אלול – תצחקו כל הדרך לראש השנה! מי אמר שצריך לבכות?

מי אמר שצריך לבכות ולפחד שכשחודש אלול מגיע? תצחקו כל הדרך לראש השנה כי יש לכם סיבה טובה לעשות את זה!

רבי נחמן מגלה לנו שחודש אלול הוא ראשי תיבות של המילים המפורסמות של שלמה המלך על אשת החיל (האותיות במילים המודגשות): “עוז והדר לבושה ותצחק ליום אחרון” – כוח והדר הם הלבוש שלה, והיא תצחק עד יומה האחרון.

זאת הגישה בה אנו צריכים לנהוג במהלך חודש אלול – לדעת שאנחנו באמת אהובים על הקב”ה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אלול – יצאתי למסע המיוחד לאני האמיתי שלי

אלול – ההזדמנות האדירה שלנו לחופש אמיתי

אלול – לשמוח במעט הטוב

זו הסיבה שהמזל של חודש אלול הוא הבתולה, משום שזה מראה עד כמה העם היהודי אהוב על הבורא, כמו הכלה שלו. ובמיוחד בחודש שלפני יום הדין, כאשר אנו פועלים לתיקון החסרונות שלנו, עלינו לעבוד על היכולת לדעת ולהכיר את הכוח העוז וההדר שלנו. כי כידוע, תשובה כנה באמת פועלת לשינוי העבר וריפויו, לכן באמת נוכל לצחוק עד יומנו האחרון אם נתקן את הטעון שיפור, ממש כמו הכלה החדשה והאהובה שמגיעה טהורה ונקיה ביום חופתה.

זאת הגישה בה אנו צריכים לנהוג במהלך חודש אלול – לדעת שאנחנו באמת אהובים על הקב”ה!

והנה הסבר מעניין של חסידי ברסלב לעניין הלבוש: על ידי שאנו חוזרים ומתקרבים לאלוקים, אנחנו עוטים על נפשנו גישות ופעולות חדשות לגמרי, דבר שגורם באופן טבעי “לשמוח ברעד” – לצחוק ליום האחרון – ולייחד את האהבה והשמחה ויראת הכבוד שלנו לאלוקים.

אלול – אני לדודי ודודי לי

אלול – אני לדודי ודודי לי…

אלוקים יקר, הראה לי איך הופכים את החטא לזכות. עזור לי להסיר את הלבוש-גוף הישן, ולהתעטף במשהו טוב יותר, פחות אנוכי ורדוד. הרשה לי לחוש את שמחת החיבור הפנימי שלי אליך כדי שאוכל לצחוק עד יומי האחרון, אמן.

 מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.