שבת – המלצרים של המלכה

רוצים להיות מלצרים של מלכה? אתם לא צריכים ללכת עד לארמון שלה, היא מגיעה אליכם לבית!…

ביום שישי אחרי הצהריים, ציפייה מרנינה ממלאת כל פינה.

הכנת סעודת המלכים הסתיימה ועל השולחן שלנו ערוכים הגביע המעוטר לקידוש, הפמוטים היפים והמבהיקים ומיטב המפות והכלים – הכל לכבוד שבת המלכה, האורחת המלכותית העומדת לפקוד את הבית שלנו.

תורת הקבלה מקשרת בין השפע המלכותי הזה ובין מלכות, הספירה אשר באמצעותה נודעת ריבונות הבורא ליקום כולו.

מלכות, האחרונה מבין שבע הספירות התחתונות מהווה מילה נרדפת ל”שבת”, היום השביעי בשבוע.

מלכות, היא נקודת ההשקה של עולמנו, המשפיעה על הפעילות האנושית המושפעת ממנה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

שבת – יום של טעימות

בגדי השאיפות ובגדי השבת

שבת – באש ובמים

שבת – לטפח מציאות מושלמת יותר

השבת והמחשבה

השבת: קרש קפיצה

מתנה ושמה שבת

מנוף שבועי לשמחה

מרשם בדוק לחיים מאושרים

דבר חדש לגמרי

בגלל הקשר החזק והישיר של מלכות עם עולמנו, היא נתונה במהלך כל השבוע להשפעתם של כוחות הנמצאים מחוץ למעגל הקדושה. אולם, עם בוא השבת, משתחררת מלכות מכל השפעות העולם זה. היא מתעלה למדרגות נשגבות יותר ונצמדת אל שאר הספירות. החוליה האחרונה בצינור הרוחני להזרמת השפע האלוקי נמצאת כעת במקומה.

שולחן המלכים שעורכים לכבודה של שבת המלכה מקביל לשולחן הזהב שעמד בצפון ההיכל בבית המקדש. השולחן שבמקדש, עליו היו מונחים כיכרות לחם הפנים, קישר את העם היהודי עם האנרגיות הקוסמיות של הברכה האלוקית המביאות אל העולם הזה שגשוג גשמי.

השולחן שעורכים לכבוד שבת המלכה מקבל לשולחן הזהב בבית המקדש!…

בימינו, עריכת שולחן השבת בשפע ובמלכותיות – המשקפת את התעלותה הקרובה של מלכות לקראת עושר רוחני – מקשרת אותנו עם אותן אנרגיות קוסמיות ממש. אך חשוב עוד יותר – היא מרוממת אותנו אל עולם המלכות.

הכנת סעודת המלכים עושה את כולנו לחברים בפמליא של מעלה, מלצרים אישיים של שבת המלכה. עם זהות חדשה זו, התעלותה של מלכות לעולמות העליונים ביותר משתקפת בהתרוממות שלנו למדרגות חדשות – אנו חשים את עצמנו מרוממים ושמחים, זורמים עם הנהר הקוסמי.

יסדר שולחנו ויציע המיטות ויתקן את כל ענייני הבית, כדי שימצאנו ערוך ומסודר בבואו מבית הכנס (שולחן ערוך, אורח חיים רסב, א).

 היום השביעי מעניק לנו את הכוחות והגילויים הכי קסומים ונפלאים של סודות השבת. בואו להתעלות לגלות עוד דברים קסומים על היום הכי מיוחד בשבוע בקישור הזה!