דף הבית חגים ומועדים שבועות – המסע אל היום החמישים

שבועות – המסע אל היום החמישים

מאת: חיה רבקה זבולינסקי
image_print

אנחנו עושים את המסע אל היום החמישים עם זר ריחני של מצוות כל הדרך להר סיני, בדיוק כמו לפני למעלה משלושת אלפים שנים, ומקבלים את המתנה הגדולה – התורה!

רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו כיצד לחיות את ההווה, את העכשיו, במיוחד בזמנים מיוחדים כמו חג השבועות.

במשך שבעה שבועות ספרנו את העומר (מאז הלילה השני של פסח). במהלך 49 הימים של העומר מה שאנחנו, בעצם, עושים הוא מסע אל היום ה-50 – אל חג השבועות דרך 49 שערי תשובה.

כן, ככל שאנחנו סופרים כך אנו מטהרים את עצמנו וחוזרים אל בורא עולם באהבה וביראה, מתאחדים עם הקב”ה עם כל יום שאנו סופרים ומתמקדים בלהיות נוכחים בהווה במסע המיוחד אל היום המיוחד – חג השבועות.

יום אחרי יום אנחנו סופרים: היום יום אחד לעומר, היום שני ימים לעומר… וכן הלאה. כאשר אנחנו מגיעים לשבועות, זה אומר שהגענו לשער ה-50.

אולי גם זה יעניין אתכם:

שבועות – להתחיל מחדש

שבעות – קבלת התורה הפרטית שלי

שבועות – תורתו היא אהבתו

לגדול ולגלות את האמונה

רבי נחמן מברסלב מסביר שהשער החמישים הוא התשובה של השם יתברך, כאשר הקב”ה חוזר כביכול אלינו. מעין חזרה ושיקום. עשינו את כל העבודה הזו, ספרנו בחריצות את העומר, עבדנו על שיפור המידות, תיקנו את תכונות האופי שלנו, שברנו את ליבנו על הפעמים בהן הרשינו לעצמנו להתרחק מבורא עולם ועוד עבודה רוחנית אדירה, אבל בחג השבועות – אז הקב”ה חוזר אלינו. וזה מדהים.

בחג השבועות יש לנו קשר מיוחד עם הקב”ה, שמהווה את אחד הקשרים הייחודיים בתולדות הבריאה. את נקודת החיבור של הקשר העצום הזה אנו מייחסים לזמן מתן תורה, היום בו הקב”ה נתן לנו את התורה.

מה שקורה בחג השבועות הוא שאנחנו מקבלים את התורה כאילו אנחנו עומדים שם – במורדות הר סיני, בדיוק כפי שהתורה ניתנה לנו בפעם הראשונה. הקבלה לא הייתה רק אז, לפני 3334 שנים אלא מתרחשת בהווה. היום, בדיוק כמו אז, נהיינו לעם והיום אנחנו מקבלים אותה!

בחג השבועות יש לנו קשר מיוחד עם הקב"ה אחד המיוחדים והייחודיים בתולדות הבריאה

בחג השבועות יש לנו קשר מיוחד עם הקב”ה, אחד המיוחדים והייחודיים בתולדות הבריאה…

מתן התורה הוא מעשה האהבה הגדול ביותר. כאשר אדם נותן משהו למישהו והוא מקבל אותו באהבה והערכה זה יוצר קשר עמוק ביניהם, עשיר ומשמח יותר. כאשר הקב”ה נותן לנו את התורה ואנחנו מקבלים אותה ביראה, באהבה ובהערכה – אנחנו יוצרים ביחד קשר הדוק ואינטנסיבי שאין שני לו. אנחנו קושרים את עצמנו לבורא עולם. זה קשר של שמחה ויראה שכל אחד מאיתנו מסוגל לחוות אותו, כמובן, אם נשקיע ונעבוד עליו על בסיס יומי.

רבי נחמן אומר לנו שחשוב מאוד שנחגוג את כל המועדים והימים הטובים, ובעיקר את שלושת הרגלים – ושבועות הוא אחד מהם – בשמחה גדולה. מה שקורה בכל חג, כולל שבועות, הוא שכל המצוות שאנו עושים במהלך השנה נאספות יחד, הן באות יחד בזר ריחני כדי להביא לנו ולבורא עולם את הניחוח המתוק של השמחה שיש ביום טוב.

שהיה לכם מסע מעורר השראה ומלא שמחה ביום המיוחד הזה בשנה, היום החמישים – חג השבועות!

שיהיה לנו חג שמח!

(המאמר מבוסס על דברי רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהר”ן נו).

מאמרים מרתקים וסוחפים על חג השבועות ומתן תורה תוכלו למצוא כאן! אתם מוזמנים ליהנות ממגוון רחב של מאמרים מרתקים, מחכימים וסוחפים בנושא חגים ומועדים בקישור הזה.

מאמרים קשורים

הוספת תגובה