עבד של הזמן: לנהל נכון את הזמן שלנו

עבד של הזמן: לנהל נכון את הזמן שלנו

כבר לא עבדים של הזמן ולא מאפשרים לו לחמוק כמו חול מבין האצבעות! סיפור קצר ושישה טיפים מדהימים יעזרו לכם לנהל את הזמן שלכם נכון!

ככה זה בחיים, מה שלא תעשה אנציקלופדיה שלמה יעשה סיפור קצר וקולע עם מסר מחכים שילווה אתכם כל החיים. עכשיו תוסיפו לזה שישה טיפים מדהימים וקיבלתם את הנוסחה הטובה ביותר לנהל את הזמן שלכם על הצד הטוב והנכון ביותר!

מהן האבנים הגדולות של החיים בחיים שלכם?

באחת מהרצאותיו המרתקות, המרצה הזקן לימד את תלמידיו “תכנון זמן יעיל”. במסגרת ההרצאה הוא ערך ניסוי לעיני מאות סטודנטים שמילאו את אולם ההרצאות: הוא מילא מיכל זכוכית שהיה מונח על השולחן באבנים גדולות. וכאשר אי אפשר היה להכניס עוד אבן גדולה הוא פנה לסטודנטים, שלא כל כך הבינו מה הוא עושה, ושאל: “האם המיכל מלא?”

“כן” השיבו הסטודנטים פה אחד, “המיכל מלא”.

“לא” טען המרצה הזקן והוכיח להם כאשר הכניס אבני חצץ שמילאו את הרווחים והסתננו בין האבנים הגדולות, עד שהגיעו לתחתית המיכל. ואז, שוב פנה אל הסטודנטים ושאל: “האם המיכל מלא?”. אחד הסטודנטים קם ואמר, “כנראה שלא”. “נכון” השיב המרצה כשהוא מכניס חול ואחר כך מים עד שסתם את כל החלל שנותר במיכל.

לשאלתו – איזו אמת גדולה ניתן ללמוד מן הניסוי? אחד הסטודנטים עמד וענה: “אנו למדים שככל שהיומן שלנו נראה מלא וגדוש במטלות והתחייבויות, אם נתאמץ תמיד נמצא עוד משהו”.

אולי גם זה יעניין אתכם:

מרשם בדוק לחיים מאושרים

הטיפ שלנו להיום בשבילכם: תשמחו במה שיש לכם

כועסים? תספרו מאחד עד ארבע ותראו מה קורה

“לא!” ענה המרצה הזקן. “האמת הגדולה שמוכיח לנו הניסוי היא שאם לא מכניסים למיכל קודם כל את האבנים הגדולות, לעולם לא נוכל להכניס את כל האבנים אחר כך”. הוא הסתכל על הסטודנטים והמשיך, “מה הן האבנים הגדולות בחייכם? הבריאות? המשפחה? החברים? מה שאתם אוהבים לעשות? להילחם למען מטרה נעלה?… מה שחייבים לזכור הוא – שקודם כל חשוב להכניס את האבנים הגדולות, כי אם לא נעשה את זה נפספס את החיים. אם ניתן עדיפות לדברים אחרים (חצץ, חול) החיים יתמלאו בדברים קטנים ולא יישאר זמן לדברים החשובים באמת”.

הוא עצר מעט ונתן לתלמידים להבין את המסר הנפלא של השיעור, ואחר כך המשיך “אל תשכחו לשאול את עצמכם מה הן האבנים הגדולות בחיים שלכם. וכשתמצאו אותן, הכניסו אותן למיכל (החיים) שלכם תחילה!”.

מה שחייבים לזכור הוא – שקודם כל חשוב להכניס את האבנים הגדולות, כי אם לא נעשה את זה נפספס את החיים!

הטיפ הראשון – קודם כל לדעת מה חשוב לנו ולשים בראש סדר העדיפויות שלנו, קרי המיכל, כך נדע כמה זמן אנחנו באמת צריכים כדי להקדיש לדברים החשובים הללו, כך שאת שאר הזמן נדע לחלק בצורה נכונה.

הטיפ השני – כמו המרצה הזקן שידע להשתמש בחומרי הגלם הנכונים והיה מאוד יצירתי בניסוי שלו, כך גם אנחנו מתבקשים להיות יצירתיים. להסתכל על השעון מחוץ לקופסה. לא חייבים להיות ‘עם ראש בקיר’, אפשר להתגמש, להעניק יותר זמן כשצריך נניח לאבנים הגדולות, אם זה מתבקש, על חשבון החול והחצץ.

