כשיש כוח רצון השמים הם הגבול!

כשיש כוח רצון השמים הם הגבול!

השמים הם הגבול, עכשיו תוסיפו למשוואה פרמטר עם משקל עצום: כוח הרצון, ותראו לאן אתם מגיעים! עדי שאלה ואנחנו ענינו.

שלום לכם,

רציתי לדעת מה מרגישים ואם אפשר לחוות את התוצאות של רצון חזק בחיים? וגם, האם אפשר כנגד כל הסיכויים להצליח להשיג את מה שאני רוצה רק מתוך כוח הרצון?

תודה ומחכה לתשובה, עדי

שלום גם לך עדי היקרה,

ראשית, כוח הרצון הוא הכוח בהא הידיעה שקיבלנו מבורא עולם, בנוסף לכוח הדיבור, ויחד עם שני הכוחות הללו השמים הם הגבול!

אולי גם זה יעניין אתכם:

איך אפשר להתחזק באמונה?

איך אני יכול להיות שמח?

מה הגישה שלך?

פעמים רבות יש לנו רצון חזק לעשות משהו טוב, אבל זה פשוט לא אפשרי באותו רגע. במקרים כאלה, אחת העצות היא לקחת את הרצון הזה שלא הושלם וליישם אותו על משהו שאנחנו כן יכולים לעשות.

אחת העצות היא לקחת את הרצון הזה שלא הושלם וליישם אותו על משהו שאנחנו יכולים לעשות!

דוגמה? בבקשה. זה היה בראש חודש ומאוד רציתי להתפלל את ההלל שבתפילה, היה לי כל כך הרבה על מה להודות ולשבח את בורא עולם, וההלל הוא הזדמנות נפלאה שלא מגיעה כל כך הרבה. אבל עם עין ורגל אחת על מרוץ החיים, והשנייה על רשימת המטלות ההולכת וגדלה שלי הבנתי שלא אספיק להגיע לזה. אז לקחתי את הרצון להלל את השם, ובזמן שבישלתי ארוחת ערב שרתי לבורא עולם. זה היה משהו שיכולתי לעשות, לשבח אותו ולהודות לו במילים שלי. וכן, זה היה הלל שלי לבורא עולם.

אני יודעת בצורה מאוד בהירה שכאשר אני נתקלת במכשולים ומניעות בחיים, וכל מה שאני עושה ורוצה למרות כל המכשולים הללו – חשוב ויקר בעיני בורא עולם! לכן היצר הרע עובד קשה להכשיל או לעצור אותי מלהמשיך, לייאש ולדכא או כל תחבולה אחרת שהוא בוחר להשתמש בה.

למרות כל המכשולים והמניעות בחיים צריך תמיד להמשיך הלאה!

למרות כל המכשולים והמניעות בחיים צריך תמיד להמשיך הלאה!

אני זוכרת כשבעלי נסע פעם לחו”ל לנסיעת עבודה, לפני ראש השנה, לא היה לי קשה להיות לבד, אבל מהרגע שהוא עלה למטוס לאומן הילדים פתאום התחילו להתנהג בצורה בלתי נתפסת. וזה לא היה נעים. התגובה הראשונה שלי הייתה כעס, אבל מהר מאוד הבנתי את המסר שהדהד לי בקול רם באוזניים:

כל זמן שהנסיעה הייתה בגלל נסיבות גשמיות – עסקים, עבודה וכו’, היצר הרע היה בסדר עם זה, ולכן הכל היה רגוע. אבל ברגע שהנסיעה הייתה בעניינים רוחניים – ראש השנה אצל רבי נחמן מברסלב! אז היצר הרע נכנס לפעולה וניסה לעשות הכל, אבל הכל, כדי שאצא מדעתי ושהשלווה בבית תופר.

אני מודה לבורא עולם שנתן לי את זווית הראיה הזו על המצב, זווית הראיה שרבי נחמן מעודד אותנו לאמץ בחום כדי שנוכל להתמודד עם אתגרי החיים – ואותו ראש השנה עבר בשלום ובשמחה.

כך אני זוכה לממש את כוח הרצון למרות המניעות, למרות ניסיונות ואתגרים ולהשיג את המטרות והתכלית שלי. וכמובן, לא לאפשר להם להפחיד את הרצונות שלי לעשות את מה שנכון.

בהצלחה!

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.