השיעור המאלף של הסביבון

השיעור המאלף של הסביבון

הסביבון הוא אחד הכוכבים של חג החנוכה, מיד אחרי הסופגנייה, אבל מה באמת אנחנו יודעים על השיעור המאלף שהוא מלמד אותנו כל שנה?

אנחנו מסובבים ומסובבים אותנו… אבל מה באמת אנחנו יודעים עליו? האם נתנו את דעתנו על השיעור המאלף שהוא מלמד אותנו כל שנה?

סביבון, המשחק המסתובב והמהנה שהילדים והמבוגרים נהנים לשחק בו בחנוכה. יש לו ארבע צלעות שעל כל אחת מהן רשומה אות: נ, ג, ה, פ – ראשי תיבות של: נס גדול היה פה – דבר המרמז על נס המנורה שהתרחש בבית המקדש השני. המכבים אומנם הצליחו לפלס דרך בתוך כל החורבן שהיוונים הותירו אחריהם בבית המקדש, אבל מצאו רק פך שמן טהור שהספיק ליום אחד. וכאן מתגלה הנס במלוא אורו והדרו: הפך הקטן הזה הספיק להאיר את המנורה שבבית המקדש במשך שמונה ימים! ולא רק, אלא ניתן היה גם להכין ממנו שמן חדש טהור.

אולי גם זה יעניין אתכם:

סוד הסביבון

הדלקתי נרות חנוכה, מה עכשיו?

חנוכה – להאיר את הלילה

חנוכה – כנגד כל הסיכויים!

רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו שיעור עמוק ונפלא על המשחק הפשוט הזה שכולנו כל כך אוהבים בחג החנוכה:

בגדול: הסביבון מלמד אותנו שלכל דבר יש רק מקור אחד.

עכשיו, למסר של האותיות:

האות נ – מייצגת את המילה ‘נבדל’, לומר לנו שהיסודות הרוחניים של הבריאה מופרדים ונבדלים מהעולם החומרי והגשמי.

האות ג – מסמלת את הגלגל – גלגל המעברים והתמורות שעליו מסתובבת כל המציאות.

האות ה – מייצגת את מה שהיה ידוע בימי קדם כ”היל” – ה”אֶתֶר” הקדמוני או החומר הראשוני – הבראשיתי שנוצר ממנו הכל.

האות פ – בסביבון מייצגת את המקום בו התרחש הנס – פה, בעולם השפל הזה.

הנס היה שהוא הספיק להאיר את המנורה בבית המקדש במשך שמונה ימים, ולא רק, אלא גם היה ניתן להכין ממנו שמן חדש טהור!

מנקודת המבט שלנו בעולם החומר האלמנטים הללו נראים מנותקים במקצת, כמו ארבעת המישורים הפונים זה מזה, אבל למעשה כולם כפופים לתכנית האב של אלוקים ומסתובבים בצורה מאוזנת כחלקים ממבנה אחד.

הסביבון מלמד אותנו שכל המציאות היא למעשה רק הבגד המקיף את האלוקות, והכאוס לכאורה שלה הוא למעשה תנועה מתוזמרת שעוקבת אחרי תכנית אלוקית עמוקה. למרות שבשלב זה אנחנו לא יכולים להבין איך כל האלמנטים הנבדלים הללו ושלל הגורמים בקיום שלנו פועלים יחד בתנועה משולבת אחת, יגיע הזמן שבו נוכל לראות איך הכל משתלב בצורה אחידה ופשוטה.

הסביבון מלמד אותנו שכל המציאות היא למעשה רק הבגד המקיף את האלוקות!

הסביבון מלמד אותנו שכל המציאות היא למעשה רק הבגד המקיף את האלוקות!

אלוקים יקר, תן לי אמונה עמוקה שכל מה שקורה הוא חלק מתכנית האב שלך. עזור לי להאמין שגם לתנועה האקראית לכאורה של הסביבון יש סיבה. למרות שהחיים ברובם בלתי נתפסים, כשהם מסתובבים לאורכם הם מתנהלים לפי דפוס. אולי עדיין לא הבחנתי במשמעות שלהם, אבל אני יודעת שזה אמיתי. אנא, בורא יקר, האר את חיי בנוכחותך בזמן שאני מסתובבת כך שאוכל לקבל את כל מה שקורה איתי וסביב בקור רוח, שלווה ושמחה אמיתית, אמן.

יש לנו מאמרים נפלאים לחנוכה, אתם מוזמנים לקרוא וליהנות בקישור הזה. ובנוסף, בקטגוריית חגים ומועדים תמצאו מבחר גדול של מאמרים מרתקים וסוחפים, הקליקו כאן ותיהנו!