בשורה תחתונה, לבחור את המשימות הנכונות שיכולות להיות לאותו זמן, ולהעניק להן יותר זמן, עשייה, חשיבה וכן הלאה. נכון שצריך ללכת לפי הלו”ז שאנחנו קובעים לגבי משימות, אבל לפעמים צריך קצת לצאת מחוץ לקופסה ולהיות יצירתיים, נניח, כשצריך לפתור בעיה כלשהי במשפחה, עם חברים וכו’, כדי שיהיה יותר קל מבחינה רגשית להמשיך עם הלו”ז כשאנחנו יותר ממוקדים ובלי מטענים והיסח הדעת שמפריעים לנו.

הטיפ השלישי – תפסת מרובה לא תפסת כלום! תהיו חכמים ותדעו להתקדם בצורה נכונה עם מה שאתם בוחרים לעשות. שימו לנגד עיניכם את העובדה שלא הכמות אלא האיכות היא הדבר המתבקש, אם רוצים שדברים ייצאו נכון טוב. לכן נבחר לעשות את מה שחשוב כדי שנתקדם לעבר המטרות שלנו. אין עניין לסמן כמה שיותר ‘וי’ ברשימת המשימות שלנו להיום או בכלל. אבל חשוב שכל ‘וי’ כזה שסימנו יהיה מועיל להתקדמות שלנו.

קודם כל לדעת מה חשוב לנו ולשים בראש סדר העדיפויות שלנו, קרי המיכל...

קודם כל לדעת מה חשוב לנו ולשים בראש סדר העדיפויות שלנו, במיכל…

הטיפ הרביעי – תהיו ממוקדים! כשאתם עושים משהו נטרלו את עצמכם משאר הדברים – הטלפון הנייד, הדחיפות הבלתי מוסברת להציץ בפייסבוק ולדעת כמה לייקים קיבלנו, קריאת הודעות שיכולות לחכות לזמן שתקדישו לכך וכן הלאה. מקדו את עצמכם במשימה בה אתם עוסקים באותו רגע. כשתעשו את זה תגלו איך הזמן שהקדשתם למשימות הללו יכול גם להתקצר ולהעניק לכם עוד כמה דקות או שעה שתוכלו לעשות משהו נוסף. או אולי רק לשתות משהו ולנוח מעט. ריפרש בונוס על המיקוד שלכם.

הטיפ החמישי – תהיו מדויקים! כתבו לעצמכם בצורה מדויקת מה אתם צריכים לעשות בנקודות ברורות ומפורטות, ולא סתם משהו באופן כללי. זה מסייע מאוד גם למימוש הטיפ הרביעי – להיות ממוקדים. ככה חוסכים אנרגיות ולא מתפזרים ברעיון כללי, אלא במשהו מאוד פרטני, מובן ומדויק שעוזר לכם לגשת ישר ולעניין.

הטיפ השישי – אל תשכחו שאתם בני אדם! זאת המציאות ואי אפשר לברוח ממנה. אתם לא מלאכים עם סוללות בלתי נגמרות. בני אדם צריכים גם לנוח, לאפשר לגוף שלנו להטעין את מצברי האנרגיות, למלא את מיכל הדלק שלנו – ברוחניות ובגשמיות, כדי להמשיך לפעול ולעשות. קבעו לעצמכם דד ליין של יום העבודה, של זמן איכות משפחתי, פעילות גופנית, ושל זמן איכות שלכם עם עצמכם ואת השעה בה תלכו לישון, אלא אם כן יש חריגים כמו אירועים, בילוי עם חברים, שיחת נפש מחזקת וכן הלאה. אם אנחנו רוצים להישאר חדים, ממוקדים ולפעול – הטיפ הזה הוא בעצם הכי מתבקש בתכנון הלו”ז שלנו.

ככה נחיה את החיים בצורה נכונה בלי להיות עבדים של הזמן.

וכמובן, אי אפשר לשכוח את הכוח של התפילה שהוא עולה על הכל ועושה לנו את הסדר הכי טוב בחיים! יש לכם את זה, יש לכם הכל!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים בנושא חברה והשקפה בקישור הזהתיהנו!