איך אני יכול להיות שמח?

איך אפשר להיות שמחים למרות כל הבלגאן שחווים בחיים? התשובה שאבי קיבל מפתיעה ויכולה לעזור לכל מי שהשאלה הזו מנקרת לו בראש!

שלום לכם,

קוראים לי אבי ויש לי שאלה, או יותר נכון עניין שאני מתמודד איתו ואשמח אם תוכלו לעזור לי.

אז ככה, אני מנסה – עם כל הבלגאן שיש לי בחיים – להיות שמח, אבל מאוד קשה לי. עד כדי כך, שאני בקושי מצליח לחייך. אני לא יודע מה אני אמור לעשות, אבל אני כן יודע שאני רוצה להיות שמח ומאושר ולמצוא את השמחה בכל הדברים ובכל מצב.

מחכה לתשובה, אבי.

אבי היקר שלום גם לך,

רבי נחמן מברסלב אומר, שכאשר אין לאדם שמחה אז הוא צריך לעשות “בכאילו”. איך? הוא ממליץ בחום על ‘מעשי שטות’ שמובילים לשמחה, על מילי דשטותא – בדיחות, או לספר דברים שמצחיקים אותך. למה? כי פעולה זו חשובה מאוד משום שיש בכוחה להוציא אותך ממצב הרוח השלילי בו אתה נמצא. אתה צריך להבין שהעצבות לא תוביל אותך לשום מקום, גם לא תשיג איתה שום דבר. בעצם, היא לא תעזור לך בכלל. לכן הדרך היחידה להתמודד עם המצב היא רק עם תפילה ואמונה ברחמים והחסדים של בורא עולם.

עוד בברסלבפדיה:

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

האם יש תפילה לפני המוות?

 אולי גם זה יעניין אתכם:

בשלבים או בקפיצה?

אתגר 148 – מה זה?

אבי, תמשיך תמיד להזכיר לעצמך שבורא עולם אוהב אותך וידאג לך תמיד. הוא מנהל את העולם, לא אתה. אל תאשים את עצמך, זה לא יוביל אותך לשום מקום. נסה לקיים מצוות, כל מצווה שאתה מצליח, מעשה טוב שאתה עושה, ותחשוב טוב (כי יהיה טוב, וזאת לא קלישאה!) או אפילו תנסה כמה שפחות להעסיק את עצמך עם הדברים השליליים – מחשבות, דיבורים וכן הלאה, משום שההתעסקות בטוב מעצימה ומחזקת את האמונה. דבר עם אבא שבשמים, ספר לו שאתה מאוד מנסה, הפצר בו לעזור לך. והוא יעזור, עוד תראה.

אבי, זכור דבר חשוב! שתמיד היו, ישנם ויהיו זמנים קשים וגם זמנים קלים בחיים, אבל לא משנה מה קורה דע שאתה ילד אהוב של בורא עולם ובסוף הכל יהיה טוב ויסתדר! רצה ובקש תמיד לחיות לפי התכנית שלו!

בכל זמן ובכל מצב בחיים תמיד תזכרו שיש לנו אבא בשמים שאוהב אותנו!…

פעם מישהו לימד אותי שיר חביב עם מילים מאוד מעודדות. אין לי קול יפה אז אני לא יכול לשיר לך, אבל הנה המילים. זה שיר קצר, אתה יכול להמציא לך איזו מנגינה שמתחברת לך ולשיר אותו כמו מנטרה מחזקת, אני בטוח שתקבל בוסט של אנרגיות. (שתי שורות, כל שורה צריך לשיר פעמיים):

היה טוב, עכשיו טוב, ויהיה עוד יותר טוב!

רק סמוך על אבא, רק סמוך על השם!

קצר, פשוט, קולע ומשמח! לא צריך יותר מזה, נכון? בכל אופן, אבי היקר, נסה להיזכר בכל הסיטואציות הקשות שחווית בעבר, איך הן בסופו של התהפכו לטובה, איך דברים הסתדרו רק לטוב. נסה למצוא הקלה גם באירועי ההווה, אולי יש משהו טוב בחיים שלך ממש עכשיו, חשבת על זה? אולי דברים לא כל כך שליליים כמו שאתה חושב? מן הסתם, בוודאי שכן. מצא משהו חיובי להתמקד בו ולהודות עליו בלי סוף. כן, ממש כך. וקווה והתפלל על העתיד, שדברים יהיו טוב יותר. אם אנחנו הולכים בעקבות השם הכל מסתדר לטובה. ובזה אנחנו יכולים להיות בטוחים במאת האחוזים!

בהצלחה!

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאן! שלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.