חוסר אנרגיות? זה סימן ברור!

חוסר אנרגיות? זה סימן ברור!

אם סיטואציה בחיים בכל תחום או פרויקט או לקוח נמצאים על ספקטרום הצמרמורת, זה אומר שהאנרגיות שלך נסחטות וזה הזמן לעצור!

לפני כמה ימים עזבתי, סוף סוף, פרויקט עבודה בגלל סיבות טכניות. וגם… בגלל שהאנרגיות שלי נסחטו ונשאבו ממנו בלי רחמים. האמת שהתמהמהתי קצת בלשחרר את הפרויקט הזה ממני מכל מיני סיבות שרצו לי בראש: ‘מה, לשחרר פרויקט רווחי עם אחריות נמוכה?… ‘לא קל להחליף אותו במשהו דומה…’ המחשבות האלה מנעו ממני לעשות את מה שידעתי שאני צריכה לעשות, ומזמן.

העניין הוא שבזמן האחרון אני מקשיבה לאינטואיציה שלי הרבה יותר. והאינטואיציה שלי אמרה בקול רם וברור שצריך להפסיק את העבודה הזו מיד. וגם – שהעסק שלי לא תלוי ולא יכול להיות תלוי בפרויקט ששואב ממני אנרגיות. וגם – שלקיחת פרויקטים שאינם עולים בקנה אחד עם הערכים שלי וסל הפרויקטים שלי – זה ממש לא רעיון טוב.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אכילה ומחשבה מזינה

האביב מרפא – כוחו המרפא של האביב והעצה של רבי נחמן

רוצים להרגיש צעירים לנצח? תגידו תודה!

גורם נוסף היה משהו שכבר ידעתי במשך זמן מסוים: אם מצב או פרויקט או לקוח נמצאים על ספקטרום הצמרמורת, זה אומר שהאנרגיות שלי נסחטות ונשאבות ללא רחמים – וזה סימן ברור ומובהק שזה יגרע מהצמיחה של העסק שלי, ולא להיפך.

זה כסף קל. זה לא פרויקט שקל להחליף אותו… המחשבות הללו עצרו אותי מלעשות את מה שידעתי שאני חייבת לעשות…

כבעלת עסק, לשחרר פרויקטים ולקוחות יכול להרגיש משהו מנוגד לגמרי. כלומר, ניהול העסק הרי תלוי בהם. אני יכולה לומר לכם, מתוך ניסיון עשיר כעצמאית, שפרויקטים ולקוחות מתחלקים לשלוש קטגוריות: אלה שבפסגה, אלה שבסדר, ואלה ששואבים וסוחטים אנרגיות.

ברגע שאתה משחרר את שואבי האנרגיות והזמן, מקום בראש ושקט הנפשי נפתחים מיד לרווחה וזה מאפשר לך להתמקד בלקוחות המובילים שלך, כמו גם לייעל עוד יותר את העסק שלך, וגם את עצמך. וכמובן, שכל הפרמטרים האלה לתוך כלי גדול יותר.

זאת לא הפעם הראשונה שהשתחררתי מפרויקט או שדחיתי לקוחות. ברגע שהפנמתי, סוף סוף, את הרעיון של לא להיות עבד לעסק שלי ושהרצון לרצות אנשים הוא לא חלק משירות הלקוחות – השחרור ממה שלא עובד בצורה טובה הפך בר ביצוע הרבה יותר ממה שחשבתי.

סוף סוף הפנמתי את הרעיון של לא להיות עבד לעסק שלי

סוף סוף הפנמתי את הרעיון של לא להיות עבד לעסק שלי…

וזה נהיה עוד יותר קל ברגע שהתחלתי ללמוד את המושג “בדרך שאדם בוחר ללכת מוליכים אותו” (חז”ל, מסכת מכות י, ב). אם אני רוצה שהעסק שלי ילך במסלול של להיות מורכב מלקוחות ופרויקטים מובילים – אז לשם יובילו אותי. אם זו הכוונה שלי, אז אני יכולה להוריד את הלקוחות והפרויקטים שלי בחצי, ועדיין, לסיים עם עסק משגשג שלא רק שהוא לא מבזבז ושואב אנרגיות אלא גם ממריץ ומצמיח אותי!

אז זה מה שאמרתי לעצמי בזמן האחרון: ‘ירדנה, את בהחלט יכולה לפתח עסק מלא בפרויקטים שראויים לזמן, לאנרגיות ולהשראה שלך. יש לך את זה! אתה יכולה להעלות את הרף. יש לך את זה בתוכך לתת דוגמה. יש לך את הזכות והאחריות לקחת סיכונים בעסק שלך ולהיות בררנית לגבי האנשים שאיתם את עובדת. את מאמינה בעצמך! לבורא עולם יש תוכניות גדולות בשבילך!”

בעסקים, לפחות, אנחנו לא צריכים להסתבך עם אנשים, מצבים, פרויקטים ודברים אחרים שסוחטים אותנו. לבורא עולם יש תוכנית הרבה יותר טובה, חיובית ומרוממת עבורנו.

עצרו. העריכו. אשרו את הכוונות שלכם. דעו שלכל מקום שבו אתם באמת מתכוונים ללכת – ותאמינו שאתם יכולים להגיע לשם בכל תחום בחיים – תקבלו עזרה מבורא עולם להגיע ולעשות את זה!

מאמרים מרתקים נוספים בנושא בריאות – הגוף והנפש תמצאו בקישור הזה.