חנוכה – להתחבר לשמחה

חנוכה להתחבר לשמחה
איך מתחברים לשמחה ולחג החנוכה שמגיע בחורף ולא רק בגלל הסופגניות והסביבונים?

 הוא מגיע באמצע החורף, והשנה עם מגיפת הקורונה שלא מקילה על העניין הזה. לא מעט אנשים שיצא לי לפגוש סובלים מבעיות זהות – חנוכה נחגג במקביל לחגם של אומות העולם, ואותם אנשים חווים סוג של ‘תחרות’ עם מה שיש לחג שלנו להציע, לעומת ולהבדיל, למה שהחג שלהם מציע.

בכל אופן, מסורת היא במשפחות רבות לתת מתנות, לאכול סופגניות ולביבות לטקס ולהדליק את החנוכייה, לשיר שירים שמחים וליהנות עם חברים (השנה גם זה שונה בגלל הקורונה). במשפחות אחרות מתאמצים קצת יותר כדי להבין את הרקע ההיסטורי של החג, והדיונים על חנוכה נוגעים במה שהיוונים עשו – טימאו את בית המקדש ובניצחון של המעטים על הרבים – המכבים שהחזירו את הזכות לקיום דת ופולחן באופן חופשי שוב.

אבל לא רק זה חנוכה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

חנוכה – כל הסיבות לומר תודה!

מרגיש קטן בחנוכה

תספרו אותם – שמונה ימים של תודה!

המתנה של אלוקים בחנוכה

חנוכה והבית שלי

חנוכה ושפת הבריאה

הדלקתי נרות חנוכה, מה עכשיו?

חנוכה – להאיר את הלילה

חנוכה – כנגד כל הסיכויים!

חנוכה – לילות הזהב של החורף

הסיפור של חנוכה

חנוכה – הנרות של רבי נחמן

רבי נחמן מברסלב מתחיל את דבריו באחת התורות בספרו ליקוטי מוהר”ן (ח”ב, ב) כשהוא שם את הפוקוס על משהו מעניין: “ימי החנוכה הם ימים של תודה והודיה”, ואז הוא מצטט חלק מתפילת שמונה-עשרה שאנו מוסיפים בחנוכה – “על הניסים” ואומר, “וקבעו (החכמים) שמונת ימי חנוכה אלו להודות ולהלל לשמך הגדול”.

מה שהחכמים ורבי נחמן לא הכלילו בימים אלה באופן בולט הוא את הסופגניות ולביבות הלטקס, הסביבונים ועוד אספקטים שמוכרים לנו כחג החנוכה. ולא, לא מתוך התעלמות!

רבי נחמן מלמד אותנו שהתענוג הגדול ביותר שאדם יכול לחוות הוא, כאשר הוא נמצא במצב של תודה והכרת הטוב לבורא עולם!

רבי נחמן מלמד אותנו שהתענוג הגדול ביותר שאדם יכול לחוות הוא, כאשר הוא נמצא במצב של תודה והכרת הטוב לבורא עולם, כי התודה עצמה קשורה לעולם הבא, שם כל הנשמות חוות תענוג שנמצא במרחק שנות אור מכל תענוג פיזי או רגשי שאנחנו מכירים או יכולים לחוות אי פעם וליהנות ממנו בעולם הזה. התענוג מגיע מהקרבה שלנו לבורא עולם בעולם הבא, וככל שאנו קרובים למקור הרוחני שלנו, כך התענוג של הנשמה יהיה גדול יותר.

חנוכה זה לא רק סופגניות וסביבונים אלא גם שמחה עילאית

חנוכה זה לא רק סופגניות, סביבונים ושירים, אלא גם שמחה עילאית ממקום גבוה!

חז”ל מלמדים אותנו, שבאחרית הימים, ימות המשיח, המציאות תהיה מלאה בהכרת וידיעת הבורא. לא נצטרך להישען על האמונה שלנו, אלא לדעת את הקב”ה ולחוות אותו במעורבות שלו בחיים שלנו בצורה ברורה ופתוחה. חז”ל גם לימדו אותנו שבזמן הזה כל הקורבנות יתבטלו חוץ מקורבן התודה. כלומר, שכל העניין של אותו זמן עליו הם מדברים יהיה תודה והלל לבורא עולם.

פשוט.

אבל רבי נחמן מלמד אותנו גם שאנחנו לא צריכים לחכות לעולם הבא, או עד שמשיח יבוא במהרה בימינו, אלא להתחיל לחוות את התענוג העצום הזה כבר עכשיו.

איך?

פשוט.

לחיות את החיים שלנו עם תודה והכרת הטוב לבורא עולם, ולחוות את התודה עם הלל ושבח. זה מה שייתן לנו את הכוח להתחבר לאותה שמחה עילאית של העולם הבא כבר עכשיו!

חנוכה שמח!

יש לנו מאמרים נפלאים לחנוכה, אתם מוזמנים לקרוא וליהנות בקישור הזה. ולא רק, בקטגוריית חגים ומועדים תמצאו מבחר גדול של מאמרים מרתקים וסוחפים, הקליקו כאן ותיהנו!