אבל באמצעות משנתו האדירה והמחייה – הוא הכי חי איתנו. למעשה, היום אנחנו יכולים להכריז ולומר שההשפעה של רבי נחמן גדולה יותר מזו של המנהיגים בדור הזה!

והיום, כאשר אנחנו מציינים 212 שנים לפטירתו, לכל אחד מאיתנו יש את ההזדמנות הנפלאה להיות חלק מהמשימה של רבי נחמן בעולם הזה – להפיץ את אור הבורא, את כוח התפילה, ההתבודדות – התפילה האישית, ההפצה וזיכוי הרבים. ליהנות מהעומק שיש בספרים הנפלאים שהשאיר לנו, ביחד עם תלמידו המובהק – רבי נתן מברסלב!

כך תקיימו את דברי רבי נחמן – האש שלי תוקד עד ביאת המשיח! ותמשיכו בדרך הנפלאה הזו לשמור שהאש של רבי נחמן תמיד תבער עד ליום הגאולה, ליום בו יבוא משיח במהרה בימינו אמן.

ויהי רצון שתתברכו משמים על ידי הצדיק האדיר הזה בשנה של שפע, בריאות ושמחה, אמן!

תדליקו נר לצדיק, למדו משהו מספריו הנפלאים, התפללו ובקשו מבורא עולם, בזכות הצדיק שהוא מליץ יושר נאמן, את כל משאלות ליבכם, שיתגשמו לטובה ולברכה, אמן.

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיו, וכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.

מאמרים מרתקים נוספים לחג הסוכות ושמחת תורה תמצאו בקישור הזה. תיהנו!

מאמרים קשורים

הוספת תגובה