כשהעומס והרגשות מציפים אותנו

כשהעומס והרגשות מציפים אותנו

צריך רק שלוש טכניקות כדי לג’נגל בשלום במצבים של הצפה רגשית, או כפי שקרה, בגלל אינטראקציה אחת שלילית בתקופות עמוסות ומלאות עשייה!

שבוע שעבר היה אחד מאותם שבועות. עסוקה, עסוקה! והכי כיף, שזה היה רק עם דברים טובים.

אבל כשאני צריכה לג’נגל בין יותר משלושה דברים, יש תחושה של הצפה והרגשות גם הם מציפים. בלו”ז יש את התחזוקה השגרתית של הבית פלוס אימהות פלוס עבודה בעסק שלי, ולפעמים עזרה בעסק של בעלי.

אחר כך הייתי צריכה ללוות את אחד הילדים שלי יום שלם לגרסה הדתית של התכנית “דה וויס” בה הוא התמודד, להגיע לפגישה הראשונה מתוך ארבעת המפגשים של צמיחה והתפתחות אישית עם המנטורית שלי – חנה רוס כהן, דבר שעזר לי מאוד לקחת את שגרת הבריאות שלי שלב אחד גבוה, לתכנן חופשת קיץ, בר מצווה של הילד, יום נישואין שלא חגגנו כבר עשר שנים… והרשימה עוד ארוכה. בערך.

אולי גם זה יעניין אתכם:

חיים תחת לחץ – יום, שנה ושבוע

לא רק אקשינגה, את אשת חיל!

השמים מחייכים אלי?

זה מתחיל כאן ועכשיו

הפגישה שלי עם חנה רוס – בנוסף להחלטה להעלות את השבועות הקרובים שלב נוסף בכושר ובשגרת האכילה הבריאה שלי – הייתה סופר מרגשת, אבל גם כרוכה בשינוי השגרה והקצאת זמן לקריאה בנושא ועוד כמה דברים שהיו על הפרק.

ואז, התרחשה אינטראקציה שלילית עם מכרה מסוימת. מיותר לציין שהכבדות שהתחילה להתפשט בתוכי הרגישה מעיקה וכואבת יותר מתמיד.

ולאן אני הולכת עם כל זה? מה אני עושה במצבים כאלה?

ישנן שלוש טכניקות בהן אני משתמשת להירגע ולקבל בהירות, אותן אני רוצה לשתף אתכם כי גיליתי שהן מאוד עוזרות ושימושיות. בשתיים הראשונות אני בדרך כלל משתמשת אחת אחרי השנייה, ובשלישית לפי המצב, אם יש צורך.

הראשונה – לשבת בבקרים לפני שאני מתפללת ולכתוב את כל מה שאני צריכה לעשות ביום הזה, כמו גם את איך שאני מרגישה בעניין ואיפה אני אוחזת בחיים, את המטרות שלי לאותו יום, את מה שמטריד אותי ואיך אני יכולה לתקן את זה. וכמובן, להודות לבורא עולם על הכל. ברגע שזה על הנייר ועברתי על הכל אני מרגישה יותר קלה, ולרוב אני גם מקבלת כמה תובנות מקסימות איך להתמודד עם משהו ולעבור את המצב על הצד הטוב ביותר.

השנייה – אחרי שאני עושה את זה, אני עוצמת את העיניים שלי ומשחררת את כל מה שעיבדתי מהפסקה הקודמת, את כל החישובים וכל מה שעלה תוך כדי התהליך, ומנסה להבין את קו החשיבה האחר שנקטתי בו, או זה שקיבלתי עכשיו. קצת קשה לתאר את זה במילים, אבל אני פשוט מנסה לזרום עם המציאות שכבר זורמת ומתרחשת, ולא משנה איפה המוח שלי אוחז בה. לעתים קרובות, אחרי שאני עושה את זה, יכול להיות שתהיה לי תחושת בטן חזקה לגבי משהו, שלרוב ובאופן מדהים מוכיח שזה הדבר הנכון שצריך לעשות, שהלכתי על כל הקופה ובגדול! כלומר, ששמתי את הכסף על הדבר הנכון.

ברגע שזה על הנייר ועברתי על הכל אני מרגישה יותר קלה, ולרוב אני גם מקבלת כמה תובנות מקסימות איך להתמודד עם משהו ולעבור את המצב על הצד הטוב ביותר.

השלישית – זה דבר שאני עושה בכל זמן במהלך היום כשאני מרגישה מוצפת, או כשכבדות משתלטת עלי: לעצור הכל ולנשום כמה נשימות עמוקות. אני נושמת באיטיות ומאוד עמוק, מחזיקה את הנשימה למשך שלוש שניות, ואז נושפת אותו החוצה לאט. וזה כל כך עוזר.

אחרי שהשתמשתי בטכניקות האלה בשבוע שעבר, זה הכה בי: בכל פעם שאנחנו מחליטים לתקן ולהשתפר, או לשדרג את סגנון החיים שלנו, להיפטר מהרגלים, לעלות בדרגות הרוחניות – שכוללות על הדרך את תשלום החובות שלנו (או חלקם) לבורא עולם ולבריאה, זה עלול להרגיש כבד. אבל למעשה, זה רק היצר הרע שלנו שעושה את העבודה שלו – לנסות למשוך אותנו למטה כשאנחנו מגיעים לרגע של השינוי, כלומר לרגע שאנחנו רוצים לעלות.

להוציא את האגו מהמשוואה, זה מה שמתבקש מאיתנו לעשות

להוציא את האגו מהמשוואה, זה מה שמתבקש מאיתנו לעשות!

ובעניין אותה אינטראקציה שלילית שהייתה לי עם אותה מכרה – הבנתי שכולנו בעצם נמצאים ברמות שונות של הבנה. אף אחד לא רע או טוב יותר או ראוי יותר. אני לא צריכה לשכנע אף אחד בשום דבר. אני יכולה לעמוד בכוח ובהבנה שלי את המציאות, ופשוט, לעבוד על הוצאת הגאווה שלי מהמשוואה.

ויש לנו את היכולת לנצל את היודע הנובע בתוך הלב שלנו! התשובה נמצאת ממש בתוכנו.

כי לפעמים, המשפחה או החברים לא תמיד מבינים את הבחירות שלנו להתפתח ולצמוח. החברה בהחלט לא אוהבת את אלה שמשאירים מאחור את הנורמות של המיינסטרים. ועם זאת, כאשר יש לנו בהירות והבנה בנושאים וחוקי-חיים מסוימים, זה כמו אור מנחה שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנו.

אני מאחלת לכולנו להמשיך לעורר השראה ואנרגיות בפיתוח אורח החיים וקבלת הבחירות המסונכרנות עם רצונו של בורא עולם. הקב”ה ברא את העולם הזה עם חוקים ששולטים בכל דבר שאנו עושים, ושתמיד משמשים להנחות ולתקן אותנו בחזרה לחוקיו של הקב”ה לבחירת החיים.

“העידותי בכם היום את השמים ואת הארץ, החיים והמוות נתתי לפניך, הברכה והקללה, ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך” (דברים ל, יט).

תבחרו בחיים! ויהי רצון שהבהירות והאור האלוקי ידריכו אותנו ויהיו איתנו תמיד, אמן!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.