אלוקים אוהב אחדות

הקב”ה אוהב אחדות, כפי שהוא בעצמו הוא אחד – השם אחד ושמו אחד – והכל ממנו. כל חשיבה אחרת מעוררת סבל בנפשו של האדם.

לפעמים, לא קל להיות בן אדם.

אבל זה לא אומר שזה רע, זה פשוט לא קל. חלק מחוויותיו של האדם הוא אי יכולת טבעית להעריך באמת את האחדות, הייחוד, של בורא עולם. עד קץ הימים, לא נהיה לאחד את המציאויות הכביכול מרוחקות של הקב”ה והשכינה. כלומר, להבין את דרכו של הקב”ה באמת כפי שהוא ואת הדרך בה הוא מציג את הממד המוגבל והמצומצם של זמן ומקום.

בטרמינולוגיה נעלה, זה אומר שבמהלך יומו של האדם, שבוע, שנה וכל חייו, הוא יפגוש אינספור חוויות שיופיעו בצורה נפרדת ונבדלת אחת מן השנייה, חלקן ייראו כתוצאה של טוב וחלקן ההיפך, וקבלה זו מסוגלת לגרום בלבול והרס בשכל ובנפש של האדם, ולחוסר איזון רגשי ורוחני. למעשה, זה המקור של כל הסבל הפנימי, בנוסף לאתגרים שכל אחד מתמודד איתם בחייו.

במילים פשוטות, אנחנו סובלים וחווים כאב בגלל שאיננו מודעים לעובדה שהקב”ה מתקשר איתנו דרך החוויות הללו, באמצעות אירועי חיים אלה, והכי חשוב – לדעת שהוא מלא רחמים!

אולי גם זה יעניין אתכם:

כשאני במרכז

עניין של הישרדות

המלצרים של המלכה

שבת – יום של טעימות

בגדי השאיפות ובגדי השבת

שבת – באש ובמים

שבת – לטפח מציאות מושלמת יותר

השבת והמחשבה

השבת: קרש קפיצה

מתנה ושמה שבת

מנוף שבועי לשמחה

מרשם בדוק לחיים מאושרים

דבר חדש לגמרי

ימות השבוע, ששת ימי החול, הם מושג של פעולות משתנות. אנחנו עסוקים בענייני החיים, עושים המון פעילויות, בונים, אופים, כותבים, מוחקים, תופרים, קוצרים – מקיימים את ל”ט המלאכות – 39 המלאכות – כדי לשאוף ולשרוד בעולם הגשמי הזה. במהלך השבוע, היכולת שלנו לקבל את הבורא היא בהתאם או לפי היכולת שלנו להכיל, או ההיפך – אטימות. סביבת ימות השבוע עצמה מסתירה את הייחוד והאחדות של הקב”ה, והמציאות נראית מופרדת, חסרה רצף ומקור תמידי של טוב.

האדם יפגוש אינספור חוויות בצורה נפרדת ושונה אחת מן השנייה, חלקן ייראו כתוצאה של טוב וחלקן ההיפך, וקבלה זו מסוגלת לגרום בלבול והרס בשכל ובנפש של האדם, ולחוסר איזון רגשי ורוחני. למעשה, זה המקור של כל הסבל הפנימי.

רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו שהקב”ה נתן לנו את תרופת הנגד כדי להתעלות מעל העכירות: השבת!

שבת אוצרת בתוכה חוש של אחדות הפשוט בראש, בלב ובנשמה שלנו. על ידי הימנעות מכל סוגי העבודות בשבת, אנו ממחישים שהרוב בא מהאחד. בין אם היינו עסוקים קודם בהמון פעולות שונות, עכשיו שבת ואין להן שום מקום בחיינו. שבת ממחישה שאין שום רבגוניות, רק הקב”ה – מי שפעל במשך שישה ימים ונח ביום השביעי. אנחנו נמצאים בסנכרון עם הדרגה הגבוהה של המציאות – בורא עולם.

שבת אוצרת בתוכה חוש של אחדות הפשוט בראש, בלב ובנשמה שלנו!

ימות השבוע שלנו גם הם מורמים, כאשר אנחנו לומדים לא להיות מרומים על ידי הפרדוקס ונקודות המחלוקת של החיים, אלא למצוא בעזרת האמונה את האחדות והנפלאות של בורא העולם מתחת לכל זה.

הקב”ה אוהב אחדות, כפי שהוא בעצמו הוא אחד – השם אחד ושמו אחד – והכל ממנו. ההבנה של עניין זה למרות שהסביבה שלנו יקרה ואהובה אצל בורא עולם, מכיוון שרק אז מצאנו אותו באמת.

(על פי דברי רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהר”ן תנינא, ב).

היום השביעי מעניק לנו את הכוחות והגילויים הכי קסומים ונפלאים של סודות השבת. בואו להתעלות לגלות עוד דברים קסומים על היום הכי מיוחד בשבוע בקישור הזה!