תמוז – לחזור למקור

החזרה למקור היא לא רק בחודש הרחמים ובחגי תשרי שנראים באופק, אלא זה משהו שתלוי אך ורק במצב של הלב שלנו. זה מה שחודש תמוז מלמד אותנו.

הרבה אנשים חושבים שהזמן הטוב ביותר לחזור בחזרה למקור – אל בורא עולם, הוא בחגי תשרי, הימים המרוממים ומלאי ההוד, או בחודש אלול – חודש הרחמים והתשובה שמקדים את חודש תשרי.

רבי נחמן מברסלב מגלה לנו, שהחרטה והתשובה העמוקה של חגי תשרי למעשה מתחילה בחודש תמוז. המילה תמוז, כשהיא נכתב בכתיב מלא עם האות ו’ (במקור נכתבת ללא האות ו) היא ראשי תיבות של המשפט: זמני תשובה ממשמשים ובאים.

תשובה וחרטה על העבר זה משהו שתלוי אך ורק במצב של הלב של כל אחד מאיתנו – החרטה שבו, השבירה שבו, הפתיחות שבו. אין פלא, כך על פי ספר היצירה, שהחוש המתקשר לחודש תמוז הוא חוש הראייה. כולנו יודעים שישנם דברים שכאשר הם נראים הם מרחיקים אותנו מהרוחניות. והדבר נכון גם כאשר אנו עושים שימוש לא הולם בעיניים הרוחניות שלנו כדי לחוש מבחר רגשות שליליים. כאשר אנחנו עובדים על עצמנו, מתמודדים ומתגברים על כעס, תרעומת וטינה, אנחנו ביחד עם הנשמה זוכים ליהנות יותר מהראייה הרוחנית.

אולי גם זה יעניין אתכם:

תמוז – גם זה יעבור

זיכרון של תמוז

תמוז – הזדמנות חדשה

תמוז – תבחרו בחיים!

רבי נחמן מברסלב מסביר, כי ככל שנגן יותר על העיניים שלנו ממראות לא ראויים והולמים כך נהיה פתוחים לקבל את מה שהנשמות שלנו רואות.

תשובה וחרטה על העבר תלויות אך ורק במצב שלנו…

כולנו יצורים רוחניים שנמצאים בעולם הזה באופן זמני בגוף גשמי. ככל שנמעיט את הפוקוס על הגשמיות שלנו, כך נהיה שמחים ומסופקים יותר. ככל שנטהר את עצמנו ונראה את המארג האמיתי של הבריאה, כך נהיה קרובים יותר למשימה שלנו עלי אדמות.

אבא יקר, עזור לי לחזור למקור שלי. תן לי לזכור שאני יצור רוחני, ושהגוף שלי הוא כלי בו אני משתמשת כדי לחוות את הנשמה שלי!

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.