לחיות את ההווה

הבן שלי החליט להעמיד את שיווי המשקל שלי במבחן ואלוקים הפך את זה למתנה מתוקה: לחיות את ההווה! איך? כנסו וגלו!

ילדים זה שמחה, לאף אחד אין ספק בזה.

וילדים… זה גם המון התבוננות ולימוד נפלא שבורא עולם מעביר לנו דרכם.

הבן שלי החליט להעמיד את שיווי המשקל שלי במבחן לא פשוט, ואני החלטתי שאת המבחן הזה אני פותר ביחד עם בורא עולם בהתבודדות – לעשות לו “אזמרה” (דן אותו לכף זכות על ידי רשימת הטוב כל יום במחברת).

וכל פעם, בכל התבודדות מתוקה בשעות הבוקר המוקדמות בפינה שאני כל כך אוהב – ליד החלון מוקף בעציצים בתוך הבית ועצים וירוק שמקיפים את הבית – הקב”ה מגלה לי עוד כמה סודות קסומים, תובנות שמשנות את זווית הראיה שלי עליו, אך בעיקר על עצמי.

אחת התובנות, וכזו שהמחישה את החוצפה שחשבתי שיש בו אך היא בהחלט קיימת בי – הייתה על העניין של הזמן שאני משקיע בהזמנת ספרים אונליין, למרות שהספרייה בבית עמוסה בספרים. רוטינת ההזמנות אונליין פשוט שדדה אותי מהיכולת לחיות את ההווה, מכיוון שכל הפוקוס שלי היה על התאריך שהספר יגיע. היא גם שדדה ממני את היכולת לחיות בהווה, מכיוון שברגע שהספר, סוף סוף, הגיע ניסיתי לגנוב קצת זמן ולצלול בתוכן שלו. זה, לצערי, היה בא פעמים רבות על חשבון הזמן שלי עם אשתי והילדים.

אולי גם זה יעניין אתכם:

איזו חוצפה!

ילדים גדלים באהבה

למה צריך הרבה ילדים?

שני ילדים שתי דרכים בחינוך הילדים

מציאות אחרת

ילדות קשה והתרופות של רבי נחמן

למען הילדים

ההכרה של לחיות בהווה גם היא חלק מאזמרה, לכן החלטתי לעשות משהו בנדון כדי לרפא את המצב. היצר הרע שלי קפץ מיד והציע לי להפסיק את ההזמנות אונליין מיד למשך החודש הקרוב, מכיוון שהוא ידע שלא אעמוד בזה והכישלון הזה יוביל בעיקר לעצבות וריחוק מבורא עולם. וזה מרשם בדוק ומוצלח לנפילות רוחניות. אז לא, לא נתתי לו את זה. מה כן עשיתי? קיבלתי על עצמי לא להזמין ספרים באותו יום (וכל יום אני מוסיף עוד יום ובוחן היכן אני עומד עם הקבלה הזו, לכן הכל מדוד ושקול ונעשה בצורה נבונה).

אומרים שהמתנות הכי יקרות מגיעות באריזות קטנות וגם לא בבת אחת, וזה מה שהיה למחרת. שוב מתנה מיוחדת – עוד תובנה מקסימה שבורא עולם נתן לי בהתבודדות: הקשר שלי עם בורא עולם. בהתחלה, התובנה הזו הרגישה לי כאילו מונחים על הראש שלי מלא סלעים, כי איך יכול להיות שנדבר על הקשר? אנחנו כל יום נפגשים… אבל זהו, העניין הוא שצריך להרגיש את זה באמת. לא רק שבורא עולם קיים וזהו. לא רק שצריך להאמין בו, אלא להרגיש את האמונה, את הקרבה שלו, את האהבה שלו. אז ביקשתי ממנו שיעזור לי להרגיש את הקשר הזה בצורה הכי אמיתית, שימלא את הלב שלי באמונה ושארגיש שהוא איתי תמיד.

ההכרה של לחיות בהווה גם היא חלק מאזמרה, לכן החלטתי לעשות משהו בנדון כדי לרפא את המצב!

ואז זה הכה בי. למה בורא עולם מדבר איתי על זה? התשובה לא איחרה להגיע. יום קודם ציינתי בשיחה עם מישהו שאנשים בקהילה שלנו חסרי אמונה. ברור שדיבור כזה הוא בדיוק ההיפך מאזמרה, מלמצוא נקודות טובות באחרים. אני הרי כל כך מתאמץ למצוא נקודות טובות בילד שלי, עד שכנראה שכחתי לקיים את הדיבור האדיר הזה של רבי נחמן מברסלב גם באנשים אחרים. חיצי ביקורת, גם אם כביכול נאמרים בשיחה נעימה, הם ממש לא אזמרה, וזאת חוצפה לדבר על הילדים של בורא עולם! והכנות מתבקשת: איך אני נראה בעיני אחרים? אם אכין רשימה של החסרונות שלי היא תהיה ארוכה…

אומרים שהמתנות הכי גדולות מגיעות באריזות קטנות

אומרים שהמתנות הכי יקרות וגדולות מגיעות באריזות קטנות…

ההודאה בטעות שלי היא חלק גדול בריפוי והתיקון של הבעיה.

“אבא יקר! עכשיו אני מבין למה נתת לי לדבר על הקשר שלנו, על זה שאני לא מרגיש אותך ושאתה חסר לי. אמרתי דברי ביקורת על משהו שאנשים אחרים עושים, ובעצם, אני בעצמי עושה את זה. עזור לי בבקשה לפחות היום לא לדבר רע על אף אחד ולראות רק את הנקודות הטובות”.

ובבת אחת הנוכחות המתוקה של בורא עולם התפשטה בתוך הבית שלי שוב, ושאר ההתבודדות הייתה כל כך נעימה, מלאה בדיבורים מחזקים ואמיתיים. סוף סוף, הרגשתי את הקשר שלי עם בורא עולם.

והילד? הקשר בינינו רק מתחזק והמחברת מתמלאת כל יום בעוד ועוד תובנות ונקודות טובות.

לא רק שלו, גם שלי.

מאמרים מרתקים נוספים בתחום הורות וחינוך הילדים תמצאו בקישור הזה